Συζήτηση για την εκπαίδευση με μικρή συμμετοχή



(Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, φύλλο 9/4/09, Ρεπορτάζ Γιούλα Σαρδέλη)
Ανοικτή συζήτηση για την ελληνική εκπαίδευση του σήμερα και τα προβλήματά της διοργάνωσε προχθές το απόγευμα η Α‘ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας στο αμφιθέατρο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος». Παρότι το θέμα ήταν πολύ επίκαιρο και οι κεντρικοί
ομιλητές της ΟΛΜΕ είχαν έρθει να αφουγκραστούν τα ζητήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, η συμμετοχή στην εκδήλωση από καθηγητές ήταν σχετικά μικρή. Οι διοργανωτές της ΕΛΜΕ είχαν ξεκινήσει την καμπάνια της ενημέρωσης πολλές ημέρες πριν, όμως η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών - για άλλη μια φορά -έλειπε από την πρωτοβουλία. Έχουν χάσει την ελπίδα τους για αλλαγή; Έχουν χάσει την πίστη τους στο συνδικαλισμό; Οι παρόντες πάντως έμειναν μέχρι το τέλος και πολλοί από αυτούς
έθεσαν ερωτήσεις και τοποθετήθηκαν
ανοικτά. Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να παρουσιαστεί στην κοινή γνώμη ο προβληματισμός και οι θέσεις των εκπαιδευτικών για μια σύγχρονη εκπαίδευση, σε μια ιδιαίτερη περίοδο με τη συγκυρία της οικονομικής κρίσης, όπου διεξάγεται ο διάλογος για την παιδεία και οξύνονται τα προβλήματα στην εκπαιδευτική κοινότητα με επίκεντρο το ασφαλιστικό.
Συνδιοργανωτές στην εκδήλωση ήταν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ, το Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμάτας. Πρώτος μίλησε ο Γιάννης Πλατάρος πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, ο
οποίος στάθηκε στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία και στο θέμα των μορίων μεταθέσεων. Αναφέρθηκε επίσης, στην ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και στη
συνέχεια έδωσε το λόγο στο γραμματέα της ΟΛΜΕ Κώστα Μπόικο.
Ο κ. Μπόικος ξεκίνησε λέγοντας πως το σίγουρο είναι ότι όλοι αναζητούν ένα νέο σχολείο, αφού το τωρινό δεν είναι αυτό που μας αξίζει. Συνέδεσε το πρόβλημα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παιδεία, αλλά υπογράμμισε ακόμη ένα στοιχείο: “Δεν θέλουμε να μεταθέσουμε τις ευθύνες στους ώμους των άλλων, αυτά είναι θέματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθεί το συνδικαλιστικό κίνημα“. Ο ίδιος μίλησε και για την ελλιπή χρηματοδότηση της παιδείας από το ΑΕΠ, θέμα για το οποίο η ΟΛΜΕ παλεύει εδώ και πολλά χρόνια. “Να μην εστιάσουμε στο ψευτοδίλημμα για το αν έπρεπε ή όχι να πάμε στο διάλογο, αλλά να ξαναβρούμε την αλληλεγγύη και την πίστη μας στον αγώνα“, κατέληξε.
Το λόγο πήρε ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης, ο οποίος άρχισε να μιλά για τις θέσεις των εκπαιδευτικών για το “σχολείο που οραματιζόμαστε“. “Ο διάλογος δεν είναι σε μηδενική βάση, όπως λέει ο υπουργός. Μηδενικές τείνουν να γίνουν οι κατακτήσεις όλων αυτών των
χρόνων. Εμείς αρνούμαστε να συμμετέχουμε σε έναν ανειλικρινή διάλογο. Έχουμε την εμπειρία και ξέρουμε τι επιδιώκουμε. Έχουμε επαφές και με το υπουργείο και συνεχώς προσπαθούμε
να κάνουμε πράξη τις διεκδικήσεις μας“ τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καλομοίρης και αναφέρθηκε στα θέματα που αφορούν τα βιβλία, τα ΚΕΣ, τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, την τεχνολογική και την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Τέλος κατέληξε πως το σχολείο πρέπει να γίνει 12χρονο υποχρεωτικό και πως πρέπει να δίνει 3 πτυχία: το απολυτήριο, το πτυχίο μίας ξένης γλώσσας και την επάρκεια στην
εκμάθηση υπολογιστών.
Ακολούθησαν παρατηρήσεις και διάλογος με τους παρευρισκόμενους, από τους οποίους δεν έλειψαν και οι διαφωνίες για τη μη συμμετοχή της ΟΛΜΕ στο διάλογο για την παιδεία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)