Περί stage ο λόγος (Εστίαση στη λέξη και στην έννοια της μόνο)

Θα έχετε όλοι ακούσει τους Ομηρικούς -πλην θεατρικούς- καυγάδες για το πώς πρέπει να προφερεται η λέξη «stage»:
1. Στέϊτζ;
2.Στάζ;
3. Στάζι;
Φυσικά, ο τηλεθεατής, δεν μαθαίνει γιατί η λέξη αυτή  δεν  μεταφράζεται με κάποια Ελληνική, από την πλουσιότατη Ελληνική γλώσσα. γι αυτό πάει στο λεξικό!. Ιδού τι καταγράφει η μεταφραστική μηχανή της Google:
«Στάδιο»  με δεύτερες τρίτες και τέταρτες ερμηνείες-έννοιες, τις παρακάτω:
ως ουσιαστικό η λέξη σημαίνει :
  1. εξέδρα
  2. λεωφορείο
  3. παλκοσένικο
  4. στάδιο
  5. σκηνή
  6. φάση  
Ως ρήμα η λέξη σημαίνει :
  1. αναβιβάζω επί της σκηνής
  2. σκηνοθετώ
Αν την θεωρήσουμε ως Γαλλική λέξη, παίρνουμε την μετάφραση  «οικοτροφείο» Αν τώρα βάλουμε το μεταφραστήρι Από αλβανικά, Πολωνικά, Δανικά, Γερμανικά , κτλ σε Ελληνικά, όλα δίνουν την λέξη «Στάδιο» Τι να άραγε να θεωρήσουμε ως σωστό; Την θεατρική σκηνή; «Back stage» δεν λένε τα παρασκήνια στα μεσημεριανά;Να είναι αυτό; ...........
Κι ενώ λοιπόν εργοδώς και πυρετωδώς  έψαχνα τα μεταφραστήρια με όλες της μηχανές μετάφρασης στο πρόσθετο του Firefox "foxlingo"  άκουσα και την Ελληνική εκδοχή της λέξεως: ΜΑΘΗΤΕΙΑ! 
Μαθητεία; Μαθητεία  ε; Μα άμα είναι μαθητεία, όλα εξηγούνται: Αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις δεν έλεγαν οι παλαιοί; (το «επίσκεψις» όχι με την έννοια της βίζιτας, αλλά με την έννοια του «σκέπτομαι πάνω σε κάτι»=επισκέπτομαι)
Τώρα λοιπόν που έμαθα τι σημαίνει Stage  δηλ. «μαθητεία» , όλα αρχίζουν να ξεκαθαρίζουν:
Μαθητεία χωρίς ασφάλιση; Λογικό! Διότι ο μαθητευόμενος δεν εργάζεται, του δείχνουν την δουλειά, ασφαλίζεται μόνο έναντι εργατικού κινδύνου και λογικά δεν έχει ένσημα.
Μαθητεία με συμβολική αμοιβή; Λογικό!  όταν μαθητεύεις, δεν σου δίνουν ολόκληρο μεροκάματο , αλλά χαρτζηλίκι για να πηγαίνεις στην δουλειά και να βγάζεις τους καφέδες. Ως μαθητευόμενο παιδί κουρείου με την βούρτσα, χαρτζιλίκι έπαιρνα.
Μαθητεία με μοριοδότηση; Λογικό! όποιος έχει μαθητεύσει, έχει παραπάνω εργασιακά προσόντα για κάπου (που όμως έχει μαθητεύσει) έναντι κάποιου που δεν έχει.
Μαθητεία με μέσον; Λογικό! ζούμε στην Ελλάδα και όλοι μπαίνουν με μέσον , με εξαίρεση όλου όσους μπαίνουν με τον ΑΣΕΠ .
Κατάργηση της Μαθητείας και της μοριοδότησής της;  Καταργείται η μαθητεία στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα, σύμφωνα με χθεσινή πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης. Καλώς ή κακώς; Απαντώ σε όλα:
  1. Η μαθητεία, με υγιείς βάσεις , πρέπει να υπάρχει, παντού και για όλους.
  2. Δεν πρέπει να υπερβαίνει σε διάρκεια το 1 εξάμηνο.
  3. Πρέπει αυτονοήτως να απαγορεύεται η παράτασή της πέραν του εξαμήνου , ως μη έχουσας νόημα.
  4. Πρέπει ο μαθητευόμενος να αμείβεται συμβολικά με ποσό που θα ισοδυναμεί με τα μέσα έξοδα μετακίνησης και διατροφής ενός προσώπου , δεν έχει νόημα να υπάρχουν ένσημα   πλην μιας ασφάλισης στο ΙΚΑ έναντι κινδύνου εργατικού ατυχήματος.
  5. Πρέπει όλοι όσοι μετέχουν στην μαθητεία , να λαμβάνουν μόρια εμπειρίας όταν συμμετέχουν στους διαφόρους διαγωνισμούς, τα οποία δεν θα είναι παραπάνω από το  1/4 των μορίων  που λαμβάνει κάποιος που έχει το lower στα Αγγλικά.
Τα παραπάνω, δεν συνιστούν την ανακάλυψη της Αμερικανικής Ηπείρου, είναι πράγματα που ίσχυαν και ισχύουν για κάθε απόφοιτο ΤΕΙ ή ΙΕΚ στην Ελλάδα. Συνεπώς τίθεται το ερώτημα «γιατί τα γράφεις αυτά;»
Απαντώ:
Μέσα στον κυκεώνα αντεγκλήσεων παραπονουμένων από τα προγράμματα Μαθητείας,  ανάμεσα σε μαθητευομένους , πολιτικούς και δημοσιογράφους των ΜΜΕ, ΟΛΟΙ ΞΕΧΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΚΤΕΘΕΝΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ!
Η Μαθητεία ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να λειτουργεί όπως εξετέθη παραπάνω και ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ στο μέλλον να λειτουργήσει έτσι και μόνον έτσι!
Για το πώς θα λυθεί το δημιουργηθέν πρόβλημα με τους  εργαζομένους στην μαθητεία (διότι πολλοί, πράγματι εργάζοντο και δεν περιορίζοντο σε μαθητεία) είναι ένα πολύ λεπτό θέμα, που δεν το  εγγίζω, διότι δεν μπορώ, αφού το δημιούργησαν οι πολιτικοί όλων των κομμάτων και οι πολίτες επίσης όλων των κομμάτων , ασχέτως αν οι τελευταίοι δεν κυβερνούν και δεν νομοθετούν.(Ψηφίζουν όμως αυτούς που τα κάνουν)
Επομένως μοναδικός σκοπός και στόχος αυτού του σημειώματος, είναι να επισημανθεί και να υπογραμμιστεί το ποίο είναι το σωστό στην ΜΑΘΗΤΕΙΑ  και πώς έχει στρεβλωθεί  αυτή από τις πολιτικές αποφάσεις που ελήφθησαν και λαμβάνονται .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)