Δημοτικό Γυμνάσιο Μεσσήνης ή το παρελθόν προ 120 ετών που αναβιώνει.

Ως γνωστόν, τα Δημοτικά Σχολεία, λέγονται «Δημοτικά» όχι διότι είναι του «Δήμου» ήτοι «του λαού» , αλλά επειδή είναι «Δημοσυντήρητα» (ήταν όλα τους, στην αρχή) δηλ. και πάλι του Δήμου υπό την στενότερη (δεύτερη) έννοια.
Δημοσυντήρητα θα είναι στο εγγύς μέλλον και τα Λύκεια -Γυμνάσια, όπως και το Γυμνάσιον Μεσσήνης, ό ιδρύθη το Σωτήριον έτος 1890 και μέσω του ιδρυτικού νόμου εδόθη στον τότε Δήμο Παμίσου το δικαίωμα επιβολής φόρου μισού λεπτού σε κάθε οκά σύκων και ολοκλήρου λεπτού σε κάθε οκά σταφίδας! Τα λεφτά όμως δεν έφθαναν και εδόθη το δικαίωμα στο λιμενικό Ταμείο Μεσσήνης, να επιχορηγεί το Δημοτικό Γυμνάσιον δια προσθέτων πόρων.
Στον σκαιώς δυσφημιζόμενο (μετά 2.500) Αρχιτέκτονα της Ακροπόλεως των Αθηνών, Καλλικράτη, μέσω του ομωνύμου σχεδίου για τους «νέους» Δήμους, θα έχομε ανάλογα φαινόμενα, ήτοι :
1. Δημοτικά Γυμνάσια-Λύκεια.
2. Δημοσυντήρητα, ήτοι δια Δημοτικών Τελών.
3. Όλα τα συμπαρομαρτούντα των 1 και 2 δηλ. Πρόσληψη - απόλυση- διάθεση-ανέλιξη-εξέλιξη-προαγωγή- αξιολόγηση- αποτίμηση- προσωπικού υπό των Δήμων, λογοδοσία , έλεγχος, εποπτεία, συντήρηση, σύνταξη τοπικών αναλυτικών Προγραμμάτων σπουδών (Curriculum) , σαφής διακριτή έντονη ταξική διαβάθμιση της Εκπαίδευσης (σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων) όξυνση των ταξικών διαφορών, αύξηση της Εθνικής ημών ανομοιογένειας, πολλά σχολεία κάκιστης ποιότητας, πολλά κακής ποιότητας, λίγα μέτριας, ελάχιστα καλά στους καλούς Δήμους ορισμένων καλών Αστικών Κέντρων.
Επίσης εκτιμώ, ότι θα έχομε απίστευτης διαβάθμισης «τοπικά ρουσφέτια» όπου τα νυν υφιστάμενα γνωστά φαινόμενα σε εθνικό επίπεδο που αναγράφει ο Τύπος κατά καιρούς θα ωχριούν εμπρός τους, ως παλαιές Αρσακειάδες.... Η Ιστορία όμως λέει, ότι τότε υπήρξε διογκούμενο το φαινόμενο των «Βλαχοδημάρχων» ήτοι αξέστων τύπων που λόγω της λαϊκής ψήφου, είχαν συγκεντρώσει τεράστια πολιτική δύναμη , μέσω της οποίας προκαλούσαν επίσης τεράστια προβλήματα στην Κεντρική εξουσία. Μετά από κάποια χρόνια, τα φαύλα φαινόμενα των «βλαχοδημάρχων» έγιναν τόσο έντονα και οξύνθηκαν σε τέτοιο βαθμό, όσπου ο Ελευθέριος Βενιζέλος ηναγκάσθη να διαλύσει τα φαύλα μορφώματα δήμων «βλαχοδήμων» και «βλαχοδημάρχων» διαλύωντας τους δήμους εις τα εξ ών συνετέθησαν δηλ. στις Κοινότητες και Δήμους-πόλεις  για να επέλθει ο Καποδίστριας και ο Καλλικράτης και να κλείσει ο κύκλος.....
Το μέλλον του παρελθόντος μας, είναι εδώ και η Ιστορία ενίοτε επαναλαμβάνεται ως φάρσα....


το εν Μεσσήνη Δημοτικό Γυμνάσιο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)