Μια λογική πρόταση για μια σχετική βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ –ΤΕΙ,

Από το alfavita.gr

Μια λογική πρόταση για μια σχετική βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ –ΤΕΙ, του Γιάννη Πλατάρου
26/08/2010 - 12:27


Μια λογική πρόταση για μια σχετική βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ –ΤΕΙ.
Παρακολουθώ και γω όπως όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος , την χρόνια διελκυστίνδα μεταξύ βάσης του 10 και μη βάσης. Ανάμεσα σε αυτό το διάστημα, υπάρχουν άπειρες άλλες θέσεις –λύσεις ισορροπίας που μπορούν να έχουν μια λογική και να εδράζονται σε παιδαγωγικά –επιστημονικά επιχειρήματα. Σας παρουσιάζω μια πρόταση που μπορεί να υλοποιηθεί και την θέτω στην δημόσια κρίση όλων:
Συνεδριάζει μια Επιτροπή ειδικών και αποφασίζει για κάθε τμήμα χωριστά και για κάθε μάθημα χωριστά , ποία είναι η βάση για τα φετινά συγκεκριμένα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι. Δηλαδή, για το τμήμα Α και για το μάθημα Β και με δεδομένη την φετινή δυσκολία των θεμάτων , πρέπει κάποιος που θα έχει φιλοδοξία και πιθανότητες να τελειώσει αυτό το τμήμα να γράψει τουλάχιστον 7 . Παράλληλα καταγράφεται η συχνότητα των υποψηφίων (ποσοστό %) που έχει γράψει κάτω από 7, έστω 10%
Του χρόνου, αν μπουν πιο δύσκολα θέματα και για το συγκεκριμένο μάθημα, η ίδια συχνότητα 10% αντιστοιχεί στο 6 ,τότε η νέα βάση για του χρόνου είναι το 6 . Αν μπουν πιο εύκολα θέματα και μόνο το 10% των υποψηφίων έχει γράψει κάτω από 8 , τότε η νέα βάση, είναι το 8. (Δηλ. η βάση κάθε φορά κυμαίνεται, αλλά ουσιαστικά μένει σταθερή!)
Τα παραπάνω καθορίζονται από έναν αλγόριθμο (=μια σειρά υπολογισμών που οδηγεί σε αποτέλεσμα) ο οποίος μπορεί να είναι αυστηρά λεπτομερειακός, λυσιτελής, και να έχει ισχύ νόμου (Εδώ παρουσιάζουμε την «αρχή λειτουργίας του»).
Τα προηγούμενα προϋποθέτουν ότι το επίπεδο των μαθητών από χρόνο σε χρόνο μένει σταθερό , κάτι που εύκολα μπορεί να γίνει αποδεκτό , τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Ανά δεκαετία μπορούν να γίνονται διορθώσεις. Το θέμα είναι αν μπορεί η Επιτροπή να συμφωνήσει . Εννοείται, ότι η Επιτροπή θα συνεργάζεται με το κάθε τμήμα που θα έχει και τον πρώτο λόγο για την βάση σε κάθε μάθημα. Ακόμα να προσθέσουμε, ότι ο αλγόριθμος, μπορεί να είναι και λογικά ελαστικός, δηλ. του τύπου «αν σε ένα ή δύο μαθήματα κάποιος έγραψε κάτω από την θεσπισμένη βάση , αλλά ο Μ.Ο. των υπολοίπων είναι πάνω από κάποιο όριο, τότε ο υποψήφιος είναι μέσα στο παιχνίδι επιλογής, άλλως εκτός. Οι Η/Υ που διαθέτει το ΥΠΔΒΜΘ επιτρέπουν αυτή την επεξεργασία των δεδομένων, ο Υφυπουργός ο κ. Πανάρετος είναι βαθύς και άριστος γνώστης του θέματος (Καθηγητής Πιθανοτήτων και Στατιστικής) Αν δεν πραγματοποιήσει αυτός μια τέτοια ανάλογη ρύθμιση , κανείς άλλος δεν θα μπορέσει να το κάνει , υπό την έννοια ότι ο πολιτικός δεν πείθεται από τον Επιστήμονα και …αντιστρόφως! Ο κ. Πανάρετος που έχει την διττή ιδιότητα μπορεί να το κάνει.
Επικουρικά να σημειώσω, ότι η ιδέα δεν είναι πρωτότυπη, είναι πολύ παλιά , ανάλογες ρυθμίσεις ισχύουν στο εξωτερικό σε διάφορες εξετάσεις (διαγωνισμούς επί το σωστότερον) και θεωρώ, ότι έχει ωριμάσει ο καιρός να γίνει κάτι τέτοιο. Το «άσπρο-μαύρο» της λογικής «βάση 10 –καμία βάση» δεν μπορεί να εξακολουθήσει υφιστάμενο.
Ευχαριστώ
Γιάννης Π. Πλατάρος
Μαθηματικός








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)