Εφημερίδα "Ελευθερία Καλαμάτας" 23/09/2010

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ ME 6 ΓΕΦΥΡΕΣ & 11 ΚΟΜΒΟΥΣ


Τετράιχνος μήκους 15 χιλιομέτρων, με διαχωριστικό στη μέση και πλάτος 17 μέτρα, θα είναι ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος. Θα έχει 6 γέφυρες και 11 ισόπεδους κόμβους, ενώ θα συνδέεται με ένα δίκτυο παράπλευρων και κάθετων δρόμων μήκους 16 χιλιομέτρων για να εξασφαλίζεται η πρόσβαση σε παρακείμενες ιδιοκτησίες. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 52 εκ. ευρώ, ενώ θα απαιτηθούν 500.000 ευρώ για έργα περιβαλλοντικής προστασίας. Σε ένα τμήμα 2,7 χιλιομέτρων μεταξύ Βελίκας και Ανάληψης μετατοπίζεται κατά 170 μέτρα βορειότερα της αρχιής. Ο δρόμος αρχίζει από τα φανάρια της Νέας Εισόδου και καταλήγει 200 μέτρα ανατολικά του Ριζόμυλου. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στη συμπληρωματική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία έφθασε στη Νομαρχία και δίνεται προθεσμία για την υποβολή ενστάσεων μέχρι τις 22 Οκτωβρίου. Αναλυτικότερα: Προβλέπονται 6 γέφυρες συνολικού μήκους περίπου 265 μέτρων. Η πιο μεγάλη στον Πάμισο 104 μέτρα και ακόμα στον ποταμό Βελίκα 60 μέτρα, στο ρέμα Τυφλό 22 μέτρα, στο ρέμα Μουρτιά 16 μέτρα, στο ρέμα Λιγδού 23,20 μέτρα και στον Αρι 39 μέτρα. Επίσης, προβλέπονται 11 ισόπεδοι κόμβοι, από τους οποίους οι 3 κυκλικοί: Στο τέλος της χάραξης, όπου θα συμβάλει με την υφιστάμενη εθνική οδό Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος, προς Βελίκα - παραλία, προς Δρακονέρι - παραλία, Ανάληψη - παραλία, Μεσσήνη - παραλία Μπούκας, Μεσσήνη - παραλία (Αγιος Νικόλαος), Λιγδού και μετά από 1,5 χιλιόμετρο προς Καλαμάτα. Οι κυκλικοί προβλέπονται δυτικά του Αρι και οι δύο ανατολικά, στη Διασπορά και στα φανάρια της Νέας Εισόδου, στα Ακοβίτικα. Η ανισόπεδη κάτω διάβαση προβλέπεται για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας Βελίκα -παραλία, μετά το ποτάμι και πριν το ρέμα Τυφλό. Σύμφωνα με τις αλλαγές με βάση την αρχική μελέτη, πέρα από τη διατομή που πάει στα 17 μέτρα, σ’ ένα τμήμα 2,7 περίπου χιλιομέτρων μεταξύ Βελίκας - Ανάληψης η χάραξη μετατοπίζεται βορειότερα της αρχικής κατά 170 μέτρα για την καλύτερη προστασία του δρόμου από πλημμυρικά φαινόμενα (στο ρέμα Μουρτιά), για την αποφυγή ανάπτυξης μεγάλων ταχυτήτων, για απομάκρυνση από ξενοδοχειακή εγκατάσταση και καλύτερη εξυπηρέτηση παρόδιων ιδιοκτητών. Σύμφωνα με την αδειοδοτημένη χάραξη, το συνολικό πλάτος της οδού ήταν 13 μέτρα, με μία κύρια λωρίδα κυκλοφορίας 3,75 μέτρων, με λωρίδα έκτακτης ανάγκης 2,75 μέτρων και πρόσθετο έρεισμα εκτός ασφαλτόστρωσης 0,75 μέτρων. Ομως, με εγκύκλιο του ΥΠΕΧΩΔΕ η τυπική διατομή υπεραστικού δικτύου πρέπει να προσαρμοστεί στην τυπική διατομή β4ν, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,5 μέτρων η καθεμία και με υποχρεωτικό διάφραγμα στον άξονα πλάτους 2 μέτρων και συνολικού πλάτους 17 μέτρων.

ΛΟΓΟΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΔΙΑΤΟΜΗΣ
Στη μελέτη σημειώνεται ότι «η ανάγκη επιλογής της συγκεκριμένης διατομής της οδού προέκυψε βάσει του εκτιμώμενου κυκλοφοριακού φόρτου, αλλά και από το γεγονός ότι η υπό μελέτη οδός θα έχει ουσιαστικά χαρακτήρα εθνικής οδού του δευτερεύοντος εθνικού δικτύου, καθότι χαράσσεται σχεδόν παράλληλα και σε μέση απόσταση περίπου 4 χιλιομέτρων από την υφιστάμενη εθνική οδό Καλαμάτα - Μεσσήνη - Πύλος του δευτερεύοντος εθνικού δικτύου Πελοποννήσου και θα διοχετεύει την κυκλοφορία προς και από την Καλαμάτα και την Αθήνα των επαρχιών Πυλίας, Τριφυλίας και Μεσσήνης». Ως επιπλέον λόγοι για την επιλογή της διατομής των 17 μέτρων αναφέρονται: «Η νέα οδός αποτελεί φυσική συνέχεια της Νέας Εισόδου Καλαμάτας, που έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και νησίδα στο μέσον του πλάτους της. Ο υπάρχων σήμερα δρόμος Ριζόμυλος - Μεσσήνη - Καλαμάτα - Σπάρτη είναι η 82η εθνική οδός Πελοποννήσου (δευτερεύον εθνικό δίκτυο), διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές με κακότεχνα και ανεπαρκή γεωμετρικά χαρακτηριστικά και στην ουσία θα αντικατασταθεί από τον προτεινόμενο νέο οδικό άξονα Ριζόμυλος - Καλαμάτα, ο οποίος θα πρέπει να διαθέτει άνετα και ασφαλή γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Ο κυκλοφοριακός φόρτος προβλέπεται τα προσεχή έτη αυξημένος, η δε προταθείσα τυπική διατομή είναι επαρκής για το σκοπό που θα εξυπηρετεί. Στην περιοχή της Πύλου είναι υπό εξέλιξη η κατασκευή μεγάλης τουριστικής επένδυσης ΠΟΤΑ, που θα αυξήσει κατά πολύ το φόρτο κυκλοφορίας της οδού, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι από την εν λόγω οδό θα εξυπηρετείται και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Το σύνολο του Νομού Μεσσηνίας και της Νότιας Πελοποννήσου γενικότερα, εμφανίζει τα τελευταία χρόνια μια εξαιρετική δυναμική ανάπτυξης, η οποία θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερους ρυθμούς τα προσεχή χρόνια με την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που προγραμματίζονται στην περιοχή».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)