Ο παραλογισμός με τις συνενώσεις –καταργήσεις σχολικών μονάδων, του Γιάννη Πλατάρου

30/01/2011 - 14:24
(Γιάννης Π. Πλατάρος-Μαθηματικός)
Ο παραλογισμός έγκειται, στο ότι επιχειρούνται χωρίς καμία οικονομοτεχνική μελέτη. Χωρίς οικονομετρία, χωρίς μελέτη κόστους –οφέλους. Το Υπουργείο επιμένει στον απόλυτο παραλογισμό να αναφέρει ότι υφίστανται… «Παιδαγωγικοί λόγοι» που επιβάλλουν τις συνενώσεις . Αν κάποιος δημοσιογράφος στριμώξει κάποιον υπεύθυνο του Υπουργείου να υποδείξει έναν υφιστάμενο «παιδαγωγικό λόγο» πιθανόν να του παρατεθεί το (μοναδικό) παράδειγμα σχολείου Χ στο ορεινό χωριό Υ, όπου οι καθηγητές είναι περισσότεροι από τους μαθητές. Και εκεί συντρέχουν οικονομικοί βεβαίως λόγοι, αλλά ο μόνος «παιδαγωγικός» λόγος είναι η επίκληση της αναπόφευκτης …μοναξιάς των μαθητών! Αλλά ο παραλογισμός είναι κυρίως αλλού : Από την μια μεριά είναι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι μέσω των συνδικαλιστικών τους φορέων και παρατάξεων λένε «καμία απολύτως κατάργηση, καμία απολύτως συνένωση!» Από την άλλη το Υπουργείο, θέτει «κριτήρια» όπως το Α (αντικειμενικό) το Β (αντικειμενικό) το Γ (αντικειμενικό) και το Δ: «Τοπικές ιδιαιτερότητες» που αναιρεί όλα τα προηγούμενα, καθιερώνοντας το αρχαίο κριτήριο «όποιος πιέσει περισσότερο ή έχει περισσότερο «μέσον», διασώζεται!»
Επίσης υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που αφορά την έννοια του «κόστους» Αυτό θα αφορά τις δαπάνες συντήρησης κτιριακών υποδομών, μισθοδοσίας και μετακίνησης μόνο ή θα περιέχει και την αύξηση του κόστους των μαθητών λόγω αύξησης του χρόνου μετακίνησης από και προς το σχολείο τους; (Ρητορική βεβαίως  η ερώτηση!)
Σε κάθε περίπτωση, θα έπρεπε η Υπουργός , πριν υπογράψει οποιαδήποτε κατάργηση και συνένωση, να γνωρίζει το όφελος. Και να μην το γνωρίζει μόνο η Υπουργός, αλλά όλοι μας, στα πλαίσια της διαφάνειας και της κοινωνικής λογοδοσίας. Να έχει αναρτηθεί η οικονομοτεχνική μελέτη ανά Καλλικρατικό Δήμο στο διαδίκτυο , η οποία θα έχει την αιτιολόγησή της και ο κάθε πολίτης –Δημότης να μπορεί να κάνει την κριτική του αποτίμηση και τις συγκρίσεις του. Εν τω μεταξύ , λόγω της ιδιαιτερότητας λειτουργίας των σχολικών μονάδων, οι μελέτες του είδους αυτού, είναι  εύκολες να γίνουν, αρκεί να γνωρίζουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, λίγα δημογραφικά στοιχεία, όπως και το πόσοι και από πού μετακινούνται. Τα στοιχεία αυτά τα έχει το ΥΠΔΒΜΘ. Απ΄ ό,τι  μάλιστα μάθαμε από χθεσινή εγκύκλιο,  ήδη ζητούνται τα επικαιροποιημένα στοιχεία από τους Διευθυντές εκπαίδευσης. Επομένως, θα πρέπει ο κάθε Δήμος, ο κάθε Δήμαρχος, το κάθε Δημοτικό Συμβούλιο, οι Δημοτικές Επιτροπές παιδείας, οι ΕΛΜΕ, να μπορούν  να γνωρίζουν τα πάντα έτσι ώστε να τοποθετηθούν υπεύθυνα επί του μεγάλου αυτού θέματος των καταργήσεων και των συγχωνεύσεων. Θα πρέπει όλοι να καταλάβουν, ότι με αυτές τις πάρα πολύ σοβαρές διοικητικές πράξεις τους, καταργούνται ιστορίες, δομές, μικροέθιμα, οργανικές θέσεις καθηγητών, θέσεις καθαριστριών με σύμβαση έργου, δημιουργούνται αναστατώσεις στις ζωές των ανθρώπων, κατάρρευση προσδοκιών, διάλυση οικογενειακού προγραμματισμού, δημιουργούνται κόστη σοβαρά και τουλάχιστον όλοι πρέπει να γνωρίζουν το όποιο τυχόν αναμενόμενο Δημοσιονομικό όφελος.
Περιμένω να απαιτήσουν οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών πλήρη διαφάνεια και ανάρτηση των αιτιολογημένων και κοστολογημένων προτάσεων στο διαδίκτυο, όπου να φαίνεται ότι προκρίθηκε και το βέλτιστο οικονομικά σενάριο. Σε περιόδους πρωτοφανούς μόνιμης οικονομικής κρίσης που δεν φαίνεται να είναι μόνο Ελληνική, απαγορεύονται τα πολιτικά «λάθη» και απαιτείται πλήρης σοβαρότητα, διαφάνεια και υπευθυνότητα, από όλους προς όλους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)