Ο δείκτης της ελαστικότητας ως Μαθηματικό μέτρο της «αδικίας».

 Εξτρά ερωτήσεις πέραν της 120ης  (υπάρχει πρόβλημα ανταπόκρισης της σελίδας στην τρίτη δημοσίευση)
Παρ΄ότι πιστεύουμε ότι έχει καλυφθεί το θέμα κατά μέγα μέρος, συνεχίζουμε, ανταποκρινόμενοι σε συγκεκριμένα  αιτήματα
Θέμα 121
Η διεθνής εκπαιδευτική έρευνα δείχνει ότι η εμπιστοσύνη κ η αίσθηση εμπιστοσύνης μεταξύ του προσωπικού, των μαθητών κ της διεύθυνσης είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για να μπορεί ο διευθυντής με άνεση να προωθεί ένα σύστημα συμμετοχικής ηγεσίας κ δημοκρατικού πλουραλισμού στο σχολείο. Όμως για να δημιουργηθεί αυτή η εμπιστοσύνη απαιτούνται ικανότητες διάγνωσης κ κατοχής συναισθηματικών χαρακτηριστικών της προσωπικότητας από μέρους του διευθυντή καθώς επίσης κ μια βασική ικανότητα να συνδέει την εξουσία που του δίνει η θέση του με την προσωπικότητά του.

Απάντηση:

Λέξεις κλειδιά:
Ενσυναίσθηση: Η ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων του άλλου.
Προυραλισμός: Στα Ελληνικά εκφράζεται με τον όρο «πολυαρχία» . Εδώ εννοείται η ελευθερία ανάληψης πρωτοβουλιών και η συμμετοχική ηγεσία.
Τα  υπόλοιπα παρακάτω.
Διαβάστε σελίδες 107-109  από ΕΔΩ
Έρευνα μελέτη πάνω σε αυτό το θέμα Σελίδες 11-29 και Σελίδες 93-95   :  ΕΔΩ








Οι πειραματισμοί στο excel για εύρεση κανονικοτήτων , σειρών,  πάτερν, γενικά πληροφοριών είναι ενδιαφέροντες. Το να βρεις λ.χ. τους «ευνοημένους» υποψήφιους διευθυντές  στην συνέντευξη, δεν έχεις παρά να πάρεις την στήλη με την βαθμολογία και να την κατατάξεις κατά φθίνουσα σειρά. Είναι όμως σωστό αυτό; Αν προσπαθήσεις να βρεις έναν όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστο δείκτη, δεν θα βρεις καλύτερο από έναν ανάλογο του δείκτη ελαστικότητας στην οικονομία. Η εφεύρεση της έννοιας της ελαστικότητας, είναι ευφυής, αφού συγκρίνει τις σχετικές ποσοστιαίες μεταβολές δύο μεγεθών, όπου η σύγκριση είναι ανεξάρτητη μονάδων και «αντικειμενοποιεί την σχετικότητα» μιας μεταβολής. Δηλαδή, συγκρίνουμε, ΄«πόσο λιγότερο πήρε από το 15 που είναι το άριστα,εν σχέση με αυτό που πήρε  και αυτό  σε σχέση με το πόσο λιγότερο έχει από τον ιδεατό πρώτο που έχει λ.χ. 21 μόρια, εν σχέση με αυτό που είχε  Δεν παίρνουμε τον πραγματικά πρώτο του πίνακα, με τα 20,79 για να μην έχω μαθηματικό πρόβλημα (Διαίρεση με το μηδέν) Βάζουμε όμως κάτι πολύ κοντά σε αυτό. (*)
Έχει ενδιαφέρον που οι τρεις πρώτοι φέρονται και οι πλέον «αδικημένοι» , αφού δεν πήραν το μέγιστο των «προφορικών!»(Έχει περιορισθεί το εύρος της  κλίμακας βαθμολόγησης, ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ ΓΕΝΙΚΩΣ!)
Οπωσδήποτε όμως με όλες τις εύλογες παραδοχές που μπορεί να κάνει κάποιος, αυτός ο δείκτης δείχνει αμέσως που έπεσε η «σχετική αδικία» και πού «η σχετική εύνοια»
Τα νούμερα έχουν υποστεί μια επεξεργασία που μέσω του δείκτη φαίνεται κάποια «ποιότητα» Βεβαίως ένας που γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις μπορεί να κάνει και την επαλήθευση του κατά πόσον ο δείκτης της ελαστικότητος που χρησιμοποιείται στην Οικονομία, δίνει και εδώ χρήσιμα αποτελέσματα στην ανάγνωση ενός βαρετού πίνακα στο excel
Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται ότι ο πρώτος «αδικήθηκε» πιο πολύ και ο τελευταίος  «πιο λίγο»
Μάλιστα, επειδή πολλοί φίλοι με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων διατυπώνουν απολύτως κατανοητά παράπονα (άνθρωποι είμαστε) ίσως με την μελέτη του παρόντος πίνακα να ανακαλύψουν ότι δεν ....«καρατομήθηκαν» ή πόσο «αδικήθηκαν» ή «ευνοήθηκαν» σε σχέση με κάποιον άλλο!
Η μακροσκοπική  ανάγνωση του παρακάτω πίνακα, δείχνει, ότι γενικώς έγιναν σωστές κρίσεις . Η «αδικία έπεσε στους πρώτους» , όμως ούτε αυτοί αδικήθηκαν. Αν κάποιος κάνει μικροσκοπική ανάλυση (γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα) θα βγάλει συμπληρωματικά συμπεράσματα που θα δικαιολογούν και την μακρο-κατάταξη.  Υποθέτουμε, ότι σε άλλες περιφέρειες, αν χρησιμοποιήθηκε μεγαλύτερο εύρος της βαθμολογικής κλίμακας, εκεί, ναι, μπορεί να έγιναν αδικίες . 
Βεβαίως τα παράπονα, ποτέ δεν μπορούν να αποφευχθούν και ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος......
(*) Ο δείκτης βγαίνει από τον υπολογισμό: «Πόσο παραπάνω θα μπορούσε να πάρει μέχρι το 15  εν σχέση με αυτό που πήρε, πάλι σε σχέση με το πόσο παραπάνω θα μπορούσε να πάρει για να φθάσει τον πρώτο, εν σχέση με αυτό που έχει.» [(15-Β)/Β]:[(21-Α)/Α]
Για να γίνει πιο κατανοητό το μέτρο , αναφέρουμε, ότι αν όλοι βαθμολογηθούν αναλόγως των σταθερών τους μορίων (η βάση είναι ο πρώτος που θα πάρει 15) τότε αυτός ο δείκτης θα βγει ίδιος για όλους και  ίσος με 1 


Ο παρακάτω πίνακας είναι ένας υποπίνακας της  Μεσσηνίας για την Γενική Εκπαίδευση.


ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΚΛΑΔΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕΤΡΗΣΙΜΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θίνουσα σειρά αδικημένων σε συνέντευξη
Στυλιανίδης Χριστόδουλος ΠΕ11 14,57 20,79 35,36 2,92
Πλατάρος Ιωάννης ΠΕ03 14,29 20,06 34,35 1,06
Φραγκιά Άννα ΠΕ02 14,00 18,26 32,26 0,48
Πεφάνης Νικόλαος ΠΕ11 12,00 13,63 25,63 0,46
Θεοδωρακάκου Ελένη ΠΕ10 13,86 17,76 31,62 0,45
Παπαδημητρόπουλος  Νικήτας ΠΕ03 11,57 12,63 24,20 0,45
Κισκήρας Χρήστος ΠΕ03 12,71 13,76 26,47 0,34
Πανουσόπουλος Θεόδωρος ΠΕ13 13,71 16,39 30,10 0,33
Λεβεντέας Αριστοτέλης ΠΕ04.01 12,14 12 24,14 0,31
Σταματόπουλος Γεώργιος ΠΕ04.01 14,00 16,95 30,95 0,30
Παναγάκου Αθηνά ΠΕ03 13,14 14 27,14 0,28
Βούρκος Ιωάννης ΠΕ04.03 14,14 17 31,14 0,26
Κυριαζής Δημήτριος ΠΕ04.01 13,43 13,76 27,19 0,22
Βαγενά Μαριγώ ΠΕ09 12,57 10,89 23,46 0,21
Ανδρεάκου Παναγιωτίτσα ΠΕ03 13,29 12,63 25,92 0,19
Σπηλιώτη Αθηνά ΠΕ02 13,71 14,13 27,84 0,19
Δράκος Δημήτριος ΠΕ04 12,86 11,26 24,12 0,19
Κίτσος Ιωάννης ΠΕ04.01 13,00 11,63 24,63 0,19
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος ΠΕ04.01 14,29 16,51 30,80 0,18
Καβουρίνου Σταυρούλα ΠΕ02 12,71 10,52 23,23 0,18
Λιακέας Γεώργιος ΠΕ19 14,71 18,89 33,60 0,18
Αραποστάθης Δημήτριος ΠΕ18 13,29 12 25,29 0,17
Νικητάκης  Ευστάθιος ΠΕ17.04 12,71 10 22,71 0,16
Παπαγεωργίου Κονδύλω ΠΕ04.05 13,29 11,63 24,92 0,16
Μπιτζιβής Γεώργιος ΠΕ03 14,14 15 29,14 0,15
Τσαπόγας Αθανάσιος ΠΕ04.01 14,14 15 29,14 0,15
Παυλάκου Αντωνία ΠΕ02 14,29 15,51 29,80 0,14
Λαμπρόπουλος Αλέξανδρος ΠΕ04.01 14,00 13,63 27,63 0,13
Γιαννακόπουλος Σταμάτης ΠΕ03 13,57 11,65 25,22 0,13
Αποστολόπουλος Δημήτριος ΠΕ18 13,71 12,02 25,73 0,13
Μηλίτσης Κωνσταντίνος ΠΕ17.03 13,00 9,39 22,39 0,12
Κώτσαρης Γεώργιος ΠΕ02 14,14 14 28,14 0,12
Μπελογιάννης Γεώργιος ΠΕ03 14,14 14 28,14 0,12
Ψαλλίδας Ανδρέας ΠΕ04.01 13,29 10 23,29 0,12
Μπαρτζελιώτη Σταμάτα ΠΕ02 13,71 11,63 25,34 0,12
Καμπούκος Γεώργιος ΠΕ03 13,14 9,26 22,40 0,11
Κεφάλας Δημήτριος ΠΕ03 13,14 9 22,14 0,11
Σουλιμιώτη Γεωργία ΠΕ02 14,00 12,5 26,50 0,11
Κλημεντίδης Ιωάννης ΠΕ03 13,43 9,63 23,06 0,10
Αθανασόπουλος Νικόλαος ΠΕ11 14,00 12 26,00 0,10
Μπραβάκου Μαρία ΠΕ02 14,00 11,63 25,63 0,09
Ρερές Γεώργιος ΠΕ04.01 13,71 9,89 23,60 0,08
Καραγιώργης Ηλίας ΠΕ02 14,29 13,13 27,42 0,08
Κορκολής Γεώργιος ΠΕ04.02 13,43 8,63 22,06 0,08
Τσιμπίδης Χρήστος ΠΕ17 13,57 9,02 22,59 0,08
Μπαζάνος Παντελεήμων ΠΕ04.02 13,86 10,26 24,12 0,08
Δασκαλόπουλος Δημήτριος ΠΕ11 13,29 7,76 21,05 0,08
Βρυώνης Δημήτριος ΠΕ17 14,14 11,52 25,66 0,07
Πετρόπουλος Παναγιώτης ΠΕ01 14,29 12 26,29 0,07
Τσαγκαράκη-Παυλάκου Μαρία ΠΕ02 14,57 14,5 29,07 0,07
Καμπούρη Ευαγγελίτσα ΠΕ02 14,57 14 28,57 0,06
Αργυρόπουλος Ηλίας ΠΕ03 11,86 3,76 15,62 0,06
Αναγνωστόπουλος Πέτρος ΠΕ11 14,29 11,13 25,42 0,06
Γιαννούτσος Δημήτριος ΠΕ03 13,57 7,13 20,70 0,05
Μπαρμποπούλου Μαρία ΠΕ03 14,43 12,12 26,55 0,05
Πανουσάκη Γεωργία ΠΕ02 14,43 11,26 25,69 0,05
Βασιλοπανάγου Ελένη ΠΕ02 14,57 12 26,57 0,04
Κολετζάκης Νεκτάριος ΠΕ17.01 13,14 4,5 17,64 0,04
Παπακώστα Παναγιώτα ΠΕ06 13,43 5,13 18,56 0,04
Στρατηγόπουλος Θεόδωρος ΠΕ03 14,71 13,76 28,47 0,04
Κιουρή Χαρίκλεια ΠΕ04.01 14,00 7,13 21,13 0,04
Κολοβέας Δημήτριος ΠΕ01 14,57 11,63 26,20 0,04
Ασημακόπουλος Απόστολος ΠΕ19 14,57 11,13 25,70 0,03
Τσαγκλής Παναγιώτης ΠΕ04.01 12,71 3,26 15,97 0,03
Ρούσσης Ιωάννης ΠΕ03 14,00 6,5 20,50 0,03
Πολιτόπουλος Χρήστος ΠΕ11 14,43 9 23,43 0,03
Τριαντόπουλος Γεώργιος ΠΕ04.01 14,43 9 23,43 0,03
Φουσέκης Παναγιώτης ΠΕ04.01 13,00 3,39 16,39 0,03
Σικαλιάς Παναγιώτης ΠΕ03 14,86 15,44 30,30 0,03
Χαντζή Δήμητρα ΠΕ02 14,29 6,76 21,05 0,02
Σταματόπουλος Νικόλαος ΠΕ17 14,71 11,02 25,73 0,02
Μπουγάς Ιωάννης ΠΕ01 14,86 14,38 29,24 0,02
Θεοδούλου Χρυσούλα ΠΕ09 13,57 3,39 16,96 0,02
Νικολόπουλος Στέφανος ΠΕ04.01 14,71 10,15 24,86 0,02
Ζωγόπουλος Γεώργιος ΠΕ04.02 14,86 13,15 28,01 0,02
Γεωργιόπουλος Βασίλειος ΠΕ11 14,71 9,02 23,73 0,01
Βιδάκη Ειρήνη ΠΕ03 14,43 5,63 20,06 0,01
Λιακοπούλου Ελένη ΠΕ04.01 14,57 6,13 20,70 0,01
Γιαπιτζάκης  Εμμανουήλ ΠΕ03 14,57 5,39 19,96 0,01
Τσίχλης Αντώνιος ΠΕ02 14,86 8,26 23,12 0,01
Αθανασόπουλος Θεοφάνης ΠΕ04.01 14,71 2,89 17,60 0,00
Χρονόπουλος  Γεώργιος ΠΕ03 15,00 17,26 32,26 0,00
Ανδρεάκος Κωνσταντίνος ΠΕ04.03 15,00 14,82 29,82 0,00
Τζούμης Δημήτριος ΠΕ17 15,00 14 29,00 0,00
Στακιάς Μιχαήλ ΠΕ04.01 15,00 12,63 27,63 0,00
Βραχάτης Θεόδωρος ΠΕ02 15,00 11,63 26,63 0,00
Πουλοπούλου Τρισεύγενη ΠΕ02 15,00 11,26 26,26 0,00
Αντωνόπουλος Ευάγγελος ΠΕ03 15,00 10,39 25,39 0,00
Γρουσουζάκου Δήμητρα ΠΕ02 15,00 9,02 24,02 0,00
Κουλουκέα Ελένη ΠΕ02 15,00 8,5 23,50 0,00
Σταυριανόπουλος  Θεόδωρος ΠΕ03 15,00 8,15 23,15 0,00

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κύριε Πλατάρο, τώρα που τελείωσα με την συνέντευξη,νιώθω την ανάγκη να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη μοναδική βοήθεια που μας προσφέρατε. Αν δεν ήσασταν εσείς θα χάναμε πολύ χρόνο στο ψάξιμο, ειδικά εμείς που μπήκαμε στη διαδικασία για πρώτη φορά. Σας ευχαριστώ θερμά και σας εύχομαι ολόψυχα ότι επιθυμείτε!
Ν.Χ.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ΘΕΜΑ 61

Στο σχολείο που ορίζεστε διευθυντής/-ντρια πρόκειται να εγγραφεί μαθητής με εμφανή προβλήματα νοητικά και κινητικά. Ύστερα από σχετική επικοινωνία σας με το ΚΕΔΔΥ που αξιολόγησε το μαθητή πληροφορηθήκατε ότι η μητέρα αρνείται να παραλάβει τη σχετική έκθεση αξιολόγησης, στην οποία προτείνεται να εγγραφεί το παιδί στο ΕΕΕΕΚ, επειδή είναι η μοναδική εκπαιδευτική δομή ειδικής αγωγής για την ηλικία του μαθητή που λειτουργεί στην περιοχή. Οι γονείς επιμένουν να φοιτήσει στο δικό σας σχολείο, επειδή βρίσκεται κοντά στη διεύθυνση της κατοικίας τους. Εσείς εκτιμάτε ότι τόσο από εκπαιδευτική άποψη όσο και από άποψη ασφάλειας του μαθητή πρέπει να φοιτήσει στο ΕΕΕΚ.

Απάντησα ακριβώς όπως εσείς κ. Πλατάρε, ωστόσο, το ΑΠΥΣΠΕ ήταν αντίθετο και μου είπαν ότι οι νόμοι της ειδικής αγωγής μου επίβάλλουν να το γράψω στο σχολείο. Δεν καταλαβαίνω τη στάση τους και εγώ πιστεύω ότι το παιδί θα πρέπει να λάβει εξειδικευμένη βοήθεια και όχι να φοιτήσει σε Πειραματικό Σχολείο. Τους είπα ότι δεν ξέρω κανένα νόμο που να μου επιβάλλει να το γράψω και είπα ότι θα προσπαθήσω να πείσω τους γονείς να αλλάξουν τη στάση τους. Ένα σχόλιο από τον κ. Πλατάρο αν είναι δυνατό...
Ο χρήστης Γιάννης Πλατάρος είπε…
Αυτά που γράφω στο θέμα, είναι ότι ο Διευθυντής θα κάνει το παν για να πείσει τους γονείς να μην εγγράψουν το παιδί τους στο σχολείο, για το συμφέρον του. Το ξαναγράφω: Θα κάνει το παν, για να τους πείσει να μην το γράψουν.
Άρα έχουν δικαίωμα να το γράψουν. Ο διευθυντής, δεν έχει εξουσία να διαγνώσει ότι το παιδί τους έχει σοβαρά προβλήματα , αλλά μόνο το ΚΕΔΔΥ. ΑΝ ο διευθυντής είχε εξουσία να αρνηθεί, απλώς θα ηρνήτο και το θέμα θα έληγε εκεί...
Κάνει τόση φασαρία ο Διευθυντής να τους πείσει να το γράψουν στο ΕΕΕΕΚ, ενώ έχει εξουσία να αρνηθεί την εγγραφή; Δεν είναι λογικό αυτό...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)