Ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα με την ΔΙΑΥΓΕΙΑ όχι μόνο εκπαιδευτικό, αλλά γενικότερο.

(Από alfavita.gr)
Γιάννης Π. Πλατάρος Μαθηματικός
Όταν  είχε εξαγγελθεί το πρόγραμμα της «διαύγειας»,  του θεσμού δηλαδή σύμφωνα με τον οποίον όλες οι αποφάσεις της Διοίκησης αναρτώνται υποχρεωτικώς στο διαδίκτυο, δεν πιστεύαμε στα μάτια μας! Γράφαμε σχετικά στην σχετική δημόσια διαβούλευση (κάπως… προφητικά!)
Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:
Το μέτρο είναι επαναστατικό και πρέπει να παραμείνει επαναστατικό. Μπορεί ο Πρωθυπουργός να μείνει στην Ιστορία του Νεοελληνικού Κράτους μόνο από αυτό το μέτρο. ΑΛΛΑ: Πρέπει να παραμείνει ΑΝΟΘΕΥΤΟ. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να υιοθετηθούν τα παρακάτω (και η όλη φιλοσοφία που μπορεί να απορρέει από αυτά) 1. Οι αναρτήσεις να γίνονται σε μορφή κειμένου και όχι σε μορφή φωτογραφίας, ακριβώς για να είναι ανιχνεύσιμες από την κυριότερη (μοναδική για την ακρίβεια) σοβαρή μηχανή αναζήτησης, την Google. 2. Η πληροφορία έχει χρηστική αξία (για τον σκοπό που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο) , από την στιγμή που θα αναρτηθεί στην Google. O όποιος δικτυακός τόπος δημοσίευσης, θα πρέπει υποχρεωτικά να κοινοποιείται (επ΄αποδείξει) σε όλες τις Ελληνικές και κυριότερες γνωστές ξένες μηχανές αναζήτησης. 3. Οι πληροφορίες θα αναρτώνται σε 10 διαφορετικούς και ανεξάρτητους δικτυακούς τόπους («ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ»)για λόγους ασφάλειας , οι οποίοι θα έχουν απλές στην απομνημόνευση διευθύνσεις με προηγμένες μηχανές αναζήτησης για το δικό τους ψηφιακό υλικό. 4. Είναι ζωτικής σημασίας, να μην ισχύουν οι πράξεις αν δεν αναρτηθούν στο διαδίκτυο. Και όχι μόνο αυτό. Να μην ισχύουν, αν δεν έχουν αναρτηθεί σε αυτό τουλάχιστον 10 μέρες. Γνωρίζω, ότι αυτό δημιουργεί εμπόδια για κάποιου είδους αποφάσεις. Γι αυτές να προβλεφθούν εξαιρέσεις , οι οποίες πάντως εξαιρέσεις δεν θα αφορούν επ΄ ουδενί προσλήψεις προσωπικού ή οικονομικές δοσοληψίες του Δημοσίου τομέα με ιδιώτες.
Φυσικά 2 χρόνια μετά, όλα νοθεύτηκαν. Άλλη μια ελπίδα καταρρακώθηκε,  κατέπεσε, κατέρρευσε, εξανεμίσθηκε, προδόθηκε. Και οι ΑΔΑ, των εγγράφων γίνονται με μορφή αρχείων pdf. Μέχρι εδώ τίποτα το παράξενο. Πράγματι, τα έγγραφα που αναρτώνται στο διαδίκτυο, οφείλουν να είναι σε μορφή που να καταλαμβάνει ελάχιστο αποθηκευτικό χώρο και αυτή η μορφή είναι το .pdf που το διαβάζει συνήθως ο Acrobat Reader που διατίθεται δωρεάν. Πού όμως είναι το πρόβλημα; Μα στις…γραμματοσειρές! Η μετατροπή ενός εγγράφου .doc σε .pdf, για κάποιους λόγους που δεν είμαι σε θέση να εξηγήσω πλήρως γίνεται στρεβλά όπου σε κάποιες περιπτώσεις, λ.χ. το Ελληνικό φωνήεν «η» μετατρέπεται στο Ελληνικό …σύμφωνο «θ» , το «ε» σε …«ζ» το «ω» σε «ϊ» Δεν αποδίδω αναγκαστικώς δόλο, πλην είναι αδύνατον να βρει κάποιος μέσω της Google, οποιαδήποτε πληροφορία που να τον αφορά. Είναι γνωστό και για όσους δεν  το έχουν ακόμα αντιληφθεί ας το μάθουν, ότι «διαδίκτυο = Google» (καλώς ή κακώς) και ότι χωρίς αυτό το εργαλείο, δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε τίποτα.
Να ανακαλύψουμε όμως τι;
Ας πάμε στις πρόσφατες κρίσεις για διευθυντές σχολικών μονάδων: Θεωρεί κάποιος ότι ο θόρυβος που έγινε πρώτη φορά στα χρονικά για πλαστά πτυχία και εικονικούς τίτλους είναι άμοιρος του… διαδικτύου;  Δεκάδες περιστατικά ανακαλύφθηκαν καθώς η σύγκριση των πινάκων του 2007 με τους πίνακες του 2011 έδινε αντιφάσεις: «Πώς αυτός πήρε δεύτερο πτυχίο ενώ ήταν διαρκώς παρών εδώ;» ή «από πού κι ως που ο δείνα εμφανίζει ετήσια επιμόρφωση, αφού το 2007 δεν είχε;» Τέτοια ερωτήματα ενεργοποίησαν τον έλεγχο, έγιναν καταγγελίες, επώνυμες ή ανώνυμες  και τα ΠΥΣΔΕ επελήφθησαν. Υπήρξε δηλαδή αυτορρύθμιση στον κλάδο. Τα παλαιότερα χρόνια λόγω μικρής διείσδυσης του μέσου (το 2001 ήταν οι προηγούμενες κρίσεις;) ο έλεγχος ήταν σχεδόν ανύπαρκτος. Στις επόμενες κρίσεις θα είναι απολύτως καταλυτικός.
Συνοψίζουμε λοιπόν το πρόβλημα:  
1)      Υπάρχει ανάγκη αναζήτησης στοιχείων μέσω Google, αυτό είναι πλέον προφανές και με την δυναμική που έχει το μέσο, εξελίσσεται σε φυσικό δημοκρατικό δικαίωμα.
2)      Υπάρχει η ανάγκη της πλήρους διαφάνειας που νοθεύεται με τις μετατροπές των εγγράφων από .doc σε .pdf.  Ζωτικής σημασίας πληροφορίες εξαφανίζονται και καταργείται το πνεύμα του νόμου που θεσμοθέτησε την υποχρεωτική ανάρτηση των αποφάσεων της Διοίκησης στο μέσο.
Προτείνουμε μια επίσης διαυγή λύση:
Νομοθετική πρόβλεψη ανάρτησης των αποφάσεων αποκλειστικά σε μορφή .doc, έστω κι αν έχουν λίγο μεγαλύτερο μέγεθος τα έγγραφα (έχει ξεπεραστεί πλέον αυτό το εμποδιο από την εξέλιξη των ΤΠΕ) με σύγχρονη απαγόρευση οποιουδήποτε φωτογραφικού format για κείμενο.
Σημειώνω την μέγιστη σημασία του θέματος που υπερβαίνει μια όποια γνώμη ενός γράφοντος σε μια εκπαιδευτική πύλη. Είναι θέμα θεσμών, είναι θέμα Δημοκρατίας, είναι διακομματικό θέμα , είναι τελικά μια από τις πάμπολλες αναγκαίες συνθήκες να υπερβούμε την κρίση που διερχόμαστε ως Κράτος και ως Έθνος._

Σημείωση εκτός δημοσιεύματος για διασάφηση του κειμένου:
Όποιος αναγνώστης επιθυμεί, ας βάλλει στην Γκούγκλ, την λέξη « Ιωάννθσ » (χωρίς εισαγωγικά) Πρόκειται για το όνομα «Ιωάννης» με τον στρεβλό τρόπο που το καταχωρίζει η μηχανή αναζήτησης. Ας ψάξει να δει τι αποτέλεσμα βγάζει. Θα δει έγγραφα .pdf, όπου θα διαβάζονται με κάποια προσπάθεια. Τα ΙΔΙΑ έγγραφα, ΔΕΝ θα βρεθούν αν αναζητηθούν με  το ερώτημα «Ιωάννης» Αλλά το παράξενο είναι άλλο: Αν ανοιχτούν με τον acrobat Reader, διαβάζονται ΚΑΝΟΝΙΚΆ! Πλην η Γκούγκλ, ΔΕΝ τα βλέπει, όπως πρέπει να τα βλέπει! (Αν αντί του «η» που είναι φωνήεν διαβάζει «θ» σύμφωνο, καταλαβαίνετε, ότι ΔΕΝ μπορεί να βγάλει άκρη ούτε η Γκούγκλ που έχει έξυπνο λογισμικό αναζήτησης. Ένας Συνάδελφος ΠΕ-19-20 , ας διασταυρώσει και ερμηνεύσει αυτά που λέω. Υποψιάζομαι, ότι φταίνε οι διάφορες κωδικοποιήσεις της Ελληνικής Γλώσσας και οι περιορισμένες συμβατότητες που υπάρχουν, αλλά ανεξαρτήτως του τι φταίει, το γεγονός είναι ΓΕΓΟΝΟΣ! Δηλαδή: Πληροφορίες στις οποίες ΠΡΕΠΕΙ να έχουμε πρόσβαση και τις οποίες τα ρομπότ της Γκούγκλ καταχωρίζουν (πλην -φευ!- στρεβλά) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΚΤΗΣΙΜΕΣ-ΑΝΙΧΝΕΥΣΙΜΕΣ!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)