Αντί για εγκύκλιο, Δελτίο Τύπου. (Σχολικές Επιτροπές ΧΙ)

Βεβαίως, από το τίποτα, καλό και το ημιεπίσημο Δελτίο Τύπου. Γιατί δελτίο τύπου; Υποθέτω, διότι ο κάθε Δήμος έχει το δικό του υπόδειγμα, αναλόγως πολιτικής του ή «πολιτικής» του. Βεβαίως και η διευκρινίσεις του Υπουργείου έστω και με την πρωτόγνωρη μορφή «δελτίου Τύπου»(μάλλον δώσαμε μια εξήγηση -εικασία) είναι ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΙΜΕΣ:

Τα σχόλια με κόκκινο, δικά μας, πάνω στο δελτίο τύπου)

 

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
24-11-/2011

Με αφορμή δημοσιεύματα στο Τύπο που αναφέρονται στο ρόλο, στη δομή και στη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών διευκρινίζουμε:
• Σε κάθε Δήμο υπάρχει μία Σχολική Επιτροπή για την Πρωτοβάθμια και μία για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η κατανομή των πιστώσεων στις Σχολικές Επιτροπές γίνεται από τους «Καλλικρατικούς» Δήμους.(Από τις Επιτροπές Παιδείας που δεν έχουν λόγο ύπαρξης ή από το Δημοτικό Συμβούλιο; Δεχόμαστε τις Επιτροπές Παιδείας, προσωρινά)
• Η χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών δίνεται σε δόσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στη συνέχεια η Σχολική Επιτροπή κατανέμει τους πόρους σε κάθε σχολική μονάδα, βάσει ενός μαθηματικού τύπου που λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των μαθητών και των αιθουσών, την παλαιότητα του σχολικού κτηρίου και άλλες παραμέτρους. (Γιατί τόση δυσκοιλιότητα να παρατεθεί ο τύπος; Είναι δυνατόν να το ακούω πρώτη μου φορά αυτό; γιατί δεν μπήκε στο ΦΕΚ ο τύπος; Πού είναι; Πώς είναι;  Μπορούν να μπουν στο διαδίκτυο και τύποι μαθηματικοί με 3-4 τρόπους. Γιατί δεν τον αποκαλύπτετε; Αν δεν τον ξέρει ο υπογράφων -για την ύπαρξή του λέγω- γιατί να τον γνωρίζουν άλλοι; )
• Κάθε Σχολική Επιτροπή είναι υπεύθυνη, εκτός από την κατανομή των χρημάτων στις σχολικές μονάδες, και για την εξασφάλιση ενιαίων διαδικασιών για τις προμήθειες. (Αυτό το «ενιαίων διαδικασιών» μας έχει μαράνει. Το μεταφράζω: Θα κάνετε ό,τι θέλετε μέσα στα όρια των νόμων φυσικά, αλλά θα κάνετε όλοι το ίδιο ανά Δήμο και όχι όλοι το ίδιο ανά την Ελλάδα)
• Κάθε σχολική μονάδα ή συγκρότημα σχολείων, για να διαχειρίζεται τα χρήματα που λαμβάνει από τη Σχολική Επιτροπή, ανοίγει έναν τραπεζικό λογαριασμό. Το λογαριασμό χειρίζεται το Σχολικό Συμβούλιο δηλαδή μια τριμελής ή πενταμελής ομάδα (εάν είναι σχολικό συγκρότημα) που αποτελείται από το Διευθυντή του σχολείου, εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών και εκπρόσωπο των γονέων. (Τον λογαριασμό «τον χειρίζεται το Σχολικό Συμβούλιο» αλλά τις παντός είδους αναλήψεις τις κάνει ο Διευθυντής. Σε περίπτωση όμως που ο Διευθυντής θέλει να κάνει πρώτα το Α και οι υπόλοιποι του λένε να κάνει το Β, θα του δίνουν εντολή λ.χ. «πήγαινε να πληρώσεις αυτόν τον Προμηθευτή και όχι τον άλλον-υπενθυμίζω λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν- με αποτέλεσμα πιθανές διενέξεις, όταν μάλιστα δεν υπάρχει καλή πίστη. Ο νόμος πρέπει να καλύπτει όλες τις περιπτώσεις. Και τις πιο απίθανες και ακραίες. )
• Το Σχολικό Συμβούλιο διαχειρίζεται τα λειτουργικά (πετρέλαιο, φως, νερό κτλ) και μικρές εργασίες συντήρησης (π.χ. αποκατάσταση σπασμένου τζαμιού). Μεγάλα έργα συντήρησης (π.χ. ανακατασκευή αίθουσας, διαμόρφωση εξωτερικού χώρου κτλ) χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των Δήμων. (Πάρα πολύ σωστά!)

Η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών περιγράφεται στο ΦΕΚ 318/2011.

Και ένα τελικό σχόλιο: Ευχαριστώ ως πρόσωπο -πολίτης πολύ τον συντάκτη του Δελτίου Τύπου, που σε μια εποχή διάλυσης των πάντων έκατσε και έγραψε κάτι , έστω κι αν του κάνω κριτική , για ένα σοβαρό  θέμα, εκπαιδευτικής υποστήριξης.  Ασχέτως των ενστάσεών μου, τον ευχαριστώ, διότι γνωρίζω υπό ποίο καθεστώς λειτουργεί το Δημόσιο. (Με Πατριωτικές προσπάθειες που κάνουν κάποιοι ευαίσθητοι για να μην βουλιάξουμε μια ώρα αρχύτερα)

Σχόλια

Ο χρήστης Unknown είπε…
Τί γίνεται στην περίπτωση που κάποιος δήμαρχος αυταρχικά δεν εφαρμόζει τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση και αξιοποιεί τα χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων για ψηφοθηρία ?
δηλαδή υποχρεώνει τα σχολεία να προμηθεύονται από συγκεκριμένα μόνο καταστήματα με αδιαφανές και αβέβαιο τρόπο και άγνωστο κόστος?
Ο χρήστης Unknown είπε…
Tί γίνεται στην περίπτωση που κάποιος δήμαρχος αυταρχικά δεν εφαρμόζει τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση και αξιοποιεί τα χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων για ψηφοθηρία ?
δηλαδή υποχρεώνει τα σχολεία να προμηθεύονται από συγκεκριμένα μόνο καταστήματα με αδιαφανές και αβέβαιο τρόπο και άγνωστο κόστος?
Ο χρήστης Γιάννης Πλατάρος είπε…
Η αλήθεια - σας διαβεβαιώνω - είναι κάπου στην μέση.
Μπορεί να έχει κάπου δίκιο ο Δήμαρχος περισσότερο ή λιγότερο ή και καθόλου και μπορεί να έχουν δίκιο οι Διευθυντές, περισσότερο ή λιγότερο ή και καθόλου. Η δική μου πρακτική είναι να παίρνουν οι διευθυντές ό,τι θέλουν, απ΄όπου θέλουν. Έτσι πρέπει να γίνεται για να έχουμε λειτουργικά οφέλη. Δεν μπορώ να τα λέω και δημόσια όλα. Πάντως το πάν είναι να έχουμε αγαθές προθέσεις. Αν έχουμε, θα τα βρούμε όλα. Πάντως, δεν γινόταν καλή διαχείριση σε όλα τα σχολεία τον καιρό της αφθονίας. Τώρα τον καιρό των ισχνών αγελάδων θα γίνεται λέτε καλύτερη; Έχω στο μυαλό μου τρόπους πλήρους διαφάνειας, όπως λ.χ. σκανάρισμα των τιμολογίων και ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του σχολείου, αλλά μην νομίζετε ότι το αντέχουν πολλοί. Σε μια εποχή όμως ασύμμετρης κρίσης θα πάμε και εκεί. Η διαφάνεια, η πλήρης, είναι ο καλύτερος επίτροπος Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)