Ο Αρχιδιάκονος Φιλικός, Αμβρόσιος Ψηλογαλάνης εκ Κυπαρισσίας, υπό τον Επίσκοπον Μεσσήνης Ιωσήφ.

Αγωνιστής της Επαναστάσεως 1821

                                   Εν Κυπαρισσία την 28 Ιανουαρίου 1842
Προς την Ι. Σύνοδον του Βασιλείου της Ελλάδος
Ο ταπεινώς υπογεγραμμένος, καταγόμενος από οικογένειαν εκ των πρωτίστων της πόλεως Κυπαρισσίας της επαρχίας Τριφυλίας, ευρεθείς προ της Επαναστάσεως μετά του  συγγενούς μου αειμνήστου Επισκόπου Μεθώνης5 κ. Γρηγορίου εις την Εταιρείαν, υπηρέτησα την πατρίδα με τον απαιτούμενον ζήλον και ενθουσιασμόν μέχρι της αφίξεως της Α.Μ. του Βασιλέως εις την Ελλάδα, και εκ πληροφοριών της Ι. Συνόδου επισυνάπτοντας αποδεικτικόν γενόμενον παρά των Δημάρχων της επαρχίας Τριφυλίας, οίτινες θεωρούντες την οικτράν κατάστασιν εις την οποίαν ευρίσκομαι σήμερον και επιθυμούντες εν ταυτώ ν’ ανταμειφθώ,  αναλόγως των υπέρ πατρίδος ανεξαρτησίας  αγώνων μου, το επρόσφερον προ πολλού οικειοθελώς, χωρίς να το ζητήσω.
Μετά δε την άφιξιν της Α.Μ. εδιορίσθην αρχιδιάκονος εις την Επισκοπήν Μεσσήνης, όπου υπηρέτησα, ως αποδεικνύεται τούτο εκ του επισυνημμένου αποδεικτικού του Σεβ. Επισκόπου Αγίου Μεσσήνης Ιωσήφ μέχρι της παύσεως δια Β. Διατάγματος των κατά Νομών Πρωτοσυγκέλων και Αρχιδιακόνων.
΄Εκτοτε ευρίσκομαι, έως την σήμερον, υπό Βασιλικήν σύνταξιν ανά 60 δραχ. τον μήνα, αλλά μη εξαρκούμενος τα αναγκαία μου έξοδα δια της μικράς ταύτης συντάξεως, υπέπεσα εις χρέος υπέρ των τριών χιλιάδων δραχ., καθότι συγκατοικώ μετά της οικογενείας του αυταδέλφου του αοιδίμου Μεθώνης, συνισταμένης από οκτώ ψυχάς, ήτις εδυστύχησε και ορφάνευσεν υπέρ της πατρίδος, δεν δύναμαι ν’αποφύγω ή να παραβλέψω τα αναπόφευκτα αυτά έξοδα,  μετά  της οποίας ως είρηται συγκατοικώ.
΄Οθεν, προστρέχω εις το έλεος της Ι. ημών Συνόδου, ήτις κηδεμονούσα τα δίκαια των κληρικών ν’ απαιτήση, όθεν ανήκει αναλόγως των θυσιών μου επαύξησιν της συντάξεώς μου, η οποία ει δυνατόν να μου παραχωρηθή από τον καιρόν της Αρχιδιακονικής μου παύσεως και τότε ίσως οικονομήσω εν μέρος από το χρέος μου και βάλλω εις τάξιν τα αναπόφευκτα καθημερινά μου έξοδα, άλλως πως δεν είναι δυνατόν να οικονομήσω εμαυτόν και τοιαύτην οικογένειαν μήτε με βαθμόν Πρωτοσυγκέλου, αλλ’ ούτε με οποιονδήποτε διορισμόν.
Επειδή, ως εκ των παρελθουσών αγώνων μου και αιχμαλωσίας μου, έφθασα εις ανικανότητα υπηρεσίας, υποφέρω δεινώς από ρευματογενή κ.λ.π.
Υποσημειούμαι με βαθύτατον σέβας
Ευπειθέστατος
Αμβρόσιος Ψηλογαλάνης

Πηγή:  http://www.lynistaina.gr/?page_id=1801

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)