Η πατριώτισσά μας εκ Μεσσήνης, η κυρία Κική Δημουλά, τα λέει ποιητικά και τσεκουράτα στον «ΕΠΕΝΔΥΤΗ»

"Ν΄αντέξεις είναι το ζητούμενο, όχι να καταλάβεις"

"Ν΄αντέξεις είναι το ζητούμενο, όχι να καταλάβεις"Η αγαπημένη Ελληνίδα ποιήτρια και ακαδημαϊκός, Κική Δημουλά, μιλά με τους στίχους της για την εποχή που διανύουμε, για την ποίηση στην Ελλάδα της κρίσης και για το αν η τέχνη μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη των πραγμάτων.
Περιγράφει τους καιρούς που ζούμε με δύο στίχους της: «Ν΄αντέξεις είναι το ζητούμενο, όχι να καταλάβεις» και συμπληρώνει: «Δεν διαλέγει η ποίηση τις εποχές, οι εποχές διαλέγουν την ποίηση«.
Η ποιήτρια εξηγεί και μιλά ανοιχτά για την ελληνική πραγματικότητα λέγοντας:
«Δεν μπορώ να φανταστώ άνθρωπο που πλήττεται από τη σημερινή κατάσταση και ενδιαφέρεται να διαβάσει ποίηση, να λυτρώνεται απ’αυτή, να παρηγορείται. Ο δυστυχής δεν μπορεί να προσεγγίσει την ποίηση» και προσθέτει πως: «το μόνο πράγμα που μπορεί να μας δώσει ώθηση αυτήν την περίοδο είναι το ένστικτο της αυτοσυντήρησης«.
Η ίδια σε συνέντευξή της στον «Επενδυτή» σχετικά με το αν η τέχνη ανθίζει σε δύσκολους καιρούς αναφέρει: «Η μεγάλη δυστυχία και η καταστροφή δεν γίνεται ποίημα. Δεν κατανοώ γιατί, αν υπάρχει πνευματικός άνθρωπος, μπορεί να έχει ισχυρότερη φωνή από εκείνον ο οποίος δεν έχει πνευματικότητα, αλλά έχει ένστικτο ζωής. Επηρέασαν οι άνθρωποι της τέχνης τη ροή εξέλιξης των πραγμάτων;«
Τα ποιήματα της, έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και διδάσκονται στα σχολεία, ωστόσο η ίδια επισημαίνει πως: «Τα παιδιά πρέπει μόνο να ακούν τα ποιήματα, όχι να τα αναλύουν. Πώς αλλιώς θα εξοικειωθούν; Και μάλιστα, όταν τα διαβάζουν, να ακούν τη φωνή τους«.
Αν και βρίσκει διεστραμμένο να είναι κάποιος αισιόδοξος σήμερα, καθώς όπως λέει: «ότι κι αν ορθωθεί, δεν θ΄αναπληρώσει τις απώλειες«, εύχεται να πάνε τα πράγματα με το μέρος του ανθρώπου και ο πλανήτης να σταθεί όρθιος.
Τέλος, χαρακτηρίζει τον εαυτό της δειλό και ηττοπαθή εξηγώντας: «Ό, τι λέω και προτείνω έχει ηττηθεί. Είμαι με την ήττα των καταστάσεων, που σημαίνει ότι εγώ είμαι ηττημένη«.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)