Μόνο με επαναστατικές-πλην απολύτως εφικτές- εκπαιδευτικές πρακτικές έχουμε μέλλον, του Γιάννη Π. Πλατάρου


Του Γιάννη  Π. Πλατάρου Μαθηματικού

Comments


Τρί, 18/11/2014 - 08:03 --

















 Επαναστατικό είναι το αυτονόητο και καινοτομία είναι η εφαρμογή της κειμένης νομοθεσίας. Τουλάχιστον στην Πατρίδα μας.  Σε έναν κόσμο όπου γίνεται σύνθημα το «νέοι άνθρωποι με νέες ιδέες» δεν υπάρχει  η λογική αντιπαράθεση «σωστές ιδέες, από σωστούς, ευφυείς, μορφωμένους και  επιμορφωμένους   ανθρώπους» Ο κυκεώνας των ιδεολογημάτων που εξ απαλών ονύχων εκτρεφόμεθα και προς τα οποία στρεφόμεθα αταβιστικώς, μιας με  αυτά γεννηθήκαμε, έχει γίνει το δεσπόζον χάος που επικρατεί. Όμως, οι λύσεις υπάρχουν αρχαιόθεν, όπως και τα προβλήματα εις τα οποία απαντούσαν. Η ανθρώπινη εμπειρία και σοφία  με την παγιωμένη αποτύπωση μέσω των βιβλίων έχει φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη, πλην ουδόλως αυτή αποτελεί κοινό κτήμα ακόμα και μεταξύ των καλλιεργημένων, σε έναν τόπο που περισσεύει η ιδιοτέλεια και η προσπάθεια εξαπάτησης εαυτών και αλλήλων. Δεν είναι δυνατόν να μην επικρατούν τα αυτονόητα σε όλους τους τομείς της ζωής μας ατομικής και συλλογικής. Να τα σκιαγραφήσουμε:
Αυτονόητα της πολιτικής ζωής:
Να καθιερωθεί το ασυμβίβαστο υπουργού και βουλευτή. Να υπάρξει Συνταγματικό δικαστήριο (ο Άρειος Πάγος) που να αποφαίνεται εφ΄ άπαξ και οριστικώς για την συνταγματικότητα ενός νόμου. Να περιοριστεί ο αριθμός των Βουλευτών.
Υπάρχει κόμμα ή πολίτης που να διαφωνεί σοβαρά με τα παραπάνω αυτονόητα; Φρονώ πως όχι. Όμως, ενώ τα περισσότερα  είναι αυτονόητα εδώ και αιώνες για να λειτουργεί σωστά και δίκαια η κοινωνία, εν τούτοις, δεν υλοποιούνται! Προσφάτως, στην πολιτική ατζέντα τα έθεσε ο Πρωθυπουργός της Χώρας με σχεδόν μηδενική ανταπόκριση. Απίστευτο.  Τα κόμματα ανταποκρίνονται θετικώς στην συλλογική άγνοια της κοινωνίας και εμφανίζονται αδιάφορα για το αυτονόητο. Ποία οράματα να στοχοθετήσουμε όταν δεν συμφωνούμε στο αυτονόητο; Ακούω και συζητήσεις μεταξύ ενηλίκων και μορφωμένων που καταγγέλλουν ως «αντιδημοκρατική πρακτική» την υπουργοποίηση πολιτών μη βουλευτών. Όταν αντιπαραθέσεις «δεν έχετε ακούσει ποτέ για την αρχή διάκρισης των εξουσιών;» σε κοιτούν ως εξωγήινο. Εμείς πάντως ως εκπαιδευτικοί συζητούμε πώς πρέπει να διδάσκεται η «πολιτική παιδεία» στην Β΄ λυκείου και πώς πρέπει να λέγεται ή να μην λέγεται.
Αυτονόητα της Εκπαιδευτικής ζωής:
Όλοι ομνύουν στην κριτική σκέψη, στην καλλιέργειά της, στην προαγωγή της, στην καθιέρωσή της . Όλα τα βιβλία της Παιδαγωγικής Επιστήμης, εντρυφούν στο θέμα. Αποτέλεσμα; Ακόμα επιτρέπεται « η αντιγραφή από μνήμης» ενώ διώκεται η αντιγραφή από σκονάκια, κινητά, ακουστικά. Να φθάσουμε στο σημείο να διενεργούνται εξετάσεις με ανοικτά βιβλία. Από πότε η ανθρώπινη μνήμη είναι μείζων αξία εκπαιδευτική όταν υπάρχει το διαδίκτυο  που την υποκαθιστά σε μεγάλο ποσοστό,  οι μηχανές αναζήτησης, οι πολυπληθείς εφαρμογές που φέρνουν τις βιβλιοθήκες όλου του κόσμου προ των οφθαλμών όλων; Τα νέα «γυαλιά της Google » που ήδη είναι σε κυκλοφορία και διαρκώς εξελίσσονται φέρνουν όλο τον κόσμο μπροστά μας. Ως μεσόκοπος πλέον, ανακαλώ στην μνήμη μου τις ατέρμονες συζητήσεις για κομπιουτεράκια στην εκπαίδευση του παρελθόντος και γελάω με τα αντεπιχειρήματα. Γελούσα και τότε, αλλά όχι τόσο ηχηρά. Είμαστε μπροστά σε μια εν εξελίξει επανάσταση. O  υπερ-ευφυής επιστήμονας και εφευρέτης  με τα επτά διδακτορικά (!)  Ρέϊ Κιούρζβεϊλ  ομιλεί χρόνια για την «Τεχνολογική μοναδικότητα» (Singularity)  που επέρχεται το 2029 και ολοκληρώνεται το 2040 και εμείς ομφαλοσκοπούμε. Οι μαθητές μπορούν να ανακαλύπτουν και να επανανακαλύπτουν την μαθηματική γνώση μέσα από πειραματισμούς , παρατηρήσεις δημιουργία  εικασιών, αντιπαραδειγμάτων, ανασκευών , υποθέσεων και αποδείξεων και εμείς δεν θεωρούμε το Β΄επίπεδο επιμόρφωσης ως φυσική, δια βίου  και καθολική επιμόρφωση όλων των Μαθηματικών. Η τριβή στην ανακάλυψη νέας γνώσης μέσα από τα δυναμικά Μαθηματικά εκπαιδευτικά λογισμικά εξοικειώνει με τον μαθηματικό πειραματισμό τους μαθητές, τους βοηθά να συνδέουν όλους τους κλάδους των Μαθηματικών που πλέον μπορούν να αντιμετωπίζουν ως ολότητα, και τελικά τους εξοικειώνει με την έρευνα,  αυτό που τελικά χρειαζόμαστε ως Ελλάδα για να μην βουλιάξουμε στο τέλμα. Η δημιουργικότητα μπορεί να καλλιεργηθεί απίστευτα , απροσδόκητα και επαναστατικά, μέσα από τα Μαθηματικά τα οποία έκρυβαν επιμελώς την πειραματική ανακαλυπτική τους φύση τουλάχιστον σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Βρήκαμε τα εργαλεία που θα εμφυσήσουν την ανακαλυπτκότητα την δημιουργικότητα, την καινοτομία,   και ακόμα δεν τα προωθούμε με σταθερό βηματισμό. Παλιά, χρησιμοποιούσαμε την έκφραση « να ξεκολλήσουμε από το τέλμα της στασιμότητας» τώρα θέλουμε «να μην βουλιάξουμε» και δεν κάνουμε τίποτε!
Κι όμως, μπορούμε να σώσουμε την Πατρίδα μας τους εαυτούς μας και την βιολογική μας συνέχεια αν σταθούμε όλοι θετικά στα παραπάνω περιγραφόμενα.

Πηγή : Αλφαβήτα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

Υποψήφιοι διευθυντές Σχολικών μονάδων: Θέμα 1ον Μελέτη περίπτωσης! (Θα εμπλουτίζεται καθημερινά με ενδεικτικές απαντήσεις)