Αναρτήσεις

Η ψυχοθεραπεία του λευκού - ακύρου – αποχής.

Εικόνα
Σε όλες τις εκλογές και συνεπώς και στις προσεχείς , πολλά ΜΜΕ αλλά και πλήθος τάχα «πνευματικών» ανθρώπων, προβάλλουν την «λύση της αγανάκτησης» η οποία μεταφράζεται σε λευκό ή άκυρο ή αποχή ή ψήφο στον…Κατέλη (τον Κάτμαν των παρατράγουδων της Ανίτας Πάνια) ) Το έδαφος για να πιάσει τόπο μια τέτοια προπαγάνδα, στήνεται εντέχνως πολλές δεκαετίες τώρα. Τα θύματα-πολίτες, θεωρούν την αποχή, λευκό, άκυρο ή και ψήφο στον Κάτμαν, ως κόλαφο κατά του συστήματος ως λοιδορία κατά των θεσμών ως ταρακούνημα του ανάλγητου Κράτους για να διορθωθεί, ως αποδοκιμασία κατά των πολιτικών που ρέπουν σε σκάνδαλα και τέλος ως υγιή αντίδραση ενός ενεργού πολίτη που έχει αγανακτήσει με όλα όσα στραβά και ανάποδα βλέπει καθημερινώς γύρω του. Στην πραγματικότητα, αυτή η αντίδραση, δεν είναι καν τουφεκιά στον αέρα, δεν είναι καν άσφαιρη -πλην δύσοσμη- εντερική έκρηξη, είναι μια αυτοκτονία του πολίτη και μια εθελουσία παράδοση σε τρίτους ενός δικαιώματος που θεωρείται πλέον δεδομένο παρ΄ ότι για την από

Η Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας για το θέμα απόπειρας διαρροής θεμάτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Εικόνα
ΘΕΜΑ: «Ψήφισμα για το θέμα απόπειρας διαρροής θεμάτων στις Γενικές Εξετάσεις» Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας , με αφορμή το περιστατικό που απασχόλησε την κοινή γνώμη σχετικά με τις Γενικές Εξετάσεις στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «Φ. Μπουγάς», δηλώνει ότι: Δημοσιοποιεί σήμερα την θέση της σχετικά με το περιστατικό και όχι κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, διότι εκτίμησε ότι προείχε η διασφάλιση του ήρεμου κλίματος για τους εξεταζόμενους μαθητές μας. Οι καθηγητές της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούν εγγύηση για το αδιάβλητο της διεξαγωγής των Γενικών Εξετάσεων , διότι είναι αυτοί , που σε κάθε περίπτωση, αποτρέπουν κάθε απόπειρα υπονόμευσης του κύρους των εξετάσεων. Η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, απαιτεί, την πλήρη, ολόπλευρη και σε βάθος διερεύνηση του περιστατικού και την πλήρη απόδοση ευθυνών σε όλους όσους προσπάθησαν να υπονομεύσουν το κύρος των εξετάσεων. Καλούμε τον διενεργούντα την ΕΔΕ, να μην ορρωδήσει προ ουδενός και να αποδώσει δικαιοσύνη. Η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, θα παρακ

Εκδήλωση στη Μεσσήνη με φοιτητές της Φιλοσοφικής ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

Εικόνα
Επιστημονική εκδήλωση με θέμα “Ηθικές και καλλιτεχνικές αξίες της κλασικής αρχαιότητας και η εποχή μας”πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ, στο Δημαρχείο Μεσσήνης. Την οργάνωσε ο δήμος σε συνεργασία με τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής φοιτητών και φοιτητριών. Κύριος ομιλητής ήταν ο καθηγητής Πέτρος Θέμελης, με θέμα “Η καλλιτεχνική δημιουργία της Αρχαίας Μεσσήνης”. Ο τέως κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Εμ. Μικρογιαννάκης μίλησε με θέμα “Το όραμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και η εποχή μας” και ο λυκειάρχης του 1ου Λυκείου Μεσσήνης και πρόεδρος της ΕΛΜΕ Γιάν. Πλατάρος αναφέρθηκε στη σύγχρονη Μεσσήνη, στην ιστορία και τον πολιτισμό της. Ο καθηγητής της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Κων. Νιάρχος έκανε επισκόπηση των εισηγήσεων και αναφέρθηκε στο σκοπό της εκπαιδευτικής εκδρομής των φοιτητών. Τους φοιτητές καλωσόρισαν ο δήμαρχος Μεσσήνης Κώστας Σπυρόπουλος και ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Πάνος Δασκαρόλης. Μηνύματα έστειλαν η υ

Επιστημονική Ημερίδα στην Μεσσήνη

Εικόνα
Ο Δήμος Μεσσήνης σε συνεργασία με την Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής φοιτητών και φοιτητριών, διοργανώνει το Σάββατο 16 Μαΐου 2009, και ώρα 19:00 στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου, επιστημονική ημερίδα με θέμα: «Ηθικές και Καλλιτεχνικές Αξίες της Κλασσικής Αρχαιότητας και η εποχή μας» . Αναλυτικά. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Σάββατο 16-5-2009, ώρα 19:00 προσέλευση στο χώρο του Δημαρχείου Μεσσήνης ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Πέτρος Θέμελης Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης Εμμανουήλ Μικρογιαννάκης Ομ. Καθηγητής, τ. Κοσμήτωρ Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ: Παρασκευή Δήμου, Δάφνη Ζήρου Φοιτήτριες Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου. Αθηνών. ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΕΙΣ: Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος Δήμαρχος Μεσσήνης, Αν. Καθηγητής Ε.Μ.Π. Πάνος Δασκαρόλης Πρόεδρος Πνευματικού Κέντρου Μεσσήνης ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ 1. Πέτρος Θέμελης, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου. Κρήτης, Δ/ντης Ανασκαφών και Αναστηλώσεων της Αρχαίας Μεσσήνης. Θέμα: «Η Καλλιτεχνική Δημιουργία της Αρχαίας Μεσσήνης» 2

Πολυχρόνης Σπανός

Εικόνα
«Υπέροχος είναι ο Ελληνας της ουσιαστικότητας και της ανθρωπιάς» EIKONOΓPAΦHΣH: Τιτινα Χαλματζη Της Αννας Γριμάνη Η ελληνικότητα είναι αίσθημα ή συνείδηση; Στο δεξί ημισφαίριο είναι αίσθημα: με χρώματα, ατέλειες και πάθος. Στο αριστερό ημισφαίριο είναι συνείδηση: με αφαίρεση, επαγωγή και, συχνά, τόλμη και μεράκι. Tι πιο μικρό ελληνικό αγάπησα. Τις ανοιξιάτικες μυρωδιές του μικρού λεμονοπερίβολου που ήταν κοντά στο πατρικό μου σπίτι στη Μεσσήνη (Νησί) της Μεσσηνίας. Κάποιες μικρές λέξεις, όπως το «άρδην», που για μένα είναι σαν άριστα μαθηματικά εργαλεία. Ακόμη, αγάπησα την πρώιμη αλλά συνάμα ανελέητη σοβαρότητα των μικρών τάξεων στο Βαρβάκειο σχολείο. Η υπέροχη εκδοχή του Ελληνα. Ο Αρχιμήδης, ο Οδυσσέας, η Υπατία της Αλεξανδρείας, ο Αριστοτέλης, ο ιατρός Παπανικολάου, ο μαθηματικός Καραθεοδωρής η ηρωίδα Λέλα Καραγιάννη... Ο υπέροχος Ελληνας είναι εν γένει λάτρης της ουσιαστικότητας και της ανθρωπιάς. Βέβαια, αυτό συχνά δεν προϋποθέτει ότι οι αξίες του αντιτίθενται στις επιθυμίες και τι

Τα μαθηματικά μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας.

Εικόνα
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΡ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΜΕ Τα μαθηματικά μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας(ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, φύλλο ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 15ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009 , σελίδα 8) Συνέντευξη στον ΗΛΙΑ ΜΠΙΤΣΑΝΗ “Τα μαθηματικά είναι μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας” δηλώνει στην “Ε” ο συμπατριώτης μας Γρηγόρης Καλογερόπουλος, πρόεδρος του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Γεννημένος στη Μεσσήνη το 1945 ο κ. Καλογερόπουλος, έχει να επιδείξει λαμπρή ακαδημαϊκή καριέρα την οποία πιστοποιούν και οι υψηλές θέσεις που κατέχει. Στη συνέντευξη μιλάει για τις αναμνήσεις του από τη Μεσσήνη, τη διδασκαλία των μαθηματικών, τη νέα γενιά των επιστημόνων, τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων και δίνει το δικό του μήνυμα για τα παιδιά που αγαπούν τα μαθηματικά. Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης του κ. Καλογερόπουλου έχει ως εξής: • Από το σχολείο στη Μεσσήνη

Συζήτηση για την εκπαίδευση με μικρή συμμετοχή

Εικόνα
(Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, φύλλο 9/4/09, Ρεπορτάζ Γιούλα Σαρδέλη) Ανοικτή συζήτηση για την ελληνική εκπαίδευση του σήμερα και τα προβλήματά της διοργάνωσε προχθές το απόγευμα η Α‘ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας στο αμφιθέατρο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος». Παρότι το θέμα ήταν πολύ επίκαιρο και οι κεντρικοί ομιλητές της ΟΛΜΕ είχαν έρθει να αφουγκραστούν τα ζητήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, η συμμετοχή στην εκδήλωση από καθηγητές ήταν σχετικά μικρή. Οι διοργανωτές της ΕΛΜΕ είχαν ξεκινήσει την καμπάνια της ενημέρωσης πολλές ημέρες πριν, όμως η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών - για άλλη μια φορά -έλειπε από την πρωτοβουλία. Έχουν χάσει την ελπίδα τους για αλλαγή; Έχουν χάσει την πίστη τους στο συνδικαλισμό; Οι παρόντες πάντως έμειναν μέχρι το τέλος και πολλοί από αυτούς έθεσαν ερωτήσεις και τοποθετήθηκαν ανοικτά. Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να παρουσιαστεί στην κοινή γνώμη ο προβληματισμός και οι θέσεις των εκπαιδευτικών για μια σύγχρονη εκπαίδευση, σε μια

Άλλη μια τιμητική της Μεσσήνης: Πρόεδρος της ΕΜΕ ο Γρηγόρης Καλογερόπουλος.

Εικόνα
O συμπατριώτης μας Γρηγόρης Καλογερόπουλος εκλέχτηκε πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στις πρόσφατες αρχαιρεσίες. Ο κ. Καλογερόπουλος κατάγεται από τη Μεσσήνη, είναι πρόεδρος του Μαθηματικού Τμήματος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γεννήθηκε το 1945 και έχει λαμπρή ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Το 1968 πήρε το πτυχίο του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και πήρε διδακτορικό στη Μαθηματική Θεωρία Ελέγχου από το City University του Λονδίνου το 1985. Την περίοδο 1971-1977 χρημάτισε βοηθός στην έδρα Γενικών Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια στη Β‘ Έκτακτη Αυτοτελή Έδρα Γενικών Μαθηματικών μέχρι το 1982. Τα επόμενα χρόνια μέχρι το 1985, υπήρξε ερευνητής σπουδαστής στο City University of London. Διετέλεσε διαδοχικά λέκτορας (1986-1989), επίκουρος καθηγητής (1989-1995), αναπληρωτής καθηγητής (1995-2002) και καθηγητής (από το 2002 μέχρι σήμερα) του Τομέα Ανάλυσης του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από τον Αύγουστο

Εκδήλωση της Α΄ ΕΛΜΕ, σε Ανοικτή Συζήτηση για την Εκπαίδευση

Εικόνα
Πρόσκληση Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην εκδήλωση Ανοικτής Συζήτησης για την Εκπαίδευση που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 7 Απριλίου 2009 και ώρα 7.30 μ.μ. στο αμφιθέατρο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος» με θέμα: «Θέσεις των εκπαιδευτικών για μια σύγχρονη Εκπαίδευση» Στην εκδήλωσή μας, θα συμμετάσχει αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ , στα πλαίσια γενικότερης περιοδείας των μελών της ανά την Ελλάδα για ενημέρωση και ανατροφοδότηση-ανάδραση από τα μέλη μας και από την κοινωνία. Συνδιοργανωτές: Σύλλογος εκ/κών Α΄βάθμιας Εκ/σης Μεσσηνίας - Νομαρχιακό τμήμα ΑΔΕΔΥ Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας - Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμάτας

Πανηγυρικός Λόγος 25ης Μαρτίου 2009

Εικόνα
(Ή περί της συμβολής της Μεσσήνης στην Επανάσταση του 1821) Αιδεσιμότατοι, Κύριε Δήμαρχε ,Κυρία εκπρόσωπε της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου, κύριε νομαρχιακέ σύμβουλε κύριοι Αντιδήμαρχοι, κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, κύριε Διοικητά του ΑΤ Μεσσήνης, κύριοι Διευθυντές και διδάσκοντες των σχολικών μονάδων, κύριοι εκπρόσωποι των παραγωγικών μονάδων και των Σωματείων του Δήμου Μεσσήνης, κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συνδημότες, Συνέλληνες, αγαπητά μας παιδιά : Βρισκόμαστε σήμερα εντός ενός ιερού χώρου, όπου εδώ, ακριβώς εδώ, λίγες μέρες μετά την 15η Μαρτίου του 1806 , πριν 202 χρόνια, στην θέση του παραιτηθέντος λόγω γήρατος επισκόπου Ανδρούσης Κωνσταντίου , ενεθρονίσθη ο πανοσιολογιότατος Αρχιδιάκονος Ιωσήφ ως επίσκοπος Ανδρούσης , με έδρα την Μεσσήνη (τότε Νησί) όπου όπως γράφεται στην βιογραφία του , «εγκατέστη μετά πομπής, εν Νησίω, πρωτευούση της Επισκοπής και εν τω ναώ του Αγίου Ιωάννου εξεφώνησε τον ενθρονιστήριον λόγον.» Η ημερομηνία αυτή ,

Αποχαιρετισμός στο Μιχάλη Στρατουρά

Εικόνα
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ Για τον αδόκητο χαμό του μαθητή μας Με αφορμή το αδόκητο θλιβερό δυστύχημα που στοίχισε την απώλεια του μαθητή μας ΜΙΧΑΛΗ ΣΤΡΑΤΟΥΡΑ ΤΗΣ Γ‘ ΛΥΚΕΙΟΥ ολόκληρο το σχολείο, μαθητές και εκπαιδευτικοί, θέλουμε να εκφράσουμε τα βαθύτατα αισθήματα συμπόνιας και συμπαράστασης προς την οικογένεια του εκδημήσαντος λίαν αγαπητού μας μαθητή και προέδρου του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου του σχολείου μας, ο οποίος υπήρξε κόσμημα ήθους και ωριμότητας. Εκφράζουμε την συμπαράστασή μας στην οικογένειά του για το άφατο μέγεθος του πόνου της, καθώς και σε όλους όσοι έτυχε έστω και μια φορά να συνεργασθούν ή να γνωρίσουν το σπάνιο αυτό παιδί. Το σχολείο του Τελευταίο αντίο στο Μιχάλη: Αγαπητέ Μιχάλη: Ως πρόεδρος του συλλόγου καθηγητών του 1ου Γενικού Λυκείου Μεσσήνης, έχω το θλιβερό καθήκον να σου απευθύνω τον ύστατο χαιρετισμό στο αδόκητο ταξίδι σου. Θέλουμε να γνωρίζεις, ότι θα σε θυμόμαστε όλοι μας για πάντα στο υπόλοιπο του βίου μας. Θα θυμόμαστε ένα ευγενικό παιδί, πο

Όλες οι λέξεις του κόσμου είναι Ελληνικές!

Εικόνα
Ο Πορτοκάλος τώρα…δικαιώνεται! Συνταρακτικές ετυμολογικές καταγωγές ξένων λέξεων από την Ελληνική του Γιάννη Π. Πλατάρου Υποθέτω, ότι όλοι έχετε δει την καταπληκτική ταινία Αυστραλιανής παραγωγής «Γάμος αλά Ελληνικά» με την δική μας Νία Βαρντάλος που έσπασε ταμεία πριν λίγα χρόνια με πολύ λίγα λεφτά για την παραγωγή της. Κατά την γνώμη μου, το μυστικό της ταινίας ήταν η αλήθεια. Όταν μια ταινία είναι αληθινή και όχι ψεύτικα σκηνοθετημένη (στρατευμένη , προπαγανδιστική , τάχα μου ποιοτική κτλ ) πετυχαίνει πάντα. Οι «Σειρήνες στο Αιγαίο» ήταν άλλο ένα τέτοιο Ελληνικό παράδειγμα που με εξέπληξε και νόμιζα ότι ξαναϋπηρετώ την θητεία μου στην Κω, αφού όλοι αυτοί οι χαρακτήρες που παρήλασαν από το έργο, τους είχα δει εκεί! Τέλος πάντων, επανερχόμαστε στον Πορτοκάλο! Ο Πορτοκάλος ήταν ο συντηρητικός πατέρας της λίγο σιτεμένης νύφης που είχε μανία, όλες τις αγγλικές λέξεις να τις αποδίδει σε ….Ελληνική ρίζα, προκαλώντας γέλιο στο κοινό! Μήπως όμως ο Πορτοκάλος είχε δίκιο; Να το δούμε! Σύμφ

Συνήθη λάθη στα Νέα Ελληνικά

ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΣΟΛΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΝΕΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ ΑΓΩ Ρήμα, πού θά μπορούσε νά χαρακτηρισθή πολυπαθές, τόσο αυτό καθ' εαυτό, όσο καί εν συνθέσει, κυρίως λόγω τού μέλλοντος "άξω" καί τού αορ. β' "ήγαγον". Π.χ. , αντί "θά παραγάγη". Ελέχθη από καθηγητή τού Ε.Μ. Πολυτεχνείου, σέ τηλεοπτική συζήτησι περί παιδείας μέ τόν Γεώρ. Μπαμπινιώτη. , αντί "απάγει". , αντί "προσάγεται". Επίσης: (MEGA), (ΑΝΤΕΝΑ), αντί "είχε εισαγάγει", "έχουν παραγάγει", αφού ο παρακείμενος σχηματίζεται μέ τό απαρέμφατον τού αορίστου καί όχι τού ενεστώτος. ΑΔΡΙΑΝΟΣ. Αποδίδεται λάθος ως Ανδριανός, Ανδριανόπουλος(από τόν Ανδρέα). ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΙΣ. Συχνότατα αποδίδεται καί από μορφωμένους: Ανδριανούπολις, όπως άλλωστε συμβαίνει καί μέ τίς περισσότερες πινακίδες τής ομωνύμου οδού τής Θεσσαλονίκης. ΑΙΡΩ (Αίρω) Συγχέεται με τό "αιρώ" καί παλαιότερα έπαιρνε, ως μή ώφειλε, δασεία. Αλλά καί τό ίδιο κακοποιείται καί αντί τού ενεστώτος, χρησιμοπο