Αναρτήσεις

Τα μαθηματικά ενός έργου του Νταλί : Σταύρωση (Σώμα σε υπερκύβο)

Εικόνα
Ο Νταλί , ήταν μια ιδιοφυΐα, ένας άνθρωπος που κατά το κοινώς λεγόμενο κυριολεκτικά πουλούσε τρέλα , βεβαίως είχε και μια δόση ισχυρή από αυτήν। Έχει ένα έργο απίστευτο , μοναδικό, χαρακτηριστικό, αθάνατο। Ένα από τα έργα του, έχει ιδιαίτερο μαθηματικό ενδιαφέρον, καθώς απεικονίζει την Σταύρωση του Ιησού πάνω στο ανάπτυγμα ενός υπερκύβου। Τί είναι ο υπερκύβος; Είναι ένας κύβος τεσσάρων διαστάσεων που κανείς δεν μπορεί να φανταστεί। ।Όμως μπορούμε να φανταστούμε το ξεδίπλωμά του, το ανάπτυγμά του। για να γίνει αυτό κατανοητό, πάμε επαγωγικά: Ένα τετράγωνο , έχει δύο διαστάσεις και αναπτύσσεται σε μία διάσταση ως ευθύγραμμο τμήμα Ένας κύβος , έχει τρεις διαστάσεις και αναπτύσσεται σε δύο διαστάσεις ως 6 τετράγωνα। Ένας υπερκύβος, έχει 4 διαστάσεις, κανείς δεν τον φαντάζεται, αλλά αναπτύσσεται σε τρεις διαστάσεις ως ένα είδος σταυρού με 8 κύβους , ένα σταυρό, σαν κι αυτόν που έχουν στα καμπαναριά οι εκκλησίες। Τί όμως θέλει να πει ο ζωγράφος με το έργο του; Μετά από τα προηγούμενα, προφα

Οι επιτυχόντες του 1ου Γενικού Λυκείου Μεσσήνης

Εικόνα
Θερμά συγχαρητήρια στα παραδίπλα δικά μου παιδιά, για την επιτυχία τους , στα υπόλοιπα παιδιά της Μεσσήνης, αλλά και σε όλα τα παιδιά ανά την Ελλάδα Να μου επιτραπεί να κάνω μια παρέμβαση ως καθηγητής ως πρόσφατος προπτυχιακός και μεταπτυχιακός φοιτητής, ως γονέας , ως Δ/ντής κτλ Αν ήταν να πώ τρεις μόνο συμβουλές σε νέους φοιτητές , που να έχουν βαρύτητα και ουσία ποιές θα ήταν; Νομίζω ότι τις ξέρω. Ας τις διατυπώσω: 1. Να πηγαίνετε σε όλες τις παραδόσεις όλων των μαθημάτων ανελλιπώς και να κρατάτε σημειώσεις για SOS κτλ . Μην παραλείψετε να διαβάσετε καλά-καλά-καλά , τα βασικά μαθήματα κάθε Σχολής (φροντίστε να μάθετε ποιά είναι!) Ό,τι κάνετε και ό,τι δεν κάνετε θα το βρείτε μπροστά σας. Αργά ή γρήγορα, αλλά θα το βρείτε. Μην κυνηγήσετε το πενταράκι, ούτε το δεκάρι. Κυνηγήστε την εμβάθυνση στις βασικές γνώσεις. Σε αυτό βοηθάνε οι συζητήσεις στην σχολή με τους συμφοιτητές σας μεταξύ τυρού και αχλαδιού. Αυτό το λένε άτυπη γνώση . Αν μπορείτε να μείνετε σε φοιτητική εστία μείνετε,

Αξιολογικός πίνακας σταθερών μορίων , διευθυντών σχ. μονάδων 2ου Γραφείου ΔΕ Μεσσηνίας..

Εικόνα

Παρουσίαση της νέας ομάδας Παμίσου Μεσσήνης για २००९-10

http://www.scribd.com/doc/18496651/2009pptx ΠΑΜΙΣΟΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΟΜΑΔΑΣ-2009.pptx [scribd id=18496651 key=key-k9109m6r8cqhj5jct31]

Αξιολογικός πίνακας σταθερών μορίων διευθυντών Μεσσηνίας.

Εικόνα

Πώς ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται τις λέξεις!

Εικόνα
Το παρακάτω κείμενο υπάρχει στο διαδίκτυο αρκετό καιρό, διαβάστε το με άνεση και αυτοπεποίθηση. Μην σας ξενίζει το πώς είναι γραμμένο, , μπορείτε να το διαβάσετε «νεράκι» . Ακολουθούν προσωπικά σχόλια που ποτέ δεν έχω δει αλλού , όμως πρέπει να αποτιμηθεί αυτή η ανακάλυψη και να γίνουν κάποια λίγα σχόλια παιδαγωγικής υφής.... Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο τυο Κμτρπιαιζ, δνε πεαιζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τιθεπομοετνα τα γταμαμρά μσέα σε μαί λξέη, αεκρί το πώτρο κια το ταελείτυο γάμρμα να ενιαί σητ στωσή θσέη. Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θιέεσς κια να μροπετίε να τςι δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δνε δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά τνη λξέη σνα σνύλοο. Ατίπτσυεο ε; Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wou

Έφυγε ο Νάκος ο Κληρόπουλος

Εικόνα
Μια μέρα άμα δεν ξεφυλλίσεις εφημερίδα, μπορεί να χάσεις πολλά . Αλλά το να χάσεις την είδηση του χαμού δεν έχει καμία σχέση με τον ίδιο τον χαμό του δασκάλου μας, που ήξερες, ότι μας αγαπούσε όλους και μας καμάρωνε και διαρκώς ενδιαφερόταν για το που είμαστε τι κάνουμε , με τι ασχολούμαστε. Αυτός ο άνθρωπος ήταν πρότυπο δάσκαλου και επιστήμονα. θυμάμαι τα ανέκδοτά του ,τις ιστορίες του από τον στρατό, τα φωτοτυπημένα «σκονάκια» με τις προς λύσιν ασκήσεις για το προσεχές μάθημα , την ηρεμία του δασκάλου, την επεξηγηματικότητα που είχε, το διαρκές λάθος στην αρχή με το επώνυμό μου («Καπράλος είπαμε;....Α! Πλατάρος!») που μετά όμως το έμαθε καλά. Θυμάμαι τα καλά του λόγια που είχε για όλους , την διαρκή του παρουσία στα κοινά, το γνήσιο ενδιαφέρον του , το ήθος του. Αντί προσωπικού σημειώματος, υιοθετώ πλήρως το παρακάτω κείμενο του Ηλία Μπιτσάνη, αρχισυντάκτη της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ Καλαμάτας, ο οποίος υπήρξε και αυτός μαθητής (Άριστος) του δασκάλου μας που έφυγε δυστυχώς για πάντα .... Γιάννης

Τον Στέφανο Ληναίο τιμά η Μεσσήνη (10/07/2009)

Εικόνα
Ο εκ Μεσσήνης ηθοποιός Στέφανος Ληναίος θα είναι το τιμώμενο πρόσωπο σε εκδήλωση αφιερωμένη στον εθελοντισμό, που οργανώνει αύριο στις 9 το βράδυ, ο Δήμος Μεσσήνης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του πάρκου στην πλατεία της Μεσσήνης, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης τριών χρόνων από την ίδρυση του Σωματείου Εθελοντών Μεσσήνης. http://news.ert.gr/local/localmapDet.asp?id=464873 Στέφανος Ληναίος Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Στέφανος Ληναίος Πραγματικό όνομα Διονύσιος Μυτιληναίος Γέννηση Αύγουστος 1928 Μεσσήνη Εθνικότητα Ελληνική Υπηκοότητα Ελληνική Είδος Τέχνης ηθοποιός Ο Στέφανος Ληναίος (κατά κόσμον Διονύσιος Μυτιληναίος), του Γεωργίου, γεννήθηκε στη Μεσσήνη Μεσσηνίας τον Αύγουστο του 1928. Είναι ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός επιχειρηματίας, με αρκετές εμφανίσεις και στο σινεμά. Τελευταία ασχολήθηκε και με την Πολιτική. Κόρη του είναι η Μαργαρίτα Μυτιληναίου, διευθύντρια σήμερα του Δευτέρου Προγράμμ

Πότε άραγε είναι γκόλ;;;;

Εικόνα
Ξέρουμε όλοι το αυτονόητο; Πράγματι το ξέρουμε ή έχουμε μια ασαφή γνώση; Κάποιος λέει «Σιγά τα ωά!.....γκόλ είναι όταν η μπάλλα περνά την γραμμή του τέρματος εξ ολοκλήρου!» Να επισημάνουμε κάποια αυτονόητα: 1. Η μπάλλα, είναι σφαίρα που πατάει θεωρητικά σε επίπεδο σε ένα σημείο, στην πράξη πατάει σε μια ικανή επιφάνεια. 2. Η «γραμμή του τέρματος» δεν είναι γραμμή, αλλά ΛΩΡΙΔΑ πλάτους σταθερού που καθορίζει η ΦΙΦΑ . 3. Γκόλ (ή και άουτ αναλόγως) είναι όταν η μπάλλα περνά την μεσοπαράλληλο της λωρίδας; Όταν περνά το κάτω μέερος της λωρίδας; Όταν λέμε «περνά» τι εννοούμε; Περνά την γραμμή το μέρος που πατά; Το κέντρο; Η προβολή της σφαίρας στο επίπεδο; (δηλ. ο κύκλος;) ΠΟΤΕ ΣΑΦΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΚΟΛ; Στο σχέδιο, φαίνεται μια μπάλα να περνά την γραμμή του τέρματος (η φορά του τέρματος είναι προς την κατεύθυνση του βέλους) Το ερώτημα είναι απλό: Πότε είναι γκόλ; α. Η περίπτωση 1 ; (Το κέντρο της μπάλας δεν έχει περάσει την λωρίδα της «γραμμής») β. Η περίπτωση 2; (Το κέντρο της μπάλας π

Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας (Λεπτομερής πρόταση για την επιμόρφωση)

Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: Ειδική πρόταση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα για τις μεταπτυχιακές σπουδές : Εισαγωγικές διαπιστώσεις: Αποτελεί γεγονός -και το ΥΠΕΠΘ το γνωρίζει καλώς- ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο κομμάτι που αφορά την γενική επιμόρφωση και δη την μικρής και μεσαίας διάρκειας επιμόρφωση, τα τελευταία 25 χρόνια (ουσιαστικά από θεσπίσεώς της) είναι εντελώς αναποτελεσματική (ουσιαστικά αποτυχημένη) με φωτεινή εξαίρεση την ειδική επιμόρφωση Α΄ και Β΄ επιπέδου στις Νέες τεχνολογίες κι αυτό λόγω της ύπαρξης στοιχειώδους αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος (Πιστοποίηση[1]) Φυσικά οι εξαιρέσεις, δεν κατορθώνουν να νοθεύσουν τον κανόνα και την καταφανή –πλέον- αλήθεια, ότι σεμινάρια τύπου 25 ωρών, 40 ωρών με γενικό διδακτικό αντικείμενο , απόγευμα , με κουρασμένους εκπαιδευομένους από την πρωινή εργασία , ουσιαστικά ακροατών , χωρίς κανένα απολύτως κίνητρο (και δεν εννοούμε μόνο το χρηματικό) δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτε σε παρατη

ΘΕΜΑ: «Μια πρόταση για τις μεταπτυχιακές σπουδές (Περιληπτική μορφή)»

Α΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Καλαμάτα 16/6/2009 Προς: 1) Σχολεία Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας 2) ΜΜΕ Νομού. 3) Εκπαιδευτικούς δικτυότοπους. 4) ΟΛΜΕ. 5) Σύνεδρους 14ου Συν.ΟΛΜΕ ΘΕΜΑ: «Μια πρόταση για τις μεταπτυχιακές σπουδές (Περιληπτική μορφή)» Η Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, πιστεύει, ότι στα πλαίσια κυρίως του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου που έχει τις υποδομές, θα πρέπει να αναπτυχθούν εξ αποστάσεως προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών που θα απευθύνονται σε καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, κυρίως στην διδακτική κάθε επιστήμης. Σε αυτά τα προγράμματα θα ισχύουν τα σε πολύ γενικές γραμμές εξής: Α) Στα προηγούμενα προγράμματα φοιτούν όσοι καθηγητές έχουν τουλάχιστον επταετή διδακτική προϋπηρεσία , είναι πιστοποιημένοι στο Β΄ επίπεδο στις νέες τεχνολογίες και είναι κάτω των 55 ετών. Β) Οι φοιτητές –καθηγητές, απαλλάσσονται από το υποχρεωτικό τους ωράριο και κατά 5 ώρες και κατά μία μέρα την εβδομάδα, Παρασκευή ή Δευτέρα. Η απαλλαγή δύνατα

ΘΕΜΑ: «Το όνειδος και η απαξία των ωρομισθίων καθηγητών»

Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, διαπιστώνει ότι: α) Οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας βιώνουν ανασφάλεια, ομηρία, μισή δουλειά, μισή ζωή, ολίγη ασφάλιση, περιπλάνηση σε δύο ως τέσσερα σχολεία ακόμα και σε διαφορετικές πόλεις. β) Εργάζονται για ψίχουλα και πάμπολλοι είναι απλήρωτοι από τον Οκτώβριο . Δεν ξέρουν αν και που θα εργαστούν τον επόμενο χρόνο, με τη σκιά του περαστικού να τους ακολουθεί, με την αίσθηση της προσωρινότητας να τους κατατρέχει. γ)Είναι γνωστές οι ευθύνες των κυβερνήσεων χρόνια τώρα, για την καθιέρωση και γιγάντωση της εργασιακής σχέσης του ωρομίσθιου, την απαξίωση των πτυχίων, την ομηρία χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών και τα φαινόμενα εργασιακού μεσαίωνα στην καρδιά της δημόσιας εκπαίδευσης: Το 20% των εκπαιδευτικών απασχολείται με καθεστώς ελαστικής εργασίας (ωρομίσθιοι και αναπληρωτές), με την ωρομισθία να αυξάνεται συνεχώς και να επεκτείνεται (Π.Δ.Σ., 2η ξένη γλώσσα) καλύπτοντας τις ανάγκες για εκπαιδευτικό δυναμικό με τον πιο φτηνό τρόπο. Η απειλή είναι γενική και αφο

Λύθηκε μαθηματικό πρόβλημα 140 ετών

Εικόνα
Ένα μαθηματικό πρόβλημα το οποίο ήταν «απυρόβλητο» για περισσότερα από 140 χρόνια επιλύθηκε τελικά από ερευνητή στο Imperial College του Λονδίνου. Ο καθηγητής Darren Crowdy, πρόεδρος του τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, έκανε μια ανακάλυψη σε μια περιοχή των μαθηματικών γνωστή ως Σύμμορφη Απεικόνιση (conformal mapping). Αποτελεί ένα θεωρητικό εργαλείο που χρησιμοποιείται από μαθηματικούς, μηχανικούς και επιστήμονες για να μεταφράσει πληροφορίες από ένα πολύπλοκο σχήμα σε ένα απλούστερο έτσι ώστε να γίνει ευκολότερα η ανάλυση. Αυτό το θεωρητικό εργαλείο έχει μια μακρά ιστορία και χρησιμοποιείται σε μεγάλο αριθμό επιστημονικών κλάδων, μεταξύ των οποίων στην αεροναυπηγική για την μοντελοποίηση των εναέριων ρευμάτων ανάλογα με το σχήμα των πτερυγίων. Επίσης, σήμερα χρησιμοποιείται στη νευροψυχολογία ώστε να οπτικοποιηθεί η περίπλοκη μορφή της φαιάς ουσίας στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Ο τύπος, που είναι γνωστός ως η φόρμουλα Schwarz-Christoffel, είχε αναπτυχθεί από τους δύο μαθηματικούς στα μ

Η ψυχοθεραπεία του λευκού - ακύρου – αποχής.

Εικόνα
Σε όλες τις εκλογές και συνεπώς και στις προσεχείς , πολλά ΜΜΕ αλλά και πλήθος τάχα «πνευματικών» ανθρώπων, προβάλλουν την «λύση της αγανάκτησης» η οποία μεταφράζεται σε λευκό ή άκυρο ή αποχή ή ψήφο στον…Κατέλη (τον Κάτμαν των παρατράγουδων της Ανίτας Πάνια) ) Το έδαφος για να πιάσει τόπο μια τέτοια προπαγάνδα, στήνεται εντέχνως πολλές δεκαετίες τώρα. Τα θύματα-πολίτες, θεωρούν την αποχή, λευκό, άκυρο ή και ψήφο στον Κάτμαν, ως κόλαφο κατά του συστήματος ως λοιδορία κατά των θεσμών ως ταρακούνημα του ανάλγητου Κράτους για να διορθωθεί, ως αποδοκιμασία κατά των πολιτικών που ρέπουν σε σκάνδαλα και τέλος ως υγιή αντίδραση ενός ενεργού πολίτη που έχει αγανακτήσει με όλα όσα στραβά και ανάποδα βλέπει καθημερινώς γύρω του. Στην πραγματικότητα, αυτή η αντίδραση, δεν είναι καν τουφεκιά στον αέρα, δεν είναι καν άσφαιρη -πλην δύσοσμη- εντερική έκρηξη, είναι μια αυτοκτονία του πολίτη και μια εθελουσία παράδοση σε τρίτους ενός δικαιώματος που θεωρείται πλέον δεδομένο παρ΄ ότι για την από

Η Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας για το θέμα απόπειρας διαρροής θεμάτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Εικόνα
ΘΕΜΑ: «Ψήφισμα για το θέμα απόπειρας διαρροής θεμάτων στις Γενικές Εξετάσεις» Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας , με αφορμή το περιστατικό που απασχόλησε την κοινή γνώμη σχετικά με τις Γενικές Εξετάσεις στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «Φ. Μπουγάς», δηλώνει ότι: Δημοσιοποιεί σήμερα την θέση της σχετικά με το περιστατικό και όχι κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, διότι εκτίμησε ότι προείχε η διασφάλιση του ήρεμου κλίματος για τους εξεταζόμενους μαθητές μας. Οι καθηγητές της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούν εγγύηση για το αδιάβλητο της διεξαγωγής των Γενικών Εξετάσεων , διότι είναι αυτοί , που σε κάθε περίπτωση, αποτρέπουν κάθε απόπειρα υπονόμευσης του κύρους των εξετάσεων. Η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, απαιτεί, την πλήρη, ολόπλευρη και σε βάθος διερεύνηση του περιστατικού και την πλήρη απόδοση ευθυνών σε όλους όσους προσπάθησαν να υπονομεύσουν το κύρος των εξετάσεων. Καλούμε τον διενεργούντα την ΕΔΕ, να μην ορρωδήσει προ ουδενός και να αποδώσει δικαιοσύνη. Η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, θα παρακ

Εκδήλωση στη Μεσσήνη με φοιτητές της Φιλοσοφικής ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

Εικόνα
Επιστημονική εκδήλωση με θέμα “Ηθικές και καλλιτεχνικές αξίες της κλασικής αρχαιότητας και η εποχή μας”πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ, στο Δημαρχείο Μεσσήνης. Την οργάνωσε ο δήμος σε συνεργασία με τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής φοιτητών και φοιτητριών. Κύριος ομιλητής ήταν ο καθηγητής Πέτρος Θέμελης, με θέμα “Η καλλιτεχνική δημιουργία της Αρχαίας Μεσσήνης”. Ο τέως κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Εμ. Μικρογιαννάκης μίλησε με θέμα “Το όραμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και η εποχή μας” και ο λυκειάρχης του 1ου Λυκείου Μεσσήνης και πρόεδρος της ΕΛΜΕ Γιάν. Πλατάρος αναφέρθηκε στη σύγχρονη Μεσσήνη, στην ιστορία και τον πολιτισμό της. Ο καθηγητής της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Κων. Νιάρχος έκανε επισκόπηση των εισηγήσεων και αναφέρθηκε στο σκοπό της εκπαιδευτικής εκδρομής των φοιτητών. Τους φοιτητές καλωσόρισαν ο δήμαρχος Μεσσήνης Κώστας Σπυρόπουλος και ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Πάνος Δασκαρόλης. Μηνύματα έστειλαν η υ

Επιστημονική Ημερίδα στην Μεσσήνη

Εικόνα
Ο Δήμος Μεσσήνης σε συνεργασία με την Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής φοιτητών και φοιτητριών, διοργανώνει το Σάββατο 16 Μαΐου 2009, και ώρα 19:00 στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου, επιστημονική ημερίδα με θέμα: «Ηθικές και Καλλιτεχνικές Αξίες της Κλασσικής Αρχαιότητας και η εποχή μας» . Αναλυτικά. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Σάββατο 16-5-2009, ώρα 19:00 προσέλευση στο χώρο του Δημαρχείου Μεσσήνης ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Πέτρος Θέμελης Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης Εμμανουήλ Μικρογιαννάκης Ομ. Καθηγητής, τ. Κοσμήτωρ Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ: Παρασκευή Δήμου, Δάφνη Ζήρου Φοιτήτριες Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου. Αθηνών. ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΕΙΣ: Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος Δήμαρχος Μεσσήνης, Αν. Καθηγητής Ε.Μ.Π. Πάνος Δασκαρόλης Πρόεδρος Πνευματικού Κέντρου Μεσσήνης ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ 1. Πέτρος Θέμελης, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου. Κρήτης, Δ/ντης Ανασκαφών και Αναστηλώσεων της Αρχαίας Μεσσήνης. Θέμα: «Η Καλλιτεχνική Δημιουργία της Αρχαίας Μεσσήνης» 2

Πολυχρόνης Σπανός

Εικόνα
«Υπέροχος είναι ο Ελληνας της ουσιαστικότητας και της ανθρωπιάς» EIKONOΓPAΦHΣH: Τιτινα Χαλματζη Της Αννας Γριμάνη Η ελληνικότητα είναι αίσθημα ή συνείδηση; Στο δεξί ημισφαίριο είναι αίσθημα: με χρώματα, ατέλειες και πάθος. Στο αριστερό ημισφαίριο είναι συνείδηση: με αφαίρεση, επαγωγή και, συχνά, τόλμη και μεράκι. Tι πιο μικρό ελληνικό αγάπησα. Τις ανοιξιάτικες μυρωδιές του μικρού λεμονοπερίβολου που ήταν κοντά στο πατρικό μου σπίτι στη Μεσσήνη (Νησί) της Μεσσηνίας. Κάποιες μικρές λέξεις, όπως το «άρδην», που για μένα είναι σαν άριστα μαθηματικά εργαλεία. Ακόμη, αγάπησα την πρώιμη αλλά συνάμα ανελέητη σοβαρότητα των μικρών τάξεων στο Βαρβάκειο σχολείο. Η υπέροχη εκδοχή του Ελληνα. Ο Αρχιμήδης, ο Οδυσσέας, η Υπατία της Αλεξανδρείας, ο Αριστοτέλης, ο ιατρός Παπανικολάου, ο μαθηματικός Καραθεοδωρής η ηρωίδα Λέλα Καραγιάννη... Ο υπέροχος Ελληνας είναι εν γένει λάτρης της ουσιαστικότητας και της ανθρωπιάς. Βέβαια, αυτό συχνά δεν προϋποθέτει ότι οι αξίες του αντιτίθενται στις επιθυμίες και τι

Τα μαθηματικά μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας.

Εικόνα
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΡ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΜΕ Τα μαθηματικά μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας(ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, φύλλο ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 15ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009 , σελίδα 8) Συνέντευξη στον ΗΛΙΑ ΜΠΙΤΣΑΝΗ “Τα μαθηματικά είναι μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας” δηλώνει στην “Ε” ο συμπατριώτης μας Γρηγόρης Καλογερόπουλος, πρόεδρος του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Γεννημένος στη Μεσσήνη το 1945 ο κ. Καλογερόπουλος, έχει να επιδείξει λαμπρή ακαδημαϊκή καριέρα την οποία πιστοποιούν και οι υψηλές θέσεις που κατέχει. Στη συνέντευξη μιλάει για τις αναμνήσεις του από τη Μεσσήνη, τη διδασκαλία των μαθηματικών, τη νέα γενιά των επιστημόνων, τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων και δίνει το δικό του μήνυμα για τα παιδιά που αγαπούν τα μαθηματικά. Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης του κ. Καλογερόπουλου έχει ως εξής: • Από το σχολείο στη Μεσσήνη

Συζήτηση για την εκπαίδευση με μικρή συμμετοχή

Εικόνα
(Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, φύλλο 9/4/09, Ρεπορτάζ Γιούλα Σαρδέλη) Ανοικτή συζήτηση για την ελληνική εκπαίδευση του σήμερα και τα προβλήματά της διοργάνωσε προχθές το απόγευμα η Α‘ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας στο αμφιθέατρο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος». Παρότι το θέμα ήταν πολύ επίκαιρο και οι κεντρικοί ομιλητές της ΟΛΜΕ είχαν έρθει να αφουγκραστούν τα ζητήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, η συμμετοχή στην εκδήλωση από καθηγητές ήταν σχετικά μικρή. Οι διοργανωτές της ΕΛΜΕ είχαν ξεκινήσει την καμπάνια της ενημέρωσης πολλές ημέρες πριν, όμως η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών - για άλλη μια φορά -έλειπε από την πρωτοβουλία. Έχουν χάσει την ελπίδα τους για αλλαγή; Έχουν χάσει την πίστη τους στο συνδικαλισμό; Οι παρόντες πάντως έμειναν μέχρι το τέλος και πολλοί από αυτούς έθεσαν ερωτήσεις και τοποθετήθηκαν ανοικτά. Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να παρουσιαστεί στην κοινή γνώμη ο προβληματισμός και οι θέσεις των εκπαιδευτικών για μια σύγχρονη εκπαίδευση, σε μια

Άλλη μια τιμητική της Μεσσήνης: Πρόεδρος της ΕΜΕ ο Γρηγόρης Καλογερόπουλος.

Εικόνα
O συμπατριώτης μας Γρηγόρης Καλογερόπουλος εκλέχτηκε πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στις πρόσφατες αρχαιρεσίες. Ο κ. Καλογερόπουλος κατάγεται από τη Μεσσήνη, είναι πρόεδρος του Μαθηματικού Τμήματος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γεννήθηκε το 1945 και έχει λαμπρή ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Το 1968 πήρε το πτυχίο του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και πήρε διδακτορικό στη Μαθηματική Θεωρία Ελέγχου από το City University του Λονδίνου το 1985. Την περίοδο 1971-1977 χρημάτισε βοηθός στην έδρα Γενικών Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια στη Β‘ Έκτακτη Αυτοτελή Έδρα Γενικών Μαθηματικών μέχρι το 1982. Τα επόμενα χρόνια μέχρι το 1985, υπήρξε ερευνητής σπουδαστής στο City University of London. Διετέλεσε διαδοχικά λέκτορας (1986-1989), επίκουρος καθηγητής (1989-1995), αναπληρωτής καθηγητής (1995-2002) και καθηγητής (από το 2002 μέχρι σήμερα) του Τομέα Ανάλυσης του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από τον Αύγουστο

Εκδήλωση της Α΄ ΕΛΜΕ, σε Ανοικτή Συζήτηση για την Εκπαίδευση

Εικόνα
Πρόσκληση Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην εκδήλωση Ανοικτής Συζήτησης για την Εκπαίδευση που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 7 Απριλίου 2009 και ώρα 7.30 μ.μ. στο αμφιθέατρο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας «Αλέξανδρος Κουμουνδούρος» με θέμα: «Θέσεις των εκπαιδευτικών για μια σύγχρονη Εκπαίδευση» Στην εκδήλωσή μας, θα συμμετάσχει αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ , στα πλαίσια γενικότερης περιοδείας των μελών της ανά την Ελλάδα για ενημέρωση και ανατροφοδότηση-ανάδραση από τα μέλη μας και από την κοινωνία. Συνδιοργανωτές: Σύλλογος εκ/κών Α΄βάθμιας Εκ/σης Μεσσηνίας - Νομαρχιακό τμήμα ΑΔΕΔΥ Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας - Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμάτας

Πανηγυρικός Λόγος 25ης Μαρτίου 2009

Εικόνα
(Ή περί της συμβολής της Μεσσήνης στην Επανάσταση του 1821) Αιδεσιμότατοι, Κύριε Δήμαρχε ,Κυρία εκπρόσωπε της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου, κύριε νομαρχιακέ σύμβουλε κύριοι Αντιδήμαρχοι, κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, κύριε Διοικητά του ΑΤ Μεσσήνης, κύριοι Διευθυντές και διδάσκοντες των σχολικών μονάδων, κύριοι εκπρόσωποι των παραγωγικών μονάδων και των Σωματείων του Δήμου Μεσσήνης, κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συνδημότες, Συνέλληνες, αγαπητά μας παιδιά : Βρισκόμαστε σήμερα εντός ενός ιερού χώρου, όπου εδώ, ακριβώς εδώ, λίγες μέρες μετά την 15η Μαρτίου του 1806 , πριν 202 χρόνια, στην θέση του παραιτηθέντος λόγω γήρατος επισκόπου Ανδρούσης Κωνσταντίου , ενεθρονίσθη ο πανοσιολογιότατος Αρχιδιάκονος Ιωσήφ ως επίσκοπος Ανδρούσης , με έδρα την Μεσσήνη (τότε Νησί) όπου όπως γράφεται στην βιογραφία του , «εγκατέστη μετά πομπής, εν Νησίω, πρωτευούση της Επισκοπής και εν τω ναώ του Αγίου Ιωάννου εξεφώνησε τον ενθρονιστήριον λόγον.» Η ημερομηνία αυτή ,