Ένα δημοσίευμα από ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (Σχολικές Επιτροπές X)

«Κούρεμα» στα κονδύλια των σχολικών επιτροπών
13-11-2011 - 13:06:52


ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ

 

Σχολεία που λειτουργούν χωρίς θέρμανση, καθηγητές που φέρνουν αναλώσιμα από το σπίτι, παιδιά που μπαίνουν για μάθημα πεινασμένα, αίθουσες χωρίς φως... Επιστροφή στο κρυφό σχολειό ή προσαρμογή στα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα τροϊκανής έμπνευσης;
Η κατακόρυφη μείωση των κονδυλίων που προορίζονται για τις σχολικές επιτροπές, αρμόδιες για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων, αποτελεί γεγονός με πολλά παρεπόμενα και δυσάρεστες εκπλήξεις για όλους τους εμπλεκόμενους. Οι υπουργικές εξαγγελίες περί «διά βίου μάθησης» και «πειραματικών σχολείων» πόρρω απέχουν από την πραγματικότητα όπως καταγράφεται στην καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.
«Τα χρήματα είναι μειωμένα κατά 2/3 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή δόση. Τα 246 χιλιάδες ευρώ έγιναν 86 χιλιάδες. Υποτίθεται ότι θα "καλύψουν" ανάγκες 9 νηπιαγωγείων, 10 δημοτικών, 4 γυμνασίων, 3 λυκείων και ενός πολυκλαδικού! Αν και έφτασαν στο δήμο αρχές Σεπτέμβρη έχει επιδειχθεί απερίγραπτη ολιγωρία στην προώθησή τους προς τις σχολικές επιτροπές» καταγγέλλει ο διευθυντής του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Φιλαδέλφειας Μανώλης Φουλεδάκης.
Αποτέλεσμα; «Κανένα σχολείο της περιοχής δεν μπορεί να λειτουργήσει. Δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, για να αγοράσουν πετρέλαιο και να κάνουν απολυμάνσεις. Οι ευθύνες μετακυλίονται στους γονείς», συμπληρώνει. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν έχει απαντήσει σε έγγραφο των διευθυντών σχολείων της Ν. Φιλαδέλφειας.
Οπως σημειώνει ο Γιάννης Ζαμπετάκης, μέλος του συλλόγου γονέων του 7ου Δημοτικού, «πριν από ένα μήνα τελείωσαν απαραίτητα είδη για την υγιεινή των παιδιών του νηπιαγωγείου. Αναγκαστήκαμε να δώσουμε από το δικό μας απόθεμα. Είναι πλέον 800 ευρώ».
Αλλού η κατάσταση έχει ξεφύγει εκτός ορίων. Στο 19ο Λύκειο Αθήνας η ΔΕΗ επιχείρησε να διακόψει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος το οποίο παρέμενε απλήρωτο. Σε σχολείο της Γκράβας έκοψαν το φυσικό αέριο για τους ίδιους λόγους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει θέρμανση. Ιδιαίτερα οξύ είναι το πρόβλημα θέρμανσης στη βόρεια Ελλάδα.
Ο Δημήτρης Κοντός, αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΜΕ), υπογραμμίζει ότι «καταγγελίες διδασκόντων κάνουν λόγο για παιδιά που μπαίνουν σε παγωμένες αίθουσες, ελλείψει χρημάτων για πετρέλαιο. Φανταστείτε τι θα γίνει όταν πιάσει πολύ κρύο»...
Οπως σημειώνει η Χρύσα Χατζηιωάννου, καθηγήτρια Βιολογίας στο συγχωνευμένο 8ο-47ο Γυμνάσιο Λύκειο Αθήνας, «δεν συζητάμε αν μας φτάνουν τα χρήματα αλλά αν έχουν κατανεμηθεί τα ήδη μειωμένα. Στο ένα από τα σχολεία τελείωσε το μελάνι του φωτοτυπικού και αναγκαζόμαστε να πάμε στο άλλο κτίριο, δύο τετράγωνα μακριά. Ζητήσαμε από το κληροδότημα του σχολείου να μας στείλουν αναλώσιμα, μολύβια, χαρτί, μελάνια κ.λπ.».
Περισσότερο από 50% μειωμένη είναι και η δόση που θα πάει στις σχολικές επιτροπές δημοτικών διαμερισμάτων της Αθήνας. «Το 5ο δημοτικό διαμέρισμα έπαιρνε 310 χιλιάδες και τώρα θα πάρει 120 χιλιάδες ευρώ. Σε σχολεία 320 μαθητών υπάρχει μία καθαρίστρια αντί για δύο. Περίπου 20 ολοήμερα στο 5ο διαμέρισμα χρειάζονται τραπεζοκόμους. Οπου υπάρχουν τους πληρώνουν οι γονείς. Αλλού δίνουν μόνο... ξηρά τροφή» σημειώνει ο Ανδρέας Θεολόγος, μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
*Ψάχνοντας στοιχεία για το ρεπορτάζ, ήρθαμε ξανά αντιμέτωποι με φαινόμενα υποσιτισμού παιδιών. Σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών σύλλογοι γονέων αναζητούν μέσω του δήμου και της εκκλησίας λύση για συσσίτια 100 τουλάχιστον μαθητών δημοτικού και γυμνασίου. Στην Ελλάδα του 2011 παιδιά λιποθυμούν, κάποια τρώνε μία φορά την ημέρα!
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 13/11/2011 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

“Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου. Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογονεί, φυτόν ουράνιον και Βλάστημα θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην.”