Πότε άραγε είναι γκόλ;;;;



Ξέρουμε όλοι το αυτονόητο; Πράγματι το ξέρουμε ή έχουμε μια ασαφή γνώση; Κάποιος λέει «Σιγά τα ωά!.....γκόλ είναι όταν η μπάλλα περνά την γραμμή του τέρματος εξ ολοκλήρου!»
Να επισημάνουμε κάποια αυτονόητα:
1. Η μπάλλα, είναι σφαίρα που πατάει θεωρητικά σε επίπεδο σε ένα σημείο, στην πράξη πατάει σε μια ικανή επιφάνεια.
2. Η «γραμμή του τέρματος» δεν είναι γραμμή, αλλά ΛΩΡΙΔΑ πλάτους σταθερού που καθορίζει η ΦΙΦΑ .
3. Γκόλ (ή και άουτ αναλόγως) είναι όταν η μπάλλα περνά την μεσοπαράλληλο της λωρίδας; Όταν περνά το κάτω μέερος της λωρίδας; Όταν λέμε «περνά» τι εννοούμε; Περνά την γραμμή το μέρος που πατά; Το κέντρο; Η προβολή της σφαίρας στο επίπεδο; (δηλ. ο κύκλος;)
ΠΟΤΕ ΣΑΦΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΚΟΛ;
Στο σχέδιο, φαίνεται μια μπάλα να περνά την γραμμή του τέρματος (η φορά του τέρματος είναι προς την κατεύθυνση του βέλους)
Το ερώτημα είναι απλό:
Πότε είναι γκόλ;
α. Η περίπτωση 1 ; (Το κέντρο της μπάλας δεν έχει περάσει την λωρίδα της «γραμμής»)
β. Η περίπτωση 2; (Το κέντρο της μπάλας πατά στην μεσοπαράλληλο της λωρίδας)
γ. Η περίπτωση 3; (Το κέντρο της μπάλας έχει ήδη περάσει στο εσωτερικό του τέρματος)
δ. Η περίπτωση 4; ( τα 3/4 της μπάλας έχουν ήδη περάσει στο τέρμα)
ε . Η περίπτωση 5; (Η μπάλα έχει περάσει κατά τα 5/6 τουλάχιστον την λωρίδα)
στ. Η περίπτωση 6 ; (Η μπάλα -η προβολή της στην πραγματικότητα, εφάπτεται στο κάτω όριο της λωρίδας)
==
==
==
==
==
==

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Σε καμία περίπτωση δεν είναι γκόλ, σύμφωνα με τον κανονισμό. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, σύμφωνα με την συντριπτική πλειονότητα φιλάθλων και .....διαιτητών, οι τελευταίες περιπτώσεις (4,5, και 6 ) ΕΙΝΑΙ! Ορισμένοι θεωρούν και την περίπτωση 3 ως γκόλ! (Με τον κανονισμό, φυσικά και ΔΕΝ είναι!)
Τα παραπάνω γράφονται για να καταδείξουν το άθλιο επίπεδο γνώσεων που έχουμε για όλα τα αυτονόητα , πριν φυσικά αγγίξουμε τα επιστημονικά θέματα και πολύ πριν πλησιάσουμε τα ....Φιλοσοφικά!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

“Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου. Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογονεί, φυτόν ουράνιον και Βλάστημα θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην.”