Ανάγκες συντήρησης κτηρίου 1ου ΓΕΛ Μεσσήνης.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ 20ης Οκτωβρίου 2009
.......................................................................
Εισηγείται ο Διευθυντής του Λυκείου κ. Ιωάννης Πλατάρος.

1ο Θέμα: «Κτηριακό»
Α) Εξωτερικό βάψιμο:
Το κτήριο εξωτερικά έχει να βαφεί από κατασκευής του (1982) Αυτό φαίνεται στον 1ο όροφο, όπου τα σημάδια είναι εμφανή. Στο ισόγειο έχει υπάρξει πρόχειρη βαφή μέχρι το ύψος ανδρός που φθάνει με βούρτσα.
Το κτήριο, έχει καταπονηθεί από την σεισμικότητα όλων αυτών των ετών και ναι μεν δεν έχει πρόβλημα στατικής επάρκειας, φέρει όμως τριχώσεις πολλές εμφανείς εξωτερικά (όπως μας έχουν υποδείξει Μηχανικοί της Ν.Α. αλλά και ιδιώτες -ανεπισήμως- ή του Δήμου σε ελέγχους) . Όπως μας εξηγήθηκε, από τις τριχώσεις εισρέουν όμβρια ύδατα ή παγετός κατά περίσταση , με αποτέλεσμα επιτάχυνση της διάβρωσης του φέροντος οργανισμού. Είναι ένα φαινόμενο αργό και βραδύ στην εξέλιξή του, όμως με την μακρά μη συντήρησή του έχει αρχίσει. Πρέπει λοιπόν να βαφτεί το κτήριο με σωστό τρόπο, δηλαδή, να κλείσουν οι τριχώσεις με στόκο και μετά να βαφτεί σωστά όλο το κτήριο.
Β) Εσωτερικό βάψιμο.
Δεν είναι μέχρι στιγμής αναγκαίο.
Γ) Πρόβλημα με τους φωταγωγούς:
Είναι σε κατάσταση εκτεταμένης οξείδωσης τα μεταλλικά πλαίσια των υαλοπινάκων. Το παχύ στρώμα αντιοξειδωτικής βαφής πλέον δεν λειτουργεί. Αν σπάσει ένας υαλοπίνακας, δεν μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα, λόγω αποσάθρωσης. Μπαίνει νερό πάντα όταν βρέχει . Αποτελούν πηγή κινδύνου για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στα κλιμακοστάσια. Πρέπει να αντικατασταθούν με αλουμίνια νέας τεχνολογίας και διπλούς υαλοπίνακες που θα εξασφαλίζουν ηχομόνωση από τον θόρυβο των αθλοπαιδιών και των αεροσκαφών , όπως και θερμομόνωση με ευεργετική επίπτωση στην κατανάλωση θερμικής ενέργειας από πετρέλαιο (κυρίως)
Δ) Πρόβλημα με παράθυρα αιθουσών
Και αυτά, πρέπει να αντικατασταθούν με αλουμίνια νέας τεχνολογίας (λευκά) με διπλούς υαλοπίνακες για τους προαναφερθέντες λόγους προστασίας από ηχορύπανση και οικονομίας ενέργειας.
Ε) Πρόβλημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα
Από κατασκευής του το κτήριο έχει απαράδεκτα ηλεκτρικά και για την εποχή κατασκευής του. Υπάρχουν εικονικές (ψεύτικες) αναμονές για διακλάδωση («κουτιά») οι ασφάλειες πέφτουν με τις βροχές κτλ . Οι παρεμβάσεις που έχει κάνει ο Δήμος Μεσσήνης πρόσφατα σε 5 αίθουσες , έχουν βελτιώσει την ασφάλεια από καταπτώσεις «σοφάδων» μέσου πάχους 3cm (μπήκε καλαίσθητος ψευδοροφή) όπως και φωτισμού. Υπάρχει ωστόσο ο φωτισμός διαδρόμων και άλλων χώρων . Επίσης δεν υπάρχουν λειτουργούσες πρίζες στις τάξεις, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εφαρμοσθεί διδασκαλία με νέες τεχνολογίες , σε συνδυασμό με την έλλειψη κουρτινών στις τάξεις , αλλά κυρίως σε συνδυασμό με το επόμενο:
ΣΤ) Πρόβλημα ασφαλείας κτηρίου από διαρρήξεις
Το κτήριο έχει μακρά προϊστορία διαρρήξεων και βανδαλισμών από τα διπλανά σχολεία , διότι χρησιμοποιείται ως «κτήριο κατάληψης» από τους μαθητές των διπλανών σχολείων αλλά και των δικών μας μαθητών ( αλλά όχι πάντα. ) Το κτήριο, είναι ευδιάρρηκτο, από έναν που θα αναρριχηθεί στους ανθεκτικούς μεταλλικούς σωλήνες απορροής όμβριων της οροφής και ο οποίος στην συνέχεια θα σπάσει ένα τζάμι παραθύρου ή απλώς θα το σύρει , αφού προηγουμένως θα έχει φροντίσει να αφαιρέσει την ασφάλεια –καρφί που υπάρχει για να εμποδίζει το σύρσιμο του παραθύρου προς μία κατεύθυνση και το οποίο η καθαρίστρια που κλείνει τα παράθυρα δεν μπορεί να το διαπιστώσει , εκτός αν το κάνει αυτό κάθε μέρα για το σύνολο των παραθύρων και μάλιστα σχολαστικά, αφού το καρφί, ενίοτε αντικαθίσταται από ξύλινη οδοντογλυφίδα , που εμποδίζει την κίνηση προς τα πίσω, αλλά με κάποια δύναμη παραπάνω σπάει. Αυτό δεν μπορεί να το βρει η καθαρίστρια.
Η μόνη δόκιμη λύση στο παραπάνω πρόβλημα, είναι η επέκταση των μεταλλικών πλεγμάτων προστασίας στους χώρους που είναι ακάλυπτοι (1ος όροφος) και όπου δεν υπάρχουν στο ισόγειο. Έχουμε πολλές διαρρήξεις από παρακείμενα γυφτάκια ή και ενήλικους γύφτους που αποτελούν κυριολεκτικά πληγή για το κτήριο.
Ζ) Πρόβλημα κεντρικού συστήματος θερμάνσεως
Είναι απαρχαιωμένο πεπαλαιωμένο. Λειτουργεί από κατασκευής του κτηρίου. Κάποια θερμαντικά σώματα τρυπούσαν και παρουσίαζαν διαρροή , οπότε επελέγετο η λύση της αντικατάστασης ή της απομόνωσης του σώματος. Υπάρχουν 6 σώματα σε απομόνωση , ενώ άλλα 6 έχουν αντικατασταθεί. Τα υπόλοιπα λειτουργούντα παρ΄ ότι έχουν βαφεί, είναι στο όριο ζωής τους. Το κεντρικό σύστημα διανομής του θερμού ύδατος είχε παρουσιάσει σοβαρά προβλήματα διάβρωσης και διαρροής που μας τα επέλυσε ο υδραυλικός με μια σημαντική δαπάνη. Ουσιαστικά δόθηκε μια παράταση ζωής του συστήματος.
Η) Κατάσταση συστήματος ύδρευσης : Είναι πολύ καλή , μετά την εργολαβία της αντικατάστασης του δικτύου των οξειδωνόμενων μεταλλικών σωλήνων με ειδικό πλαστικό και πλέον δεν έχουμε ροή σκωρίας από το δίκτυο κάθε φορά που ανοίγουμε τις βρύσες.
Θ) Πλακάκια τουαλετών : Επειδή πέφτουν μόνα τους πλέον με κίνδυνο να τραυματίσουν μαθητές και καθηγητές, πρέπει να αντικατασταθούν με άλλα λευκά που να στερεωθούν σωστά και τα οποία θα βελτιώσουν τις συνθήκες καθαρισμού των τουαλετών , άρα και υγιεινής.
Θέμα 2ο «Εξοπλισμός εργαστηρίου Η/Υ»
Ο εξοπλισμός είναι πεπαλαιωμένος (οθόνες 14 ιντσών καθοδικού σωλήνα, ελάχιστη χωρητικότητα σκληρών δίσκων ) και λειτουργεί χάρη στα στις ακαταπόνητες προσπάθειες του κ. Πέτρου Σαρέλλα που ήταν ο μέχρι πρότινος υπεύθυνος εργαστηρίου. Το εργαστήριο, λόγω του χαμηλής ποιότητας εξοπλισμού του, δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως ΚΣΕ , ενώ λ.χ. ο Διευθυντής του Σχολείου είναι ο μοναδικός επιμορφωτής Β΄επιπέδου στους Μαθηματικούς στον νομό και σε δύο όμορους νομούς και τώρα που θα μπορούσε να επεκταθεί η επιμόρφωση και μέσα στην τάξη (προβλέπεται να ισχύσει στην προσεχή περίοδο επιμόρφωσης) δεν είναι εφικτό. Το Εργαστήριο Η/Υ μπορεί να γίνει εξαιρετικά λειτουργικό με την αναβάθμισή του.
Θέμα 3ο « Επεμβάσεις στον αύλιο χώρο»
Στον χώρο έχουν τοποθετηθεί προ ετών καλαίσθητα παγκάκια με μαντεμένιο σκελετό, τα οποία κατεστράφησαν από βανδάλους εντός εβδομάδος. Στην συνέχεια μπήκαν τσιμεντένια , όπου σε δύο παράλληλα ορθογώνια παραλληλεπίπεδα, έβαινε ένα οριζόντιο. Σε δύο –τρεις μήνες κατεστράφησαν και αυτά αφού αποκολλήθηκε το πάνω μέρος τους. Μπορούν να μπουν μόνο εξαιρετικής αντοχής παγκάκια, άλλως θα είναι πεταμένα λεφτά των φορολογουμένων.
Πρέπει να μπουν πακτωμένοι κάδοι απορριμμάτων που θα εμπεριέχουν πλαστική σακούλα που θα αδειάζει περιοδικά . Οι κινητοί κάδοι θα κλαπούν την άλλη μέρα όπως δείχνει η εμπειρία, ενώ και οι πακτωμένοι θα καταστραφούν σε κάποια κατάληψη, αλλά αξίζει η τοποθέτηση για λόγους υγιεινής και παιδαγωγικής να μην πετούν τα σκουπίδια οι μαθητές στο προαύλιο.
Με έξοδα της σχολικής επιτροπής θα βάλουμε 6 φοίνικες σε θέσεις που έχουμε οριοθετήσει με χρώμα κόκκινο στην πισσόστρωση του προαυλίου , ενώ τον Φεβρουάριο, θα βάλλουμε κουτσουπιές για να έχουμε κάθε Απρίλιο απαράμιλλο αισθητικό αποτέλεσμα χρώμα του μωβ- λιλά –ματζέντας . Τα συγκεκριμένα δένδρα θα προσφέρουν σκιά το καλοκαίρι, δεν γίνονται μεγάλα και δεν χρειάζονται καθόλου πότισμα και σχεδόν καθόλου κλάδεμα. Αποτελούν ιδανική λύση για τις συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία.
Με την κατασκευή του γηπέδου 5Χ5 «Μιχάλης Στρατουράς» θα απαγορεύεται να παίζουν ποδόσφαιρο δίπλα από τις δύο αίθουσες για τα Β1 και Β2 άπαντες, ώστε να εξαφανιστεί μία πηγή όχλησης του μαθήματος.
Θέμα 4ο «Γραμματέας στο 1ο ΓΕΛ Μεσσήνης»
Επειδή το 1ο ΓΕΛ Μεσσήνης φέρει όλο το αρχείο του πρώην εξαταξίου Γυμνασίου και του μετέπειτα μοναδικού Λυκείου έχει μεγαλύτερες γραμματειακές ανάγκες υποστήριξης σε σχέση με τις άλλες σχολικές μονάδες του Δήμου Μεσσήνης και απαιτεί πλήρωση θέσης Γραμματέως με προτεραιότητα στο σχολείο μας.
Θέμα 5ο «Στέγαστρο για τα μηχανάκια»
Ζητάμε από τον Δήμο, την χρηματοδότηση κατασκευής στεγάστρου μεταλλικού με πακτωμένα ελάσματα πρόσδεσης των μηχανών , στον χώρο αμέσως μετά την είσοδο από τα «γύφτικα» και αριστερά . Μετά την κατασκευή του, εάν και εφ ΄ όσον γίνει θα τηρηθεί και ο κανόνας . εκεί θα σταθμεύουν άπαντες οι μαθητές και των τριών σχολείων.
Θέμα 6ο «Εξτρά αμοιβή καθαρίστριας»
Ως γνωστόν, μόνο στο σχολείο μας απασχολείται και πληρώνεται από την Σχολική Επιτροπή καθαρίστρια με «σύμβαση έργου» Τα διπλανά έχουν μόνιμη καθαρίστρια που αμείβεται από το ΥΠΔιΒιΜαΘ. Η δική μας αμείβεται από τον ΟΣΚ (που πλέον είναι υπεύθυνος γι αυτό και δεν ανήκει στον Δημόσιο τομέα αφού έχει μετατραπεί σε Α.Ε. ) Υπάρχει ένα κονδύλιο για την αμοιβή της για όλο το ημερολογιακό έτος. Με την γνωστή εγκύκλιο του Υ.Π.Δι.Βι.Μα.Θ. για τον ιό Η1Ν1, απαιτείται καθημερινή παρουσία της καθαρίστριας που θα απολυμαίνει τα χερούλια τις πετούγιες τις κουπαστές στα κλιμακοστάσια και θα επιμελείται γενικά της υγιεινής . Γι αυτό το σκοπό, ούτε κονδύλια υπάρχουν , ούτε ο τρόπος πληρωμής προβλέπεται, ούτε το ποσό, ούτε σύμβαση, ούτε τίποτα. «Δια λόγου» ο Διευθυντής ανέθεσε το επί πλέον αυτό έργο, εξ εμπιστοσύνης το απεδέχθη η καθαρίστρια που είναι συνεπής στα προφορικώς συμφωνηθέντα . Θα πληρώνεται με ωρομίσθιο; Πόσο θα είναι αυτό; Θα πληρώνεται αναλόγως με την σύμβαση που ήδη έχει; Αυτή προκύπτει αναλόγως των αιθουσών. Τί τελικά θα ισχύσει;
Αιτούμαστε:
1. Χρηματοδότηση από το ΥΠΔιΒιΜαΘ
2. Αποσαφήνιση του τρόπου πληρωμής με επί τούτω εγκύκλιο.
3. Την ταχύτατη εφαρμογή των 1 και 2
...........................................................................
Το Συμβούλιο ψήφισε ομοφώνως την εισήγηση
...........................................................................

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

ΤΡΙΤΗ συνέχεια σε ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ (μη υποδειγματικές) απαντήσεις σε μελέτες περίπτωσης για υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών μονάδων.

“Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου. Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογονεί, φυτόν ουράνιον και Βλάστημα θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην.”