Αναρτήσεις

Πανηγυρικός λόγος επετείου 28ης Οκτωβρίου 1940 στην Μεσσήνη (Επέτειος έτους 2022)

Εικόνα
  Αιδεσιμότατοι, κ. Δήμαρχε , κ.κ. Αιρετοί του Δήμου Μεσσήνης, κ. Εκπρόσωπε της Αστυνομικής Αρχής,  κ.κ. Εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων, κ.κ. Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων της Μεσσήνης, συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, αγαπητάμς παιδιά, μέλλον της Ελλάδος: Σαν σήμερα , 28 η Οκτωβρίου 1940, στην Μεσσήνη. Τόπος Γυμνάσιο Μεσσήνης, εκεί που ήταν ο ΟΤΕ, απέναντι από το συντριβάνι. Προαύλιο του εξαταξίου Γυμνασίου, η σημερινή πλατεία που ήταν και γήπεδο για την ομάδα του Παμίσου. Αφηγητής ο τότε μαθητής και συμπατριώτης μας Παναγιώτης Σκούφης, όπως τα γράφει στο βιβλίο του «Αναμνήσεις από το Νησί» (Μεσσήνη) :  Από τον Σεπτέμβρη του 1937, που, εντεκάχρονος, μπήκα στο εξατάξιο Γυμνάσιο της Μεσσήνης  –Νησί  τη  λέγαμε  και  την  λέμε  εμείς  την  Μεσσήνη–  μέχρι  τις  28 Οκτωβρίου 1940, το τελετουργικό ήτανε κάθε πρωί το ίδιο. Οχτώ η ώρα, στοιχημένοι κατά τάξεις, μπρος από το κτίριο του Γυμνασίου, μπροστά μας οι καθηγητές σε παράταξη και ο Γυμνασιάρχης να καλεί έναν μαθητή της ΣΤ΄ να πει την προ

Πόσο πιο κατανοητό είναι το μαθηματικό Άπειρο μέσω της «Βασικής Μεταφοράς του Απείρου» των Lakoff & Núñez;

  Πόσο πιο κατανοητό είναι το μαθηματικό Άπειρο μέσω της «Βασικής Μεταφοράς του Απείρου» των Lakoff & Núñez;   Πλατάρος Ιωάννης Εκπαιδευτικός Π.Ε.03&80 M.Edu. «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών» & M. Edu  «Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας» Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος Εκπαιδευτικός Π.Ε. 03 Δρ. στις Επιστήμες της Αγωγής, Mc.S « Στατιστική και Μοντελοποίηση»   Περίληψη Η παρούσα εργασία διερευνά μέσω παραδειγμάτων, το πόσο βοηθάει ή όχι η Βασική μεταφορά του Απείρου (Β.Μ.Α.) την διδασκαλία  της δύσκολης έννοιας του μαθηματικού απείρου και καταλήγουμε στο συμπέρασμα για υπερεκτίμηση της ΒΜΑ δεδομένου ότι δεν εξασφαλίζεται προβλεψιμότητα,  ενώ υπάρχουν και άλλες καλύτερες μεταφορές  για να προσεγγίσουμε  την έννοια  του απείρου, πάντα με όχημα μετάβασης τα ίδια τα μαθηματικά.  Λέξεις –κλειδιά : Βασική μεταφορά του απείρου, Β.Μ.Α., διδακτική μεταφορά, εξήγηση παραδόξου How much more comprehensible is mathematical Infinity through Lakoff & Núñez's "B

Διδακτικές μεταφορές στις Φυσικές επιστήμες

Διδακτικές μεταφορές στις Φυσικές επιστήμες Πλατάρος Ιωάννης Εκπαιδευτικός Π.Ε.03&Π.Ε.80 M.Edu. «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών»& M.Edu.  «Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας» Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος Π.Ε.03 Ph.D. στις Επιστήμες της Αγωγής, Mc.S « Στατιστική και Μοντελοποίηση»   Περίληψη Οι διδακτικές μεταφορές, σύμφωνα με την θεωρία  όταν είναι οικείες στον μαθητή,  είναι ένα διαμεσολαβητικό στάδιο για επίτευξη  μάθησης. Στην παρούσα εργασία αναφέρουμε κάποια παραδείγματα κυρίως των Φυσικών επιστημών, ενδιαφέροντα για την αντίστοιχη διδασκαλία, που αναφέρονται στην διάθλαση του φωτός, μεταφορά  ηλεκτρικού  ρεύματος, κ.ά. εμβαθύνοντας στην  φύση της μεταφοράς και αναλογικής σκέψης.  Λέξεις –κλειδιά : Αναλογική σκέψη, διδακτική μεταφορά, Φυσικές επιστήμες.  Teaching metaphors in the Natural Sciences Plataros Ioannis Teacher P.E.03 &P.E. 80 M.Edu. "Mathematics Teaching and Methodology" & M.Edu. "Teaching Theory, Practice and Evaluation&q