Μιά δομική σύνδεση ποίησης και πεζογραφίας με λαϊκή μουσική και κλασική.
Ο υπογράφων, ως μαθηματικός και ως φανατικός ερασιτέχνης μουσικός και ακροατής, πάντα σε όλα τα πράγματα, αρέσκεται να βλέπει τους δομικούς λίθους των πραγμάτων και τις σχέσεις που τα διέπουν , αν υπάρχουν και αν μπορεί να τις αναγνωρίσει μέσα στο πλήθος των επιφαινομένων.Τελευταία , σκεπτόμουν μια μορφολογική, δομική αναλογία μεταξύ ποίησης και λαϊκής μουσικής αφ΄ενός καθώς και πεζογραφίας και κλασικής μουσικής αφ΄ετέρου.
- Η ποίηση, είναι η πρώτη μορφή λογοτεχνίας , είναι η πρώτη μορφή λογοτεχνικού λόγου που εμφανίσθηκε ιστορικά, σαφώς πριν την εφεύρεση της γραφής, καθώς τα μορφολογικά στοιχεία της (μέτρο , ομοιοκαταληξία) ήταν προς την κατεύθυνση της απομνημόνευσης και της διάδοσης από στόμα σε στόμα . Κάπου εκεί μπολιάστηκε και με μουσική (Δημοτική -λαϊκή) όπου καθιερώθηκαν νέοι κανόνες.Φτιάχθηκε το τραγούδι που ήθελε πιο απλά λόγια.Οι ραψωδίες όμως του Ομήρου άδωντο υπό κιθαρωδών με μορφή απαγγελίας (πιθανόν εξ ού και το «ραπ»=rhapsody) πρωταρχικές δομές τέχνης.
- Η πεζογραφία είναι μια εκλογίκευση , με λιγότερο συναίσθημα , μπορεί πλέον να αποτυπωθεί σε χαρτί, δεν χρειάζεται να έχει τρύκ με ομοιοκαταληξίες και μέτρο για να διαδοθεί, φθάνει ο γραπτός λόγος και η μνήμη του χαρτιού για να απαθανατιστεί. Η κλασική μουσική, είναι μια αναλογία προς αυτή την κατεύθυνση, αφού κι αυτή δεν θέλει επαναλήψεις και μικρή διάρκεια για να απομνημονευθεί , αλλά μπορεί να καταγραφεί σε παρτιτούρες, να μην χρησιμοποιεί πολλές επαναλήψεις ως τρυκ απομνημόνευσης και να αναπαράγεται ακριβώς όμως έχει πρωτοκαταγραφεί και να κουβαλά οτιδήποτε μουσικό που μπορεί να μην έχει την δομή τρία κουπλέ κι ένα ραιφρέν ή τρεις στροφές κι μια επωδό.
Εν κατακλείδι, διατυπώνω τα ανάλογα ζεύγη (δημοτική και λαϊκή μουσική , ποίηση) -(κλασική και έντεχνη , πεζογραφία) Ο καταλύτης δημιουργίας ζευγών η γραφή , στον ιστορικό χρόνο όπως και η μανία των επιστημών (εδώ της Ιστορίας) να κατηγοριοποιούν για να μελετούν ........
Σχόλια