Αναρτήσεις

Μιά δομική σύνδεση ποίησης και πεζογραφίας με λαϊκή μουσική και κλασική.

Εικόνα
Ο υπογράφων, ως μαθηματικός και ως φανατικός ερασιτέχνης μουσικός και ακροατής, πάντα σε όλα τα πράγματα, αρέσκεται να βλέπει τους δομικούς λίθους των πραγμάτων και τις σχέσεις που τα διέπουν , αν υπάρχουν και αν μπορεί να τις αναγνωρίσει μέσα στο πλήθος των επιφαινομένων.Τελευταία , σκεπτόμουν μια μορφολογική, δομική αναλογία μεταξύ ποίησης και λαϊκής μουσικής αφ΄ενός καθώς και πεζογραφίας και κλασικής μουσικής αφ΄ετέρου . Η ποίηση, είναι η πρώτη μορφή λογοτεχνίας , είναι η πρώτη μορφή λογοτεχνικού λόγου που εμφανίσθηκε ιστορικά, σαφώς πριν την εφεύρεση της γραφής , καθώς τα μορφολογικά στοιχεία της (μέτρο , ομοιοκαταληξία) ήταν προς την κατεύθυνση της απομνημόνευσης και της διάδοσης από στόμα σε στόμα . Κάπου εκεί μπολιάστηκε και με μουσική (Δημοτική -λαϊκή) όπου καθιερώθηκαν νέοι κανόνες.Φτιάχθηκε το τραγούδι που ήθελε πιο απλά λόγια.Οι ραψωδίες όμως του Ομήρου άδωντο υπό κιθαρωδών με μορφή απαγγελίας ( πιθανόν εξ ού και το «ραπ»=rhapsody ) πρωταρχικές δομές τέχνης. Η πεζογραφί

«Εν αρχή ήν ο Λόγος....»Τί εννοεί ο Ευαγγελιστής;

Εικόνα
Πασίγνωστο είναι το προλογικό αυτό απόσπασμα από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο. 1 Εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος 2 ουτος ην εν αρχη προς τον θεον 3 παντα δι’ αυτου εγενετο και χωρις αυτου εγενετο ουδε εν ο γεγονεν 4 εν αυτο ζωη ην και η ζωη ην το φως των ανθρωπων 5 και το φως εν τη σκοτια φαινει και η σκοτια αυτο ου καταλαβεν Το παραπάνω κείμενο, έχει γίνει αντικείμενο αντιπαραθέσεων, χρησιμοποιήθηκε από τους Αριανιστές για να δείξουν την ανθρώπινη φύση του Ιησού κ.ά. Στο παρόν σημείωμα, ουδόλως μας ενδιαφέρουν αυτά, ούτε επεμβαίνουμε, αλλά κομίζουμε μια πρωτότυπη στην Ελληνική βιβλιογραφία ερμηνεία της λέξης «λόγος» Αυτό είναι το καινόν που κομίζουμε στην ανάγνωση (ερμηνεία ) του ανωτέρω χωρίου. Έχουν προταθεί ερμηνείες όπου η λέξη ΛΟΓΟΣ αποδίδεται: ως «κουβέντα» «λέξη» word στα Αγγλικά. Προφανώς η ερμηνεία αυτή δεν είναι καθόλου σοβαρή και λανθασμένη. Μια πολύ πιο καλή ερμηνεία είναι η απόδοση της λέξης ΛΟΓΟΣ με την σημερινή έννοια του «ΟΡΘΟΥ ΛΟΓΟΥ»

Τα μαθηματικά ενός έργου του Νταλί : Σταύρωση (Σώμα σε υπερκύβο)

Εικόνα
Ο Νταλί , ήταν μια ιδιοφυΐα, ένας άνθρωπος που κατά το κοινώς λεγόμενο κυριολεκτικά πουλούσε τρέλα , βεβαίως είχε και μια δόση ισχυρή από αυτήν। Έχει ένα έργο απίστευτο , μοναδικό, χαρακτηριστικό, αθάνατο। Ένα από τα έργα του, έχει ιδιαίτερο μαθηματικό ενδιαφέρον, καθώς απεικονίζει την Σταύρωση του Ιησού πάνω στο ανάπτυγμα ενός υπερκύβου। Τί είναι ο υπερκύβος; Είναι ένας κύβος τεσσάρων διαστάσεων που κανείς δεν μπορεί να φανταστεί। ।Όμως μπορούμε να φανταστούμε το ξεδίπλωμά του, το ανάπτυγμά του। για να γίνει αυτό κατανοητό, πάμε επαγωγικά: Ένα τετράγωνο , έχει δύο διαστάσεις και αναπτύσσεται σε μία διάσταση ως ευθύγραμμο τμήμα Ένας κύβος , έχει τρεις διαστάσεις και αναπτύσσεται σε δύο διαστάσεις ως 6 τετράγωνα। Ένας υπερκύβος, έχει 4 διαστάσεις, κανείς δεν τον φαντάζεται, αλλά αναπτύσσεται σε τρεις διαστάσεις ως ένα είδος σταυρού με 8 κύβους , ένα σταυρό, σαν κι αυτόν που έχουν στα καμπαναριά οι εκκλησίες। Τί όμως θέλει να πει ο ζωγράφος με το έργο του; Μετά από τα προηγούμενα, προφα

Οι επιτυχόντες του 1ου Γενικού Λυκείου Μεσσήνης

Εικόνα
Θερμά συγχαρητήρια στα παραδίπλα δικά μου παιδιά, για την επιτυχία τους , στα υπόλοιπα παιδιά της Μεσσήνης, αλλά και σε όλα τα παιδιά ανά την Ελλάδα Να μου επιτραπεί να κάνω μια παρέμβαση ως καθηγητής ως πρόσφατος προπτυχιακός και μεταπτυχιακός φοιτητής, ως γονέας , ως Δ/ντής κτλ Αν ήταν να πώ τρεις μόνο συμβουλές σε νέους φοιτητές , που να έχουν βαρύτητα και ουσία ποιές θα ήταν; Νομίζω ότι τις ξέρω. Ας τις διατυπώσω: 1. Να πηγαίνετε σε όλες τις παραδόσεις όλων των μαθημάτων ανελλιπώς και να κρατάτε σημειώσεις για SOS κτλ . Μην παραλείψετε να διαβάσετε καλά-καλά-καλά , τα βασικά μαθήματα κάθε Σχολής (φροντίστε να μάθετε ποιά είναι!) Ό,τι κάνετε και ό,τι δεν κάνετε θα το βρείτε μπροστά σας. Αργά ή γρήγορα, αλλά θα το βρείτε. Μην κυνηγήσετε το πενταράκι, ούτε το δεκάρι. Κυνηγήστε την εμβάθυνση στις βασικές γνώσεις. Σε αυτό βοηθάνε οι συζητήσεις στην σχολή με τους συμφοιτητές σας μεταξύ τυρού και αχλαδιού. Αυτό το λένε άτυπη γνώση . Αν μπορείτε να μείνετε σε φοιτητική εστία μείνετε,

Αξιολογικός πίνακας σταθερών μορίων , διευθυντών σχ. μονάδων 2ου Γραφείου ΔΕ Μεσσηνίας..

Εικόνα

Παρουσίαση της νέας ομάδας Παμίσου Μεσσήνης για २००९-10

http://www.scribd.com/doc/18496651/2009pptx ΠΑΜΙΣΟΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΟΜΑΔΑΣ-2009.pptx [scribd id=18496651 key=key-k9109m6r8cqhj5jct31]

Αξιολογικός πίνακας σταθερών μορίων διευθυντών Μεσσηνίας.

Εικόνα