Αναρτήσεις

Ο Στήβεν Σπήλμπεργ, κλέβει απροκαλύπτως τον Νίκο Καλογερόπουλο!!!

Εικόνα
Στο cine center της Καλαμάτας τον είδαμε ως σκηνοθέτη , στην πρεμιέρα, των « Ιππέων της Πύλου» να έρχεται καβάλα στο άλογο !! Το ίδιο έκανε και χθες ο Σπήλμπεργ σκηνοθέτης  στην πρεμιέρα της ταινίας του «το άλογο» Αποκλείεται να είνια σύμπτωση, ο Σπήλμπεργ που έχει σχέσεις στενές με την Χώρα μας, έκλεψε τον φίλο μας και συμπατριώτη μας Νίκο!!! Δυστυχώς δεν βρήκαμε φωτογραφία του Σπηλμπεργκ από την πρεμιέρα της ταινίας του, το μετέδωσαν όμως όλα τα κανάλια!

Σωστές απαντήσεις σε λανθασμένα διατυπωμένες ερωτήσεις (και ανέκδοτο και σχολιασμός)

Δεκάδες οι διδακτικές οδηγίες για τον τρόπο εισαγωγής των ερωτήσεων σε εξετάσεις. Μάλιστα ένα βιβλίο της εποχής της μεταρρύθμισης Αρσένη (αλήστου μνήμης!) είχε καταλόγους με δεκάδες ρήματα εισαγωγής ερωτήσεων (πολύ καλή δουλειά!) και βέβαια εστίαζε, στο ότι οι έρωτήσεις αν απαντώνται λογικά, πρέπει να λαμβάνουν το σύνολο της βαθμολογίας. Δηλ. Αν στην ερώτηση «Τι γνωρίζετε για την στάση του Νίκα»  Αν ο μαθητής απαντήσει μία από τις παρακάτω δυνητικές απαντήσεις , θα πρέπει να εκληφθούν ως σωστές: 1.«Δεν μου άρεσε η άκαμπτη στάση του Δημάρχου στα τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, αφού και δεν άλλαξε  γνώμη και επιτέθηκε λαύρος κατά της μείζονος αντιπολίτευσης του  Δήμου.....κ.ο.κ.»  2. Είναι μετά την στάση Κανάρη στην Καλαμάτα και ανεβοκατεβαίνει καθημερινώς πολύς κόσμος στο Υπεραστικό λεωφορείο που εξυπηρετεί! 3. Νομίζω, ότι η στάση του με το να διαφημίζει «βλέπεις ΝΙΚΑΣ είναι καλό» προάγει συνήθειες κακής διατροφής με αλλαντικά.... 4. Όντως ο κ. Νίκας είναι ένας ευστ...

Συγκρότηση Τοπικής Επιτροπής Ν. Μεσσηνίας για τον Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό « ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» στα μαθηματικά

          Συγκροτούμε τη Τοπική Νομαρχιακή Επιτροπή Ν. Μεσσηνίας για το Διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» στα Μαθηματικά αποτελούμενη από τους: 1)    Πλατάρο Ιωάννη κλάδου ΠΕ03 του 1ου ΓΕΛ Μεσσήνης, ως πρόεδρος. 2)    Παρασκευόπουλο Παντελή κλ. ΠΕ03 του 1ου ΓΕΛ Καλαμάτας, ως μέλος. 3)    Μπάρλα Αναστάσιο κλ.ΠΕ03 του Πειραματικού Γυμνασίου Καλαμάτας, ως μέλος. 4)    Ηλιόπουλο Ιωάννη κλ.ΠΕ03 του 1ου ΓΕΛ Μεσσήνης, ως μέλος. 5)    Μπεχράκη Σταμάτη κλ.ΠΕ03 φροντιστής, ως μέλος. Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί την 21η  Ιανουαρίου 2012 ημέρα Σάββατο και ώρα 9.00 π.μ έως 12 π.μ . στο 4ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας. FAX:2721021142   Ε-ΜΑΙL: mail@4lyk-kalam.mes.sch.gr                                        Ο...

Ζητείται ο τίτλος του 29ου Συνεδρίου της Μαθηματικής Εταιρείας που θα γίνει τον Νοέμβριο του 2012 στην Καλαμάτα.

Εικόνα
Το ΔΣ της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, ζητά από τα Παραρτήματα των νομών τις προτάσεις τους για το θέμα του 29ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας με διεθνή Συμμετοχή, που θα διεξαχθεί φέτος μέσα Νοεμβρίου 2012 στην Μεσσηνιακή πρωτεύουσα την Καλαμάτα . Συγκεκριμένα ο Γ.Γ. της Εταιρείας με εντολή του ΔΣ, απευθύνεται στα τοπικά παραρτήματα με το εξής μήνυμα : Αγαπητοί συνάδελφοι, Γεια σας και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Παρακαλούμε μέχρι την Παρασκευή  20 Ιανουαρίου 2012 να μας αποστείλετε  την πρόταση σας για το θέμα και τη θεματολογία  του 29ου  Συνέδριο όπως είχαμε συζήτηση στην συνεδρίαση των παραρτημάτων στο 28ο Συνέδριο.      Ο Γενικός Γραμματέας        Εμμανουήλ Κρητικός Λέκτορας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η έννοια «Ανθυφαίρεση» Πρόχειρες σημειώσεις.

Οι παρακάτω σημειώσεις έχουν γραφεί πρόχειρα, μάλιστα μέσα σε μια ώρα και κάτι , γι αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε ο κειμενογράφος με τον μαθηματικό κειμενογράφο. Ως προς το περιεχόμενο, δεν προϋποθέτει γνώσεις πρότερες, πέραν της Ευκλείδειας διαίρεσης και της εύρεσης μέγιστου κοινού διαιρέτη μεταξύ δύο ακεραίων. Στην πραγματικότητα, η έννοια «ανθυφαίρεση μεταξύ δύο μεγεθών» είναι μια αυτονόητη γενίκευση του Ευκλειδείου αργορίθμου εύρεσης ΜΚΔ (α,β) όπου όμως αντί για α,β ακέραιοι , οποιαδήποτε ομοειδή μεγέθη. Η έννοια αυτή, είναι πέραν του ανθρωποκεντρικού δεκαδικού συστήματος αρίθμησης. Δηλ. αν υπάρχουν εξωγήϊνα όντα με αναπτυγμένη μαθηματική αντίληψη, την γνωρίζουν με μόνη την παραδοχή, ότι τα γνωστά σε εμάς μαθηματικά είναι και Συμπαντικά (μπορούμε να είμαστε σχεδόν βέβαιοι γι αυτό) Βεβαίως, ο αναγνώστης, μπορεί να βρει υλικό στο διαδίκτυο. Εδώ θα το βρει σε διδακτική μορφή, αφού οι παρούσες χειρόγραφες σημειώσεις έχουν στόχο κάποια παιδιά της Α΄Λυκείου που είχαν ως εργασία την «ανακάλυψη...

Διευκρίνηση στην έννοια «ακτικείμενο φράκταλ»

Εικόνα
Φράκταλ λέμε τα αντικείμενα που έχουν διάσταση μη ακέραια. Αυτό έχει ορισθεί μαθηματικά καλώς. Ένα φράκταλ που το σχεδιάζουμε στο επίπεδο είναι άπειρο (άρα, εκ πρώτης όψεως δεν σχεδιάζεται πλήρως) Συνεπώς έχει κάποια διάσταση 1<δ<2 . υπάρχουν πάνω από ένας ορισμοί «φράκταλ διάστασης» δεν είναι του παρόντος, καθώς αυτό το σημείωμα στοχεύει τους μη γνωρίζοντες καθόλου την έννοια. Το «φράκταλ αντικείμενο» λέγεται και «μορφοκλασματικό αντικείμενο» λέγεται και θρύμμα λέγεται και κλασμοειδές. Όπως και να λέγεται, πρέπει να ξέρουμε την ικανή και αναγκαία ιδιότητα που το χαρακτηρίζει. Ποιά είναι; «Το μέρος του, είναι όμοιο με το όλον του» Διαβάστε όσο θέλετε την παραπάνω φράση, είναι αδύνατον με την διαίσθηση που έχουμε για τα αντικείμενα να ισχύει κάτι τέτοιο.  Το μέρος όμοιο με το όλον; Κόβεις ένα μέρος αυτού του αντικειμένου και εξακολουθεί να είναι ΟΜΟΙΟ με το ΟΛΟΝ αντικείμενο; ΑΔΥΝΑΤΟΝ! Εκτός αν........... ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΟ!!!! Πριν τα «ανακαλύψουν» οι μ...

ΓΕΩΜΕTΡΙΑ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ Ειδική εκδήλωση στο Ίδρυμα Ευγενίδου Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012