Αναρτήσεις

Έφυγε ο Νάκος ο Κληρόπουλος

Εικόνα
Μια μέρα άμα δεν ξεφυλλίσεις εφημερίδα, μπορεί να χάσεις πολλά . Αλλά το να χάσεις την είδηση του χαμού δεν έχει καμία σχέση με τον ίδιο τον χαμό του δασκάλου μας, που ήξερες, ότι μας αγαπούσε όλους και μας καμάρωνε και διαρκώς ενδιαφερόταν για το που είμαστε τι κάνουμε , με τι ασχολούμαστε. Αυτός ο άνθρωπος ήταν πρότυπο δάσκαλου και επιστήμονα. θυμάμαι τα ανέκδοτά του ,τις ιστορίες του από τον στρατό, τα φωτοτυπημένα «σκονάκια» με τις προς λύσιν ασκήσεις για το προσεχές μάθημα , την ηρεμία του δασκάλου, την επεξηγηματικότητα που είχε, το διαρκές λάθος στην αρχή με το επώνυμό μου («Καπράλος είπαμε;....Α! Πλατάρος!») που μετά όμως το έμαθε καλά. Θυμάμαι τα καλά του λόγια που είχε για όλους , την διαρκή του παρουσία στα κοινά, το γνήσιο ενδιαφέρον του , το ήθος του. Αντί προσωπικού σημειώματος, υιοθετώ πλήρως το παρακάτω κείμενο του Ηλία Μπιτσάνη, αρχισυντάκτη της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ Καλαμάτας, ο οποίος υπήρξε και αυτός μαθητής (Άριστος) του δασκάλου μας που έφυγε δυστυχώς για πάντα .... Γιάννης

Τον Στέφανο Ληναίο τιμά η Μεσσήνη (10/07/2009)

Εικόνα
Ο εκ Μεσσήνης ηθοποιός Στέφανος Ληναίος θα είναι το τιμώμενο πρόσωπο σε εκδήλωση αφιερωμένη στον εθελοντισμό, που οργανώνει αύριο στις 9 το βράδυ, ο Δήμος Μεσσήνης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του πάρκου στην πλατεία της Μεσσήνης, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης τριών χρόνων από την ίδρυση του Σωματείου Εθελοντών Μεσσήνης. http://news.ert.gr/local/localmapDet.asp?id=464873 Στέφανος Ληναίος Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Στέφανος Ληναίος Πραγματικό όνομα Διονύσιος Μυτιληναίος Γέννηση Αύγουστος 1928 Μεσσήνη Εθνικότητα Ελληνική Υπηκοότητα Ελληνική Είδος Τέχνης ηθοποιός Ο Στέφανος Ληναίος (κατά κόσμον Διονύσιος Μυτιληναίος), του Γεωργίου, γεννήθηκε στη Μεσσήνη Μεσσηνίας τον Αύγουστο του 1928. Είναι ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός επιχειρηματίας, με αρκετές εμφανίσεις και στο σινεμά. Τελευταία ασχολήθηκε και με την Πολιτική. Κόρη του είναι η Μαργαρίτα Μυτιληναίου, διευθύντρια σήμερα του Δευτέρου Προγράμμ

Πότε άραγε είναι γκόλ;;;;

Εικόνα
Ξέρουμε όλοι το αυτονόητο; Πράγματι το ξέρουμε ή έχουμε μια ασαφή γνώση; Κάποιος λέει «Σιγά τα ωά!.....γκόλ είναι όταν η μπάλλα περνά την γραμμή του τέρματος εξ ολοκλήρου!» Να επισημάνουμε κάποια αυτονόητα: 1. Η μπάλλα, είναι σφαίρα που πατάει θεωρητικά σε επίπεδο σε ένα σημείο, στην πράξη πατάει σε μια ικανή επιφάνεια. 2. Η «γραμμή του τέρματος» δεν είναι γραμμή, αλλά ΛΩΡΙΔΑ πλάτους σταθερού που καθορίζει η ΦΙΦΑ . 3. Γκόλ (ή και άουτ αναλόγως) είναι όταν η μπάλλα περνά την μεσοπαράλληλο της λωρίδας; Όταν περνά το κάτω μέερος της λωρίδας; Όταν λέμε «περνά» τι εννοούμε; Περνά την γραμμή το μέρος που πατά; Το κέντρο; Η προβολή της σφαίρας στο επίπεδο; (δηλ. ο κύκλος;) ΠΟΤΕ ΣΑΦΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΚΟΛ; Στο σχέδιο, φαίνεται μια μπάλα να περνά την γραμμή του τέρματος (η φορά του τέρματος είναι προς την κατεύθυνση του βέλους) Το ερώτημα είναι απλό: Πότε είναι γκόλ; α. Η περίπτωση 1 ; (Το κέντρο της μπάλας δεν έχει περάσει την λωρίδα της «γραμμής») β. Η περίπτωση 2; (Το κέντρο της μπάλας π

Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας (Λεπτομερής πρόταση για την επιμόρφωση)

Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: Ειδική πρόταση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα για τις μεταπτυχιακές σπουδές : Εισαγωγικές διαπιστώσεις: Αποτελεί γεγονός -και το ΥΠΕΠΘ το γνωρίζει καλώς- ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο κομμάτι που αφορά την γενική επιμόρφωση και δη την μικρής και μεσαίας διάρκειας επιμόρφωση, τα τελευταία 25 χρόνια (ουσιαστικά από θεσπίσεώς της) είναι εντελώς αναποτελεσματική (ουσιαστικά αποτυχημένη) με φωτεινή εξαίρεση την ειδική επιμόρφωση Α΄ και Β΄ επιπέδου στις Νέες τεχνολογίες κι αυτό λόγω της ύπαρξης στοιχειώδους αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος (Πιστοποίηση[1]) Φυσικά οι εξαιρέσεις, δεν κατορθώνουν να νοθεύσουν τον κανόνα και την καταφανή –πλέον- αλήθεια, ότι σεμινάρια τύπου 25 ωρών, 40 ωρών με γενικό διδακτικό αντικείμενο , απόγευμα , με κουρασμένους εκπαιδευομένους από την πρωινή εργασία , ουσιαστικά ακροατών , χωρίς κανένα απολύτως κίνητρο (και δεν εννοούμε μόνο το χρηματικό) δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτε σε παρατη

ΘΕΜΑ: «Μια πρόταση για τις μεταπτυχιακές σπουδές (Περιληπτική μορφή)»

Α΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Καλαμάτα 16/6/2009 Προς: 1) Σχολεία Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας 2) ΜΜΕ Νομού. 3) Εκπαιδευτικούς δικτυότοπους. 4) ΟΛΜΕ. 5) Σύνεδρους 14ου Συν.ΟΛΜΕ ΘΕΜΑ: «Μια πρόταση για τις μεταπτυχιακές σπουδές (Περιληπτική μορφή)» Η Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, πιστεύει, ότι στα πλαίσια κυρίως του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου που έχει τις υποδομές, θα πρέπει να αναπτυχθούν εξ αποστάσεως προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών που θα απευθύνονται σε καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, κυρίως στην διδακτική κάθε επιστήμης. Σε αυτά τα προγράμματα θα ισχύουν τα σε πολύ γενικές γραμμές εξής: Α) Στα προηγούμενα προγράμματα φοιτούν όσοι καθηγητές έχουν τουλάχιστον επταετή διδακτική προϋπηρεσία , είναι πιστοποιημένοι στο Β΄ επίπεδο στις νέες τεχνολογίες και είναι κάτω των 55 ετών. Β) Οι φοιτητές –καθηγητές, απαλλάσσονται από το υποχρεωτικό τους ωράριο και κατά 5 ώρες και κατά μία μέρα την εβδομάδα, Παρασκευή ή Δευτέρα. Η απαλλαγή δύνατα

ΘΕΜΑ: «Το όνειδος και η απαξία των ωρομισθίων καθηγητών»

Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, διαπιστώνει ότι: α) Οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας βιώνουν ανασφάλεια, ομηρία, μισή δουλειά, μισή ζωή, ολίγη ασφάλιση, περιπλάνηση σε δύο ως τέσσερα σχολεία ακόμα και σε διαφορετικές πόλεις. β) Εργάζονται για ψίχουλα και πάμπολλοι είναι απλήρωτοι από τον Οκτώβριο . Δεν ξέρουν αν και που θα εργαστούν τον επόμενο χρόνο, με τη σκιά του περαστικού να τους ακολουθεί, με την αίσθηση της προσωρινότητας να τους κατατρέχει. γ)Είναι γνωστές οι ευθύνες των κυβερνήσεων χρόνια τώρα, για την καθιέρωση και γιγάντωση της εργασιακής σχέσης του ωρομίσθιου, την απαξίωση των πτυχίων, την ομηρία χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών και τα φαινόμενα εργασιακού μεσαίωνα στην καρδιά της δημόσιας εκπαίδευσης: Το 20% των εκπαιδευτικών απασχολείται με καθεστώς ελαστικής εργασίας (ωρομίσθιοι και αναπληρωτές), με την ωρομισθία να αυξάνεται συνεχώς και να επεκτείνεται (Π.Δ.Σ., 2η ξένη γλώσσα) καλύπτοντας τις ανάγκες για εκπαιδευτικό δυναμικό με τον πιο φτηνό τρόπο. Η απειλή είναι γενική και αφο

Λύθηκε μαθηματικό πρόβλημα 140 ετών

Εικόνα
Ένα μαθηματικό πρόβλημα το οποίο ήταν «απυρόβλητο» για περισσότερα από 140 χρόνια επιλύθηκε τελικά από ερευνητή στο Imperial College του Λονδίνου. Ο καθηγητής Darren Crowdy, πρόεδρος του τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, έκανε μια ανακάλυψη σε μια περιοχή των μαθηματικών γνωστή ως Σύμμορφη Απεικόνιση (conformal mapping). Αποτελεί ένα θεωρητικό εργαλείο που χρησιμοποιείται από μαθηματικούς, μηχανικούς και επιστήμονες για να μεταφράσει πληροφορίες από ένα πολύπλοκο σχήμα σε ένα απλούστερο έτσι ώστε να γίνει ευκολότερα η ανάλυση. Αυτό το θεωρητικό εργαλείο έχει μια μακρά ιστορία και χρησιμοποιείται σε μεγάλο αριθμό επιστημονικών κλάδων, μεταξύ των οποίων στην αεροναυπηγική για την μοντελοποίηση των εναέριων ρευμάτων ανάλογα με το σχήμα των πτερυγίων. Επίσης, σήμερα χρησιμοποιείται στη νευροψυχολογία ώστε να οπτικοποιηθεί η περίπλοκη μορφή της φαιάς ουσίας στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Ο τύπος, που είναι γνωστός ως η φόρμουλα Schwarz-Christoffel, είχε αναπτυχθεί από τους δύο μαθηματικούς στα μ