Για τον θεσμό του Μέντορα....
http://www.opengov.gr/ypepth/?p=365
Κατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.
Απάντηση:
Ειλικρινά , παρ΄ότι έχω κάποια σημαντική εμπειρία στην εκπαίδευση και κάποια τυπικά προσόντα, δυσκολεύομαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ να προτείνω κάτι με το χέρι στην καρδιά , έχοντας επίγνωση της πραγματικότητας που επικρατεί στον χώρο μας.
Να επιχειρήσω να προτείνω κάτι μετά φόβου κριτικής. Βάζω μπροστά την συνείδησή μου και προτείνω:
1. Ο Μέντορας θα πρέπει να έχει 12 χρόνια διδακτική προϋπηρεσία. Διδακτική , όχι εκπαιδευτική. Ούτε μέρα παρακάτω. 12 χρόνια με την κιμωλία, απαραίτητο και ανελαστικό προσόν.
2. Ο Μέντορας θα πρέπει να έχει παρακολουθήσει και να έχει πιστοποιηθεί στο Α΄επίπεδο για τις ΤΠΕ. Άκρως προαπαιτούμενο προσόν. Για τις ειδικότητες ΠΕ-2, ΠΕ-3 , ΠΕ-4 να υπάρχει πιστοποίηση στο Β΄επίπεδο. Καμία έκπτωση σε αυτό. Απολύτως προαπαιτούμενο προσόν.
3. Ο Μέντορας, θα πρέπει να παρουσιάσει σημαντική επιμόρφωση: Απολύτως μετρήσιμη: 200 ώρες στην διδακτική είτε στο επιστημονικό του αντικείμενο και άλλες 200 ώρες οπουδήποτε αλλού. Και αυτά τα προσόντα ως απολύτως προαπαιτούμενα. Η ημερίδα λογίζεται τεκμαρτά ως 6 ώρες και αναλόγως όλα τα υπόλοιπα. Τα 1.2. 3. είναι τα προσόντα για να υποβάλλει κάποιος αίτηση για να γίνει Μέντορας.
Όσοι υποβάλλουν αίτηση, οδεύουν σε εξεταστικό κέντρο και εξετάζονται σε τέσσερα τεστ πολλαπλών επιλογών, δύο ωρών το κάθε ένα, πρωΐ και απόγευμα
α) Τέστ γενικών γνώσεων. Επιτυχής η εξέταση με βαθμολογία τουλάχιστον 15/20.
β) Τέστ γενικών διοικητικών γνώσεων, λειτουργιών και νομοθεσίας πάνω στην Εκπαίδευση. Επιτυχής η περάτωση 12/20 γ) Τέστ Γενικών Παιδαγωγικών γνώσεων και Διδακτικής. Επιτυχής περάτωση 12/20
δ) Τέστ ψυχολογικό-ψυχομετρικό ειδικά σχεδιασμένο για την επιλογή Μεντόρων. (Μπορεί να συνταχθεί από Πανεπιστημιακούς ) Απαιτείται επιτυχής περάτωση σε όλα. Αν δεν γίνει κάτι που να πλησιάζει τα παραπάνω ή το πνεύμα τους , θα έχουμε γελοιποίηση του θεσμού, άμα τη θεσπίσει του...
Ευχαριστώ πολύ που το διαβάσατε.
Κατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.
Απάντηση:
Να υπάρξει ο θεσμός, αλλά προσεκτικά, δίκαια , αξιοκρατικά. Στην Πατρίδα μας, λόγω έλλειψης αξιοκρατίας, υπάρχει δικαιολογημένη καχυποψία. Πρέπει αυτή να ξεπεραστεί με έναν διαφανή θεσμό Μέντορα. Ποιός θα τον κάνει; Αυτό είναι το ζέον ερώτημα, όπως και με τι αρμοδιότητες και εξουσίες θα είναι εφοδιασμένος .
Ειλικρινά , παρ΄ότι έχω κάποια σημαντική εμπειρία στην εκπαίδευση και κάποια τυπικά προσόντα, δυσκολεύομαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ να προτείνω κάτι με το χέρι στην καρδιά , έχοντας επίγνωση της πραγματικότητας που επικρατεί στον χώρο μας.
Να επιχειρήσω να προτείνω κάτι μετά φόβου κριτικής. Βάζω μπροστά την συνείδησή μου και προτείνω:
1. Ο Μέντορας θα πρέπει να έχει 12 χρόνια διδακτική προϋπηρεσία. Διδακτική , όχι εκπαιδευτική. Ούτε μέρα παρακάτω. 12 χρόνια με την κιμωλία, απαραίτητο και ανελαστικό προσόν.
2. Ο Μέντορας θα πρέπει να έχει παρακολουθήσει και να έχει πιστοποιηθεί στο Α΄επίπεδο για τις ΤΠΕ. Άκρως προαπαιτούμενο προσόν. Για τις ειδικότητες ΠΕ-2, ΠΕ-3 , ΠΕ-4 να υπάρχει πιστοποίηση στο Β΄επίπεδο. Καμία έκπτωση σε αυτό. Απολύτως προαπαιτούμενο προσόν.
3. Ο Μέντορας, θα πρέπει να παρουσιάσει σημαντική επιμόρφωση: Απολύτως μετρήσιμη: 200 ώρες στην διδακτική είτε στο επιστημονικό του αντικείμενο και άλλες 200 ώρες οπουδήποτε αλλού. Και αυτά τα προσόντα ως απολύτως προαπαιτούμενα. Η ημερίδα λογίζεται τεκμαρτά ως 6 ώρες και αναλόγως όλα τα υπόλοιπα. Τα 1.2. 3. είναι τα προσόντα για να υποβάλλει κάποιος αίτηση για να γίνει Μέντορας.
Όσοι υποβάλλουν αίτηση, οδεύουν σε εξεταστικό κέντρο και εξετάζονται σε τέσσερα τεστ πολλαπλών επιλογών, δύο ωρών το κάθε ένα, πρωΐ και απόγευμα
α) Τέστ γενικών γνώσεων. Επιτυχής η εξέταση με βαθμολογία τουλάχιστον 15/20.
β) Τέστ γενικών διοικητικών γνώσεων, λειτουργιών και νομοθεσίας πάνω στην Εκπαίδευση. Επιτυχής η περάτωση 12/20 γ) Τέστ Γενικών Παιδαγωγικών γνώσεων και Διδακτικής. Επιτυχής περάτωση 12/20
δ) Τέστ ψυχολογικό-ψυχομετρικό ειδικά σχεδιασμένο για την επιλογή Μεντόρων. (Μπορεί να συνταχθεί από Πανεπιστημιακούς ) Απαιτείται επιτυχής περάτωση σε όλα. Αν δεν γίνει κάτι που να πλησιάζει τα παραπάνω ή το πνεύμα τους , θα έχουμε γελοιποίηση του θεσμού, άμα τη θεσπίσει του...
Ευχαριστώ πολύ που το διαβάσατε.
Σχόλια