Συλλογή υπογραφών κατά του εξοβελισμού της αστρονομίας από το Λύκειο
398 Signatures |
Μετά την έντονη διαμαρτυρία και την ζωηρή αποδοκιμασία προς το Υπουργείο Παιδείας, την οποία εξέφρασαν οι σύνεδροι του 1ου Πανελληνίου Αστρονομικού Συνεδρίου Νεολαίας, η οποία αφορούσε στο νέο σχέδιο προγράμματος της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, από το οποίο όχι μόνο δεν συγκαταλέγεται το μάθημα της Αστρονομίας ως προαιρετικό μάθημα κατ’ επιλογήν, αλλά εξοβελίζεται όλως διόλου από τα μαθήματα του Λυκείου προχωρούμε στην ηλεκτρονική συλλογή υπογραφών με παραλήπτη το Υπουργείο Παιδείας και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Τα βασικά σημεία στα οποία εστιάζουμε το ενδιαφέρον και τα οποία επισημάνθηκαν στο συνέδριο του Βόλου είναι τα εξής:
Τα βασικά σημεία στα οποία εστιάζουμε το ενδιαφέρον και τα οποία επισημάνθηκαν στο συνέδριο του Βόλου είναι τα εξής:
Petition:
1.- Το μάθημα της αστρονομίας είναι πολύ υποβαθμισμένο στην Ελλάδα και διδάσκεται μόνο στην 2α τάξη του Λυκείου και εκεί ως επιλεγόμενο, ενώ στις άλλες τάξεις και βαθμίδες εκπαιδεύσεως σποραδικά, πού και πού περιλαμβάνονται αστρονομικά θέματα, τελείως επιφανειακά. Το χρησιμοθηρικό εκπαιδευτικό σύστημα με την αποκλειστική προσήλωση στις πανελλαδικές εξετάσεις, η ελλιπής ενημέρωση και εξοικείωση των μαθητών με την Αστρονομία ως παράγωγο της Φυσικής και των Μαθηματικών και η δυσκολία πολλών καθηγητών να διδάξουν το μάθημα, οδηγούν αναπόφευκτα στην απομάκρυνση της Αστρονομίας από τις σχολικές εκπαιδευτικές αίθουσες.
2.- Το αντίθετο συμβαίνει στις χώρες του εξωτερικού, όπου το μάθημα της αστρονομίας διδάσκεται κανονικά στα σχολεία όλων των βαθμίδων, ενώ η διδασκαλία του επικουρείται από διάφορα αστρονομικά κέντρα και πλανητάρια, που αφθονούν σε πολλές χώρες, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες στης Αμερικής, όπου πολλά σχολεία έχουν αντίστοιχες πρωτοποριακές υποδομές.
3.- Η Αστρονομία είναι η σπουδαιότερη των επιστημών διότι περιλαμβάνει στους κόλπους της πολλές άλλες επιστήμες, όπως τη φυσική, τα μαθηματικά, τη χημεία, τη βιολογία, την αρχαιολογία, την ιστορία, τη γεωπονία κ.λπ., ενώ περιλαμβάνει και χρησιμοποιεί πολυάριθμες άλλες θεωρίες, εγκατεσπαρμένες σε ποικίλα επιστημονικά πεδία.
4.- Στην ελληνική αρχαιότητα το μάθημα της αστρονομίας ήταν ένα από τα κύρια μαθήματα διδασκαλίας στους μαθητές, μαζί με την αριθμητική, τη γεωμετρία και τη μουσική και αποτελούσαν, όλα μαζί, την περίφημη τετρακτύ, των τεσσάρων αυτών μαθημάτων.
Προτάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας:
1.- Όχι μόνο την παραμονή του στο Λύκειο, αλλά και την αναβάθμιση του μαθήματος της Αστρονομίας, που διδάσκεται στη 2α Λυκείου, και μάλιστα να επανέλθει το 2ωρο μάθημα της διδασκαλίας του, όπως ήταν στην αρχή της διαστημικής εποχής, με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964.
2.- Να γραφεί καινούργιο βιβλίο αστρονομίας της Β΄ Λυκείου, διότι εδώ και 12 χρόνια που κυκλοφόρησε το παλιό βιβλίο έχουμε ουσιώδεις και επαναστατικές ανακαλύψεις στη δομή και την εξέλιξη του Σύμπαντος, ιδιαίτερα με τη σκοτεινή ύλη, τη σκοτεινή ενέργεια, τους εξωπλανήτες και προ παντός με τα διαστημικά τηλεσκόπια που κοντεύουν να ιδούν την αρχή της Μεγάλης Έκρηξης (μπιγκ – μπανγκ).
3.- Τα θέματα της αστρονομίας πρέπει να διασπαρθούν σε όλες τις τάξεις και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης διότι αποτελούν πόλο έλξης για τους μαθητές κάθε ηλικίας, αφού αυτοί έχουν πολλές προσλαμβάνουσες παραστάσεις, από τις συχνές ειδήσεις για καινούργιες αστρονομικές ανακαλύψεις και τα ντοκιμαντέρ, που προβάλλονται στις τηλεοράσεις ή που κυκλοφορούν σε βιντεοκασέτες.
4.- Η διδασκαλία της αστρονομίας στα σχολεία να γίνεται και με άλλους προσφορότερους τρόπους, όπως η αστροπαρατήρηση με γυμνό μάτι ή με τηλεσκόπια, αλλά και με κατασκευές, ιχνογραφήσεις και θεατρικές παραστάσεις, ιδιαίτερα στα Δημοτικά Σχολεία.
Ενέργειες στις οποίες θα συμβάλλει η συλλογή υπογραφών:
1.- Συνεχείς και ακατάπαυστα έντονες διαμαρτυρίες και διαβήματα προς τις αρχές της πολιτείας, την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, του βουλευτές και γενικά προς όλους του παράγοντες της πολιτικής ζωής, για την παραμονή του μαθήματος της αστρονομίας, τουλάχιστον ως επιλεγόμενου μαθήματος στη Β΄ τάξη του Λυκείου.
2.- Ενημέρωση όλων των Ελλήνων για την πρωτοφανή καταστρατήγηση του θεσμού της ύπαρξης τη αστρονομίας σε όλα τα αναλυτικά προγράμματα του παλαιού 6ταξόυ Γυμνασίου και του Λυκείου, αργότερα, από της ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους.
3.- Να ενεργήσουμε με κάθε μέσο ώστε η διαστημική εποχή, με τα τόσα επιτεύγματά της, τους τεχνητούς δορυφόρους, τα διαστημόπλοια, τα άλλα διαστημικά σκάφη κ.λπ., που έχουν οργώσει τους ουρανού και έχουν μπει βαθιά μέσα στη ζωή μας (μετεωρολογία, τηλεπισκόπηση, γεωργία, τηλεπικοινωνία κ.λπ. κ.λπ.), να μπει μέσα στα σχολεία και να ξυπνήσει το πνεύμα των μαθητών, ώστε αυτοί να αναζητούν τα υψηλότερα, τα δυνατότερα, τα ωραιότερα.
4.- Να αγωνισθούμε με κάθε μέσο ώστε να μην περάσει το αναχρονιστικό και καταστρεπτικό για τη νεολαία των θρανίων σχέδιο της κατάργησης του μαθήματος της αστρονομίας, η οποία είναι το πιο ελκυστικό και το πιο ενδιαφέρον μάθημα για τους μαθητές, αφού η αστρονομία ανοίγει νέους ορίζοντες στη σκέψη των μαθητών, διευρύνει τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντά τους και αναπτερώνει το ηθικό τους με την ενατένιση του μεγαλείου του απέραντου Σύμπαντος.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΒΟΛΟΣ, www.astronomos.gr
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΩΝ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, www.ofa.gr
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΠΑΡΤΗΣ, www.spartastronomy.gr
ΑΣΤΡΟΠΥΛΗ, ΣΕΡΡΑΪΚΗ ΛΕΣΧΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗΣ, www.astropyli.gr
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΝΑΟΥΣΑ, astronaoussa.webs.com
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΔΡΑΜΑΣ Ο ΠΗΓΑΣΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ, www.astrothraki.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΗΛΙΑΚΩΝ & ΠΛΑΝΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΑΘΗΝΑ, www.astronomia.org.gr
ΩΡΙΩΝ - ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΤΡΑΣ, www.orionas.gr
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΚΑΣΟΣ
2.- Το αντίθετο συμβαίνει στις χώρες του εξωτερικού, όπου το μάθημα της αστρονομίας διδάσκεται κανονικά στα σχολεία όλων των βαθμίδων, ενώ η διδασκαλία του επικουρείται από διάφορα αστρονομικά κέντρα και πλανητάρια, που αφθονούν σε πολλές χώρες, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες στης Αμερικής, όπου πολλά σχολεία έχουν αντίστοιχες πρωτοποριακές υποδομές.
3.- Η Αστρονομία είναι η σπουδαιότερη των επιστημών διότι περιλαμβάνει στους κόλπους της πολλές άλλες επιστήμες, όπως τη φυσική, τα μαθηματικά, τη χημεία, τη βιολογία, την αρχαιολογία, την ιστορία, τη γεωπονία κ.λπ., ενώ περιλαμβάνει και χρησιμοποιεί πολυάριθμες άλλες θεωρίες, εγκατεσπαρμένες σε ποικίλα επιστημονικά πεδία.
4.- Στην ελληνική αρχαιότητα το μάθημα της αστρονομίας ήταν ένα από τα κύρια μαθήματα διδασκαλίας στους μαθητές, μαζί με την αριθμητική, τη γεωμετρία και τη μουσική και αποτελούσαν, όλα μαζί, την περίφημη τετρακτύ, των τεσσάρων αυτών μαθημάτων.
Προτάσεις προς το Υπουργείο Παιδείας:
1.- Όχι μόνο την παραμονή του στο Λύκειο, αλλά και την αναβάθμιση του μαθήματος της Αστρονομίας, που διδάσκεται στη 2α Λυκείου, και μάλιστα να επανέλθει το 2ωρο μάθημα της διδασκαλίας του, όπως ήταν στην αρχή της διαστημικής εποχής, με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964.
2.- Να γραφεί καινούργιο βιβλίο αστρονομίας της Β΄ Λυκείου, διότι εδώ και 12 χρόνια που κυκλοφόρησε το παλιό βιβλίο έχουμε ουσιώδεις και επαναστατικές ανακαλύψεις στη δομή και την εξέλιξη του Σύμπαντος, ιδιαίτερα με τη σκοτεινή ύλη, τη σκοτεινή ενέργεια, τους εξωπλανήτες και προ παντός με τα διαστημικά τηλεσκόπια που κοντεύουν να ιδούν την αρχή της Μεγάλης Έκρηξης (μπιγκ – μπανγκ).
3.- Τα θέματα της αστρονομίας πρέπει να διασπαρθούν σε όλες τις τάξεις και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης διότι αποτελούν πόλο έλξης για τους μαθητές κάθε ηλικίας, αφού αυτοί έχουν πολλές προσλαμβάνουσες παραστάσεις, από τις συχνές ειδήσεις για καινούργιες αστρονομικές ανακαλύψεις και τα ντοκιμαντέρ, που προβάλλονται στις τηλεοράσεις ή που κυκλοφορούν σε βιντεοκασέτες.
4.- Η διδασκαλία της αστρονομίας στα σχολεία να γίνεται και με άλλους προσφορότερους τρόπους, όπως η αστροπαρατήρηση με γυμνό μάτι ή με τηλεσκόπια, αλλά και με κατασκευές, ιχνογραφήσεις και θεατρικές παραστάσεις, ιδιαίτερα στα Δημοτικά Σχολεία.
Ενέργειες στις οποίες θα συμβάλλει η συλλογή υπογραφών:
1.- Συνεχείς και ακατάπαυστα έντονες διαμαρτυρίες και διαβήματα προς τις αρχές της πολιτείας, την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, του βουλευτές και γενικά προς όλους του παράγοντες της πολιτικής ζωής, για την παραμονή του μαθήματος της αστρονομίας, τουλάχιστον ως επιλεγόμενου μαθήματος στη Β΄ τάξη του Λυκείου.
2.- Ενημέρωση όλων των Ελλήνων για την πρωτοφανή καταστρατήγηση του θεσμού της ύπαρξης τη αστρονομίας σε όλα τα αναλυτικά προγράμματα του παλαιού 6ταξόυ Γυμνασίου και του Λυκείου, αργότερα, από της ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους.
3.- Να ενεργήσουμε με κάθε μέσο ώστε η διαστημική εποχή, με τα τόσα επιτεύγματά της, τους τεχνητούς δορυφόρους, τα διαστημόπλοια, τα άλλα διαστημικά σκάφη κ.λπ., που έχουν οργώσει τους ουρανού και έχουν μπει βαθιά μέσα στη ζωή μας (μετεωρολογία, τηλεπισκόπηση, γεωργία, τηλεπικοινωνία κ.λπ. κ.λπ.), να μπει μέσα στα σχολεία και να ξυπνήσει το πνεύμα των μαθητών, ώστε αυτοί να αναζητούν τα υψηλότερα, τα δυνατότερα, τα ωραιότερα.
4.- Να αγωνισθούμε με κάθε μέσο ώστε να μην περάσει το αναχρονιστικό και καταστρεπτικό για τη νεολαία των θρανίων σχέδιο της κατάργησης του μαθήματος της αστρονομίας, η οποία είναι το πιο ελκυστικό και το πιο ενδιαφέρον μάθημα για τους μαθητές, αφού η αστρονομία ανοίγει νέους ορίζοντες στη σκέψη των μαθητών, διευρύνει τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντά τους και αναπτερώνει το ηθικό τους με την ενατένιση του μεγαλείου του απέραντου Σύμπαντος.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΒΟΛΟΣ, www.astronomos.gr
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΩΝ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, www.ofa.gr
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΠΑΡΤΗΣ, www.spartastronomy.gr
ΑΣΤΡΟΠΥΛΗ, ΣΕΡΡΑΪΚΗ ΛΕΣΧΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗΣ, www.astropyli.gr
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΝΑΟΥΣΑ, astronaoussa.webs.com
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΔΡΑΜΑΣ Ο ΠΗΓΑΣΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ, www.astrothraki.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΗΛΙΑΚΩΝ & ΠΛΑΝΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΑΘΗΝΑ, www.astronomia.org.gr
ΩΡΙΩΝ - ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΤΡΑΣ, www.orionas.gr
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΚΑΣΟΣ
Σχόλια