Γιώργος Καραμπάτος: «Σιδηροδρομική Σύνδεση Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Μεσσήνη
Επιστολή προς τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο τατούλη την οποοια κοινοποιεί στον Αντινοπεριφερειάρχη Μεσσηνίας κ. μαλαπάνη και Δημάρχους της Μεσσηνιας απέστειλε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γιάωργος Καραμπάτος,
Στην επιστολή του ο Κ. Καραμπάτος καταθέτει προτάσεις με τις οποίες ο σιδηρόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Μεσσήνη θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμος αποτελώντας απο μόνος του ένα ιδιαίτερο και πρωτότυπο τουριστικό προϊόν.
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Καραμπάτου αναφέρει:
Στην επιστολή του ο Κ. Καραμπάτος καταθέτει προτάσεις με τις οποίες ο σιδηρόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Μεσσήνη θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμος αποτελώντας απο μόνος του ένα ιδιαίτερο και πρωτότυπο τουριστικό προϊόν.
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Καραμπάτου αναφέρει:
Προς
Περιφερειάρχη Περιφέρειας Πελοποννήσου
κ. Πέτρο Τατούλη
Κοιν.:
1. Αντιπεριφερειάρχη Περιφ. Πελοποννήσου κ. Χρ. Μαλαπάνη
2. Δήμαρχο Καλαμάτας κ. Παν. Νίκα
3. Δήμαρχο Μεσσήνης κ. Στ. Αναστασόπουλο
4. Δήμαρχο Οιχαλίας κ. Φ. Μπάμη
5. Δήμαρχο Πύλου-Νέστορος κ. Δ. Καφαντάρη
6. Δήμαρχο Τριφυλίας κ. Κ. Κόλλια
7. κ.κ. Προέδρους Επιμελητηρίων Περιφέρειας Πελοποννήσου
8. ΜΜΕ
ΘΕΜΑ: «Σιδηροδρομική Σύνδεση Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Μεσσήνη»
Αγαπητέ κύριε Περιφερειάρχη,
Με την ανάδειξη των σοβαρών προβλημάτων βιωσιμότητας του ΟΣΕ και τις αποφάσεις περιορισμού του μεταφορικού έργου του, που πλήττουν ιδιαίτερα την Πελοπόννησο (και ως προς τις οποίες έχουμε τοποθετηθεί αρμοδίως), προκύπτει και η ανάγκη υποβολής προτάσεων διαφοροποίησης του μεταφορικού έργου, ώστε οι συνδέσεις κατά το δυνατόν να καταστούν βιώσιμες και να διασωθούν.
Μια τέτοια πρόταση είναι η ήδη κατατεθειμένη πρότασή μας για μετατροπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Μεσσήνη σε «πράσινη γραμμή», που από μόνη της θα αποτελεί ένα ιδιαίτερο και πρωτότυπο τουριστικό προϊόν. Η γραμμή αυτή είναι κατάλληλη για μια τέτοια θεματική ανάπτυξη, δεδομένου ότι διέρχεται από περιοχές με πλούσιο και αξιόλογο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και από πολλά χωριά.
Πέραν της πραγματοποίησης της σύνδεσης με παλιά «παραδοσιακά» βαγόνια, που θα πρέπει, όμως, να εκσυγχρονιστούν εσωτερικά ώστε να διαθέτουν τις αναγκαίες σύγχρονες εξυπηρετήσεις, η γραμμή προϋποθέτει:
• Τη συντήρηση των παλιών σταθμών, που μπορούν να μετατραπούν σε αναψυκτήρια, χώρους έκθεσης και πώλησης τοπικών προϊόντων, χώρους πολιτιστικών εκδηλώσεων (π.χ. εκθέσεις προϊόντων τοπικών καλλιτεχνών κ.λπ.), σημεία τουριστικής και πολιτιστικής πληροφόρησης.
• Την οργάνωση του μάρκετινγκ της «πράσινης» γραμμής σε εκστρατεία, στοχευμένη σε εναλλακτική τουριστική πελατεία στην Ελλάδα και το Εξωτερικό (συμπεριλαμβανομένων των 3 εκ. φίλων του σιδηροδρόμου, που υπάρχουν στην Ευρώπη), που να αναδεικνύει τις περιοχές από τις οποίες διέρχεται το τρένο και να «συνδέει» τους φυσικούς, κοινωνικούς και πολιτιστικούς τους πόρους με τη γραμμή.
Είναι περιττό να καταγράψουμε τα αναπτυξιακά οφέλη της όλης προσπάθειας, αφού οι περιοχές διέλευσης, όχι μόνο δεν θα στερηθούν το τρένο, αλλά αντίθετα θα βοηθηθούν να προωθήσουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα σε διάφορες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, η πελατεία των οποίων έχει το κατάλληλο, για τη χρήση της «πράσινης γραμμής» προφίλ. Επί πλέον, θα γνωρίσουν στην πελατεία αυτή τα τοπικά τους προϊόντα, με τρόπο πολύ λιγότερο δαπανηρό, από αυτούς που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα, και, το κυριότερο, με τρόπο ζωντανό και, επομένως, πιο αποτελεσματικό.
Σημειώνουμε, ότι οι σταθμοί θα μπορούσαν να παραχωρηθούν στα τοπικά επιμελητήρια, προκειμένου αυτά αφενός να αναλάβουν την σύνταξη πρότασης στο ΕΣΠΑ για την διαμόρφωση χώρων, την διατήρηση της παραδοσιακής μορφής και των απαραίτητων υποδομών του κάθε σταθμού με στόχο την προώθηση των τοπικών προϊόντων μεταξύ των οποίων και του τουριστικού και αφετέρου να εξασφαλίζουν έσοδα για την παραπέρα βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος.
Σ’ ότι αφορά την σιδηροδρομική σύνδεση και το μέλλον της γραμμής Πάτρα-Κυπαρισσία-Καλαμάτα θα επανέλθουμε με την ευκαιρία παρουσίασης της μελέτης «Σύνδεση της Καλαμάτας με τη Λιβύη και την Αλεξάνδρεια» που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Φεβρουάριο στην πόλη μας. Για το θέμα αυτό το Επιμελητήριο Μεσσηνίας πιστεύει ότι είναι στρατηγικής σημασίας για το μέλλον των συνδυασμένων μεταφορών και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.
Η όλη πρόταση επιδέχεται προφανώς συμπλήρωση και με άλλες συναφείς προτάσεις, γι αυτό πιστεύουμε, ότι θα πρέπει να αναλάβετε την διοργάνωση της αναγκαίας συζήτησης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.
Με εκτίμηση,
Γεώργιος Καραμπάτος
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
Σχόλια