Αναρτήσεις

Περί stage ο λόγος (Εστίαση στη λέξη και στην έννοια της μόνο)

Εικόνα
Θα έχετε όλοι ακούσει τους Ομηρικούς -πλην θεατρικούς- καυγάδες για το πώς πρέπει να προφερεται η λέξη «stage»: 1. Στέϊτζ; 2.Στάζ; 3. Στάζι; Φυσικά, ο τηλεθεατής, δεν μαθαίνει γιατί η λέξη αυτή  δεν  μεταφράζεται με κάποια Ελληνική, από την πλουσιότατη Ελληνική γλώσσα. γι αυτό πάει στο λεξικό!. Ιδού τι καταγράφει η μεταφραστική μηχανή της Google: «Στάδιο»  με δεύτερες τρίτες και τέταρτες ερμηνείες-έννοιες, τις παρακάτω: ως ουσιαστικό η λέξη σημαίνει : εξέδρα λεωφορείο παλκοσένικο στάδιο σκηνή φάση   Ως ρήμα η λέξη σημαίνει : αναβιβάζω επί της σκηνής σκηνοθετώ Αν την θεωρήσουμε ως Γαλλική λέξη, παίρνουμε την μετάφραση  «οικοτροφείο» Αν τώρα βάλουμε το μεταφραστήρι Από αλβανικά, Πολωνικά, Δανικά, Γερμανικά , κτλ σε Ελληνικά, όλα δίνουν την λέξη «Στάδιο» Τι να άραγε να θεωρήσουμε ως σωστό; Την θεατρική σκηνή; «Back stage» δεν λένε τα παρασκήνια στα μεσημεριανά;Να είναι αυτό; ........... Κι ενώ λοιπόν εργοδώς και πυρετωδώς  έψαχνα τα μεταφραστήρια με όλες της μηχανές μετάφ

Κυριακάτικο πρωϊνό ξύπνημα στο Πάνω -Αμπάβρι της Κω....

Ο «ΟΜΗΡΟΣ» έκανε την εμφάνισή του, στο απέραντο κοκκινογάλαζο της ανατολής του Ηλίου. Απέναντι η Αλικαρνασσός ή Μποντρούμ όπως την λένε οι βάρβαροι. Το ακρωτήριο Φωκάς. H Ψέρειμος. Το νησί «Αυγό» . Σε 25 χρόνια εδώ θα γυρίσουν τις «Σειρήνες στο Αιγαίο» . Το «Όμηρος» μπήκε στο λιμάνι. Ένα «Όμηρος» λιγότερο. Το απόγευμα θα έλθει το «Κάμιρος» ....  Ο μάγειρας της διλοχίας, έχει το τραντζίστορ και ακούει «Τζουτζούκ προγκράμ» από τους απέναντι που τους περιμένουμε εδώ  στο 295 Τάγμα Ελληνικής «Χωροφυλακής». -Ρε !......Ο Γκοτζίλλας χτες που τον κόβαμε με το πριόνι, έγραφε «Αrgentina 1949» το φαντάζεσαι ρε Κογιότ; (το παρατσούκλι του μάγειρα!) Εν έτει 1982, τρώμε Γκοτζίλλα Αργεντινής του 1949! -Θα το φτιάξω εγώ να γλύφουν τα δάκτυλά τους!... -Τι ακούω ρε; έβγαλε καινούργιο δίσκο ο Πώλ Μακ Κάρτνεϋ; -Ναι! ...«Pipes of Peace» Έχει μέσα και τον Στήβ Βώντερ . Έχει και έναν νέο μαύρο τον Μάϊκλ Τζάκσον! Κάνει σοβαρή επιστροφή ο Μακ Κάρντνεϋ με αυτό το δίσκο! Όλα τα κομμάτια είναι καλά! -Ανοιξε

Τί εστί κόμμα;

Εικόνα
« Κόμμα  εστί:  Ομάς ανθρώπων, ειδότων(*) να αναγιγνώσκωσι και να αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπό ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι να αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι .» Εμμανουήλ Ροίδης , Ελληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)  (*) Ειδότων = γνωριζόντων 

Γιατί ο Πολλαπλασιασμός κλασμάτων γίνεται έτσι όπως....γίνεται;

Εικόνα

Μιά εντελώς καινούργια ετυμολογική εκδοχή για το «Βουρκάνο»

Εικόνα
Στον σύνδεσμο, ΕΔΩ ,υπάρχει ένα βιβλίο με τίτλο IΣΤOΡΙΚOΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ του Ηλία Αναγνωστάκη, το οποίο διαπραγματεύεται το θέμα του τοπωνυμίου «Βουρ(λ)κάνο», στην Αρχαία Μεσσήνη। Για το θέμα έχουν γράψει πάρα πολλοί। Ο Βορβίλας, ο Κουγέας, ο Αδαμαντίου, ο Γριτσόπουλος, ο Πετρίδης, ο Βαγιακάκος, ο Δουκάκης, ο αείμνηστος Μητροπολίτης μας Χρυσόστομος Θέμελης κ।ά. Σε όλες αυτές τις ετυμολογίες για το Βουλκάνο που δεν είναι λίγες, δεν είδα μία που μου ανέφερε και νομίζω δεν είναι δημοσιευμένη πουθενά, ο αείμνηστος καθηγητής της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου, ο Φώτιος Λίτσας, όταν σε κάποια ιστορική συγκυρία είχε προσπαθήσει να ασχοληθεί με την Ιστορία της Μεσσήνης (της σύγχρονης) και νομίζω, ότι πρέπει να υπάρχει κάπου αδημοσίευτο υλικό. Κάνοντας αναδρομή στην γνωριμία μας μιας και είχα εντολή από τον επίσης αείμνηστο Δήμαρχο Μεσσήνης Παύλο Πτωχό να διευκολύνω τον κ.Καθηγητή στη έρευνά του παρέχοντάς του πάσα διευκόλυνση, θυμάμαι κάποια σχόλια που μου είχε πει περί υγιε

Μιά δομική σύνδεση ποίησης και πεζογραφίας με λαϊκή μουσική και κλασική.

Εικόνα
Ο υπογράφων, ως μαθηματικός και ως φανατικός ερασιτέχνης μουσικός και ακροατής, πάντα σε όλα τα πράγματα, αρέσκεται να βλέπει τους δομικούς λίθους των πραγμάτων και τις σχέσεις που τα διέπουν , αν υπάρχουν και αν μπορεί να τις αναγνωρίσει μέσα στο πλήθος των επιφαινομένων.Τελευταία , σκεπτόμουν μια μορφολογική, δομική αναλογία μεταξύ ποίησης και λαϊκής μουσικής αφ΄ενός καθώς και πεζογραφίας και κλασικής μουσικής αφ΄ετέρου . Η ποίηση, είναι η πρώτη μορφή λογοτεχνίας , είναι η πρώτη μορφή λογοτεχνικού λόγου που εμφανίσθηκε ιστορικά, σαφώς πριν την εφεύρεση της γραφής , καθώς τα μορφολογικά στοιχεία της (μέτρο , ομοιοκαταληξία) ήταν προς την κατεύθυνση της απομνημόνευσης και της διάδοσης από στόμα σε στόμα . Κάπου εκεί μπολιάστηκε και με μουσική (Δημοτική -λαϊκή) όπου καθιερώθηκαν νέοι κανόνες.Φτιάχθηκε το τραγούδι που ήθελε πιο απλά λόγια.Οι ραψωδίες όμως του Ομήρου άδωντο υπό κιθαρωδών με μορφή απαγγελίας ( πιθανόν εξ ού και το «ραπ»=rhapsody ) πρωταρχικές δομές τέχνης. Η πεζογραφί

«Εν αρχή ήν ο Λόγος....»Τί εννοεί ο Ευαγγελιστής;

Εικόνα
Πασίγνωστο είναι το προλογικό αυτό απόσπασμα από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο. 1 Εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος 2 ουτος ην εν αρχη προς τον θεον 3 παντα δι’ αυτου εγενετο και χωρις αυτου εγενετο ουδε εν ο γεγονεν 4 εν αυτο ζωη ην και η ζωη ην το φως των ανθρωπων 5 και το φως εν τη σκοτια φαινει και η σκοτια αυτο ου καταλαβεν Το παραπάνω κείμενο, έχει γίνει αντικείμενο αντιπαραθέσεων, χρησιμοποιήθηκε από τους Αριανιστές για να δείξουν την ανθρώπινη φύση του Ιησού κ.ά. Στο παρόν σημείωμα, ουδόλως μας ενδιαφέρουν αυτά, ούτε επεμβαίνουμε, αλλά κομίζουμε μια πρωτότυπη στην Ελληνική βιβλιογραφία ερμηνεία της λέξης «λόγος» Αυτό είναι το καινόν που κομίζουμε στην ανάγνωση (ερμηνεία ) του ανωτέρω χωρίου. Έχουν προταθεί ερμηνείες όπου η λέξη ΛΟΓΟΣ αποδίδεται: ως «κουβέντα» «λέξη» word στα Αγγλικά. Προφανώς η ερμηνεία αυτή δεν είναι καθόλου σοβαρή και λανθασμένη. Μια πολύ πιο καλή ερμηνεία είναι η απόδοση της λέξης ΛΟΓΟΣ με την σημερινή έννοια του «ΟΡΘΟΥ ΛΟΓΟΥ»

Τα μαθηματικά ενός έργου του Νταλί : Σταύρωση (Σώμα σε υπερκύβο)

Εικόνα
Ο Νταλί , ήταν μια ιδιοφυΐα, ένας άνθρωπος που κατά το κοινώς λεγόμενο κυριολεκτικά πουλούσε τρέλα , βεβαίως είχε και μια δόση ισχυρή από αυτήν। Έχει ένα έργο απίστευτο , μοναδικό, χαρακτηριστικό, αθάνατο। Ένα από τα έργα του, έχει ιδιαίτερο μαθηματικό ενδιαφέρον, καθώς απεικονίζει την Σταύρωση του Ιησού πάνω στο ανάπτυγμα ενός υπερκύβου। Τί είναι ο υπερκύβος; Είναι ένας κύβος τεσσάρων διαστάσεων που κανείς δεν μπορεί να φανταστεί। ।Όμως μπορούμε να φανταστούμε το ξεδίπλωμά του, το ανάπτυγμά του। για να γίνει αυτό κατανοητό, πάμε επαγωγικά: Ένα τετράγωνο , έχει δύο διαστάσεις και αναπτύσσεται σε μία διάσταση ως ευθύγραμμο τμήμα Ένας κύβος , έχει τρεις διαστάσεις και αναπτύσσεται σε δύο διαστάσεις ως 6 τετράγωνα। Ένας υπερκύβος, έχει 4 διαστάσεις, κανείς δεν τον φαντάζεται, αλλά αναπτύσσεται σε τρεις διαστάσεις ως ένα είδος σταυρού με 8 κύβους , ένα σταυρό, σαν κι αυτόν που έχουν στα καμπαναριά οι εκκλησίες। Τί όμως θέλει να πει ο ζωγράφος με το έργο του; Μετά από τα προηγούμενα, προφα

Οι επιτυχόντες του 1ου Γενικού Λυκείου Μεσσήνης

Εικόνα
Θερμά συγχαρητήρια στα παραδίπλα δικά μου παιδιά, για την επιτυχία τους , στα υπόλοιπα παιδιά της Μεσσήνης, αλλά και σε όλα τα παιδιά ανά την Ελλάδα Να μου επιτραπεί να κάνω μια παρέμβαση ως καθηγητής ως πρόσφατος προπτυχιακός και μεταπτυχιακός φοιτητής, ως γονέας , ως Δ/ντής κτλ Αν ήταν να πώ τρεις μόνο συμβουλές σε νέους φοιτητές , που να έχουν βαρύτητα και ουσία ποιές θα ήταν; Νομίζω ότι τις ξέρω. Ας τις διατυπώσω: 1. Να πηγαίνετε σε όλες τις παραδόσεις όλων των μαθημάτων ανελλιπώς και να κρατάτε σημειώσεις για SOS κτλ . Μην παραλείψετε να διαβάσετε καλά-καλά-καλά , τα βασικά μαθήματα κάθε Σχολής (φροντίστε να μάθετε ποιά είναι!) Ό,τι κάνετε και ό,τι δεν κάνετε θα το βρείτε μπροστά σας. Αργά ή γρήγορα, αλλά θα το βρείτε. Μην κυνηγήσετε το πενταράκι, ούτε το δεκάρι. Κυνηγήστε την εμβάθυνση στις βασικές γνώσεις. Σε αυτό βοηθάνε οι συζητήσεις στην σχολή με τους συμφοιτητές σας μεταξύ τυρού και αχλαδιού. Αυτό το λένε άτυπη γνώση . Αν μπορείτε να μείνετε σε φοιτητική εστία μείνετε,

Αξιολογικός πίνακας σταθερών μορίων , διευθυντών σχ. μονάδων 2ου Γραφείου ΔΕ Μεσσηνίας..

Εικόνα

Παρουσίαση της νέας ομάδας Παμίσου Μεσσήνης για २००९-10

http://www.scribd.com/doc/18496651/2009pptx ΠΑΜΙΣΟΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΟΜΑΔΑΣ-2009.pptx [scribd id=18496651 key=key-k9109m6r8cqhj5jct31]

Αξιολογικός πίνακας σταθερών μορίων διευθυντών Μεσσηνίας.

Εικόνα

Πώς ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται τις λέξεις!

Εικόνα
Το παρακάτω κείμενο υπάρχει στο διαδίκτυο αρκετό καιρό, διαβάστε το με άνεση και αυτοπεποίθηση. Μην σας ξενίζει το πώς είναι γραμμένο, , μπορείτε να το διαβάσετε «νεράκι» . Ακολουθούν προσωπικά σχόλια που ποτέ δεν έχω δει αλλού , όμως πρέπει να αποτιμηθεί αυτή η ανακάλυψη και να γίνουν κάποια λίγα σχόλια παιδαγωγικής υφής.... Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο τυο Κμτρπιαιζ, δνε πεαιζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τιθεπομοετνα τα γταμαμρά μσέα σε μαί λξέη, αεκρί το πώτρο κια το ταελείτυο γάμρμα να ενιαί σητ στωσή θσέη. Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θιέεσς κια να μροπετίε να τςι δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δνε δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά τνη λξέη σνα σνύλοο. Ατίπτσυεο ε; Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wou

Έφυγε ο Νάκος ο Κληρόπουλος

Εικόνα
Μια μέρα άμα δεν ξεφυλλίσεις εφημερίδα, μπορεί να χάσεις πολλά . Αλλά το να χάσεις την είδηση του χαμού δεν έχει καμία σχέση με τον ίδιο τον χαμό του δασκάλου μας, που ήξερες, ότι μας αγαπούσε όλους και μας καμάρωνε και διαρκώς ενδιαφερόταν για το που είμαστε τι κάνουμε , με τι ασχολούμαστε. Αυτός ο άνθρωπος ήταν πρότυπο δάσκαλου και επιστήμονα. θυμάμαι τα ανέκδοτά του ,τις ιστορίες του από τον στρατό, τα φωτοτυπημένα «σκονάκια» με τις προς λύσιν ασκήσεις για το προσεχές μάθημα , την ηρεμία του δασκάλου, την επεξηγηματικότητα που είχε, το διαρκές λάθος στην αρχή με το επώνυμό μου («Καπράλος είπαμε;....Α! Πλατάρος!») που μετά όμως το έμαθε καλά. Θυμάμαι τα καλά του λόγια που είχε για όλους , την διαρκή του παρουσία στα κοινά, το γνήσιο ενδιαφέρον του , το ήθος του. Αντί προσωπικού σημειώματος, υιοθετώ πλήρως το παρακάτω κείμενο του Ηλία Μπιτσάνη, αρχισυντάκτη της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ Καλαμάτας, ο οποίος υπήρξε και αυτός μαθητής (Άριστος) του δασκάλου μας που έφυγε δυστυχώς για πάντα .... Γιάννης

Τον Στέφανο Ληναίο τιμά η Μεσσήνη (10/07/2009)

Εικόνα
Ο εκ Μεσσήνης ηθοποιός Στέφανος Ληναίος θα είναι το τιμώμενο πρόσωπο σε εκδήλωση αφιερωμένη στον εθελοντισμό, που οργανώνει αύριο στις 9 το βράδυ, ο Δήμος Μεσσήνης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του πάρκου στην πλατεία της Μεσσήνης, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης τριών χρόνων από την ίδρυση του Σωματείου Εθελοντών Μεσσήνης. http://news.ert.gr/local/localmapDet.asp?id=464873 Στέφανος Ληναίος Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση Στέφανος Ληναίος Πραγματικό όνομα Διονύσιος Μυτιληναίος Γέννηση Αύγουστος 1928 Μεσσήνη Εθνικότητα Ελληνική Υπηκοότητα Ελληνική Είδος Τέχνης ηθοποιός Ο Στέφανος Ληναίος (κατά κόσμον Διονύσιος Μυτιληναίος), του Γεωργίου, γεννήθηκε στη Μεσσήνη Μεσσηνίας τον Αύγουστο του 1928. Είναι ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης και θεατρικός επιχειρηματίας, με αρκετές εμφανίσεις και στο σινεμά. Τελευταία ασχολήθηκε και με την Πολιτική. Κόρη του είναι η Μαργαρίτα Μυτιληναίου, διευθύντρια σήμερα του Δευτέρου Προγράμμ

Πότε άραγε είναι γκόλ;;;;

Εικόνα
Ξέρουμε όλοι το αυτονόητο; Πράγματι το ξέρουμε ή έχουμε μια ασαφή γνώση; Κάποιος λέει «Σιγά τα ωά!.....γκόλ είναι όταν η μπάλλα περνά την γραμμή του τέρματος εξ ολοκλήρου!» Να επισημάνουμε κάποια αυτονόητα: 1. Η μπάλλα, είναι σφαίρα που πατάει θεωρητικά σε επίπεδο σε ένα σημείο, στην πράξη πατάει σε μια ικανή επιφάνεια. 2. Η «γραμμή του τέρματος» δεν είναι γραμμή, αλλά ΛΩΡΙΔΑ πλάτους σταθερού που καθορίζει η ΦΙΦΑ . 3. Γκόλ (ή και άουτ αναλόγως) είναι όταν η μπάλλα περνά την μεσοπαράλληλο της λωρίδας; Όταν περνά το κάτω μέερος της λωρίδας; Όταν λέμε «περνά» τι εννοούμε; Περνά την γραμμή το μέρος που πατά; Το κέντρο; Η προβολή της σφαίρας στο επίπεδο; (δηλ. ο κύκλος;) ΠΟΤΕ ΣΑΦΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΚΟΛ; Στο σχέδιο, φαίνεται μια μπάλα να περνά την γραμμή του τέρματος (η φορά του τέρματος είναι προς την κατεύθυνση του βέλους) Το ερώτημα είναι απλό: Πότε είναι γκόλ; α. Η περίπτωση 1 ; (Το κέντρο της μπάλας δεν έχει περάσει την λωρίδα της «γραμμής») β. Η περίπτωση 2; (Το κέντρο της μπάλας π

Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας (Λεπτομερής πρόταση για την επιμόρφωση)

Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: Ειδική πρόταση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα για τις μεταπτυχιακές σπουδές : Εισαγωγικές διαπιστώσεις: Αποτελεί γεγονός -και το ΥΠΕΠΘ το γνωρίζει καλώς- ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο κομμάτι που αφορά την γενική επιμόρφωση και δη την μικρής και μεσαίας διάρκειας επιμόρφωση, τα τελευταία 25 χρόνια (ουσιαστικά από θεσπίσεώς της) είναι εντελώς αναποτελεσματική (ουσιαστικά αποτυχημένη) με φωτεινή εξαίρεση την ειδική επιμόρφωση Α΄ και Β΄ επιπέδου στις Νέες τεχνολογίες κι αυτό λόγω της ύπαρξης στοιχειώδους αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος (Πιστοποίηση[1]) Φυσικά οι εξαιρέσεις, δεν κατορθώνουν να νοθεύσουν τον κανόνα και την καταφανή –πλέον- αλήθεια, ότι σεμινάρια τύπου 25 ωρών, 40 ωρών με γενικό διδακτικό αντικείμενο , απόγευμα , με κουρασμένους εκπαιδευομένους από την πρωινή εργασία , ουσιαστικά ακροατών , χωρίς κανένα απολύτως κίνητρο (και δεν εννοούμε μόνο το χρηματικό) δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτε σε παρατη

ΘΕΜΑ: «Μια πρόταση για τις μεταπτυχιακές σπουδές (Περιληπτική μορφή)»

Α΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Καλαμάτα 16/6/2009 Προς: 1) Σχολεία Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας 2) ΜΜΕ Νομού. 3) Εκπαιδευτικούς δικτυότοπους. 4) ΟΛΜΕ. 5) Σύνεδρους 14ου Συν.ΟΛΜΕ ΘΕΜΑ: «Μια πρόταση για τις μεταπτυχιακές σπουδές (Περιληπτική μορφή)» Η Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, πιστεύει, ότι στα πλαίσια κυρίως του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου που έχει τις υποδομές, θα πρέπει να αναπτυχθούν εξ αποστάσεως προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών που θα απευθύνονται σε καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, κυρίως στην διδακτική κάθε επιστήμης. Σε αυτά τα προγράμματα θα ισχύουν τα σε πολύ γενικές γραμμές εξής: Α) Στα προηγούμενα προγράμματα φοιτούν όσοι καθηγητές έχουν τουλάχιστον επταετή διδακτική προϋπηρεσία , είναι πιστοποιημένοι στο Β΄ επίπεδο στις νέες τεχνολογίες και είναι κάτω των 55 ετών. Β) Οι φοιτητές –καθηγητές, απαλλάσσονται από το υποχρεωτικό τους ωράριο και κατά 5 ώρες και κατά μία μέρα την εβδομάδα, Παρασκευή ή Δευτέρα. Η απαλλαγή δύνατα

ΘΕΜΑ: «Το όνειδος και η απαξία των ωρομισθίων καθηγητών»

Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, διαπιστώνει ότι: α) Οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας βιώνουν ανασφάλεια, ομηρία, μισή δουλειά, μισή ζωή, ολίγη ασφάλιση, περιπλάνηση σε δύο ως τέσσερα σχολεία ακόμα και σε διαφορετικές πόλεις. β) Εργάζονται για ψίχουλα και πάμπολλοι είναι απλήρωτοι από τον Οκτώβριο . Δεν ξέρουν αν και που θα εργαστούν τον επόμενο χρόνο, με τη σκιά του περαστικού να τους ακολουθεί, με την αίσθηση της προσωρινότητας να τους κατατρέχει. γ)Είναι γνωστές οι ευθύνες των κυβερνήσεων χρόνια τώρα, για την καθιέρωση και γιγάντωση της εργασιακής σχέσης του ωρομίσθιου, την απαξίωση των πτυχίων, την ομηρία χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών και τα φαινόμενα εργασιακού μεσαίωνα στην καρδιά της δημόσιας εκπαίδευσης: Το 20% των εκπαιδευτικών απασχολείται με καθεστώς ελαστικής εργασίας (ωρομίσθιοι και αναπληρωτές), με την ωρομισθία να αυξάνεται συνεχώς και να επεκτείνεται (Π.Δ.Σ., 2η ξένη γλώσσα) καλύπτοντας τις ανάγκες για εκπαιδευτικό δυναμικό με τον πιο φτηνό τρόπο. Η απειλή είναι γενική και αφο

Λύθηκε μαθηματικό πρόβλημα 140 ετών

Εικόνα
Ένα μαθηματικό πρόβλημα το οποίο ήταν «απυρόβλητο» για περισσότερα από 140 χρόνια επιλύθηκε τελικά από ερευνητή στο Imperial College του Λονδίνου. Ο καθηγητής Darren Crowdy, πρόεδρος του τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, έκανε μια ανακάλυψη σε μια περιοχή των μαθηματικών γνωστή ως Σύμμορφη Απεικόνιση (conformal mapping). Αποτελεί ένα θεωρητικό εργαλείο που χρησιμοποιείται από μαθηματικούς, μηχανικούς και επιστήμονες για να μεταφράσει πληροφορίες από ένα πολύπλοκο σχήμα σε ένα απλούστερο έτσι ώστε να γίνει ευκολότερα η ανάλυση. Αυτό το θεωρητικό εργαλείο έχει μια μακρά ιστορία και χρησιμοποιείται σε μεγάλο αριθμό επιστημονικών κλάδων, μεταξύ των οποίων στην αεροναυπηγική για την μοντελοποίηση των εναέριων ρευμάτων ανάλογα με το σχήμα των πτερυγίων. Επίσης, σήμερα χρησιμοποιείται στη νευροψυχολογία ώστε να οπτικοποιηθεί η περίπλοκη μορφή της φαιάς ουσίας στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Ο τύπος, που είναι γνωστός ως η φόρμουλα Schwarz-Christoffel, είχε αναπτυχθεί από τους δύο μαθηματικούς στα μ

Η ψυχοθεραπεία του λευκού - ακύρου – αποχής.

Εικόνα
Σε όλες τις εκλογές και συνεπώς και στις προσεχείς , πολλά ΜΜΕ αλλά και πλήθος τάχα «πνευματικών» ανθρώπων, προβάλλουν την «λύση της αγανάκτησης» η οποία μεταφράζεται σε λευκό ή άκυρο ή αποχή ή ψήφο στον…Κατέλη (τον Κάτμαν των παρατράγουδων της Ανίτας Πάνια) ) Το έδαφος για να πιάσει τόπο μια τέτοια προπαγάνδα, στήνεται εντέχνως πολλές δεκαετίες τώρα. Τα θύματα-πολίτες, θεωρούν την αποχή, λευκό, άκυρο ή και ψήφο στον Κάτμαν, ως κόλαφο κατά του συστήματος ως λοιδορία κατά των θεσμών ως ταρακούνημα του ανάλγητου Κράτους για να διορθωθεί, ως αποδοκιμασία κατά των πολιτικών που ρέπουν σε σκάνδαλα και τέλος ως υγιή αντίδραση ενός ενεργού πολίτη που έχει αγανακτήσει με όλα όσα στραβά και ανάποδα βλέπει καθημερινώς γύρω του. Στην πραγματικότητα, αυτή η αντίδραση, δεν είναι καν τουφεκιά στον αέρα, δεν είναι καν άσφαιρη -πλην δύσοσμη- εντερική έκρηξη, είναι μια αυτοκτονία του πολίτη και μια εθελουσία παράδοση σε τρίτους ενός δικαιώματος που θεωρείται πλέον δεδομένο παρ΄ ότι για την από

Η Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας για το θέμα απόπειρας διαρροής θεμάτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Εικόνα
ΘΕΜΑ: «Ψήφισμα για το θέμα απόπειρας διαρροής θεμάτων στις Γενικές Εξετάσεις» Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας , με αφορμή το περιστατικό που απασχόλησε την κοινή γνώμη σχετικά με τις Γενικές Εξετάσεις στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «Φ. Μπουγάς», δηλώνει ότι: Δημοσιοποιεί σήμερα την θέση της σχετικά με το περιστατικό και όχι κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, διότι εκτίμησε ότι προείχε η διασφάλιση του ήρεμου κλίματος για τους εξεταζόμενους μαθητές μας. Οι καθηγητές της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούν εγγύηση για το αδιάβλητο της διεξαγωγής των Γενικών Εξετάσεων , διότι είναι αυτοί , που σε κάθε περίπτωση, αποτρέπουν κάθε απόπειρα υπονόμευσης του κύρους των εξετάσεων. Η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, απαιτεί, την πλήρη, ολόπλευρη και σε βάθος διερεύνηση του περιστατικού και την πλήρη απόδοση ευθυνών σε όλους όσους προσπάθησαν να υπονομεύσουν το κύρος των εξετάσεων. Καλούμε τον διενεργούντα την ΕΔΕ, να μην ορρωδήσει προ ουδενός και να αποδώσει δικαιοσύνη. Η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας, θα παρακ

Εκδήλωση στη Μεσσήνη με φοιτητές της Φιλοσοφικής ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

Εικόνα
Επιστημονική εκδήλωση με θέμα “Ηθικές και καλλιτεχνικές αξίες της κλασικής αρχαιότητας και η εποχή μας”πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ, στο Δημαρχείο Μεσσήνης. Την οργάνωσε ο δήμος σε συνεργασία με τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής φοιτητών και φοιτητριών. Κύριος ομιλητής ήταν ο καθηγητής Πέτρος Θέμελης, με θέμα “Η καλλιτεχνική δημιουργία της Αρχαίας Μεσσήνης”. Ο τέως κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Εμ. Μικρογιαννάκης μίλησε με θέμα “Το όραμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και η εποχή μας” και ο λυκειάρχης του 1ου Λυκείου Μεσσήνης και πρόεδρος της ΕΛΜΕ Γιάν. Πλατάρος αναφέρθηκε στη σύγχρονη Μεσσήνη, στην ιστορία και τον πολιτισμό της. Ο καθηγητής της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Κων. Νιάρχος έκανε επισκόπηση των εισηγήσεων και αναφέρθηκε στο σκοπό της εκπαιδευτικής εκδρομής των φοιτητών. Τους φοιτητές καλωσόρισαν ο δήμαρχος Μεσσήνης Κώστας Σπυρόπουλος και ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου Πάνος Δασκαρόλης. Μηνύματα έστειλαν η υ

Επιστημονική Ημερίδα στην Μεσσήνη

Εικόνα
Ο Δήμος Μεσσήνης σε συνεργασία με την Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής φοιτητών και φοιτητριών, διοργανώνει το Σάββατο 16 Μαΐου 2009, και ώρα 19:00 στον ισόγειο χώρο του Δημαρχείου, επιστημονική ημερίδα με θέμα: «Ηθικές και Καλλιτεχνικές Αξίες της Κλασσικής Αρχαιότητας και η εποχή μας» . Αναλυτικά. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Σάββατο 16-5-2009, ώρα 19:00 προσέλευση στο χώρο του Δημαρχείου Μεσσήνης ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Πέτρος Θέμελης Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης Εμμανουήλ Μικρογιαννάκης Ομ. Καθηγητής, τ. Κοσμήτωρ Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ: Παρασκευή Δήμου, Δάφνη Ζήρου Φοιτήτριες Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου. Αθηνών. ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΕΙΣ: Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος Δήμαρχος Μεσσήνης, Αν. Καθηγητής Ε.Μ.Π. Πάνος Δασκαρόλης Πρόεδρος Πνευματικού Κέντρου Μεσσήνης ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ 1. Πέτρος Θέμελης, Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου. Κρήτης, Δ/ντης Ανασκαφών και Αναστηλώσεων της Αρχαίας Μεσσήνης. Θέμα: «Η Καλλιτεχνική Δημιουργία της Αρχαίας Μεσσήνης» 2

Πολυχρόνης Σπανός

Εικόνα
«Υπέροχος είναι ο Ελληνας της ουσιαστικότητας και της ανθρωπιάς» EIKONOΓPAΦHΣH: Τιτινα Χαλματζη Της Αννας Γριμάνη Η ελληνικότητα είναι αίσθημα ή συνείδηση; Στο δεξί ημισφαίριο είναι αίσθημα: με χρώματα, ατέλειες και πάθος. Στο αριστερό ημισφαίριο είναι συνείδηση: με αφαίρεση, επαγωγή και, συχνά, τόλμη και μεράκι. Tι πιο μικρό ελληνικό αγάπησα. Τις ανοιξιάτικες μυρωδιές του μικρού λεμονοπερίβολου που ήταν κοντά στο πατρικό μου σπίτι στη Μεσσήνη (Νησί) της Μεσσηνίας. Κάποιες μικρές λέξεις, όπως το «άρδην», που για μένα είναι σαν άριστα μαθηματικά εργαλεία. Ακόμη, αγάπησα την πρώιμη αλλά συνάμα ανελέητη σοβαρότητα των μικρών τάξεων στο Βαρβάκειο σχολείο. Η υπέροχη εκδοχή του Ελληνα. Ο Αρχιμήδης, ο Οδυσσέας, η Υπατία της Αλεξανδρείας, ο Αριστοτέλης, ο ιατρός Παπανικολάου, ο μαθηματικός Καραθεοδωρής η ηρωίδα Λέλα Καραγιάννη... Ο υπέροχος Ελληνας είναι εν γένει λάτρης της ουσιαστικότητας και της ανθρωπιάς. Βέβαια, αυτό συχνά δεν προϋποθέτει ότι οι αξίες του αντιτίθενται στις επιθυμίες και τι

Τα μαθηματικά μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας.

Εικόνα
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΡ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΜΕ Τα μαθηματικά μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας(ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, φύλλο ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 15ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009 , σελίδα 8) Συνέντευξη στον ΗΛΙΑ ΜΠΙΤΣΑΝΗ “Τα μαθηματικά είναι μέρος της κουλτούρας και ποιοτικός δείκτης της ζωής μας” δηλώνει στην “Ε” ο συμπατριώτης μας Γρηγόρης Καλογερόπουλος, πρόεδρος του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Γεννημένος στη Μεσσήνη το 1945 ο κ. Καλογερόπουλος, έχει να επιδείξει λαμπρή ακαδημαϊκή καριέρα την οποία πιστοποιούν και οι υψηλές θέσεις που κατέχει. Στη συνέντευξη μιλάει για τις αναμνήσεις του από τη Μεσσήνη, τη διδασκαλία των μαθηματικών, τη νέα γενιά των επιστημόνων, τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων και δίνει το δικό του μήνυμα για τα παιδιά που αγαπούν τα μαθηματικά. Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης του κ. Καλογερόπουλου έχει ως εξής: • Από το σχολείο στη Μεσσήνη